ACT: Vrijrijden @ CPZ

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven(stk) schreef:
Jean-Paul-S schreef:gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok :wink: :p

Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
Als ik de juiste Steven ben :P ,
ik heb een versterkte achterste 5gt steun van ebay (van reichard) maar die is na een paar circuitdagen ook al aardig flexibel. Ik ben/was van plan er aan de zijkant een plaatje ijzer tussen te lassen
Ja jij, die andere is een lang weekendje weg :p

je kunt ook eens over de complete steun heengaan met een beugel en die aan weerszijden aan je subframe vastbouten? Of om de rubber en aan de onderkant van de steun weer vastlassen?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Voor aanpassingen aan je auto dit topic aangemaakt
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Wouter de Wit schreef:Voor aanpassingen aan je auto dit topic aangemaakt
we hebben toch ook al een onderstel topic ?, wat gaan we dan in dat nieuwe topic bespreken ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Zou het niet handig zijn om in dat topic alles over aanpassingen aan cup/track/ring wagens daar te zetten?

Onderstel topic is erg diepgaand en misschien niet prettig om dat in een breed aanpassings-topic te zetten?

Ik roep maar ff wat he, betere/andere ideen zijn altijd welkom (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ben nog nooit een circuit met mijn eigen auto op geweest. Kan iemand mij zeggen hoe dat er precies aan toe gaat?

Ik zit er aan te denken om misschien maandag te gaan.

Hoeveel kost het en is het een kwestie van gewoon rondjes rijden of word je helemaal plat geracet om je heen??
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Patrick.B schreef:Ben nog nooit een circuit met mijn eigen auto op geweest. Kan iemand mij zeggen hoe dat er precies aan toe gaat?

Ik zit er aan te denken om misschien maandag te gaan.

Hoeveel kost het en is het een kwestie van gewoon rondjes rijden of word je helemaal plat geracet om je heen??
Gewoon rondjes rijden inderdaad en ondertussen helemaal plat gereden worden door anderen inderdaad.

Nee, naja.. niet nee, zolang je maar op blijft letten, merendeel kijkt tijdens de dagen van Vrijrijden.nl niet in de spiegels dus die hebben het hele circuit nodig om rond te komen.

Dus gewoon opletten en niet zomaar inhalen zonder dat de ander je gezien heeft en je ruimte geeft. ik heb al heel wat sessie's van Vrijrijden.nl achter de rug en allemaal schadevrij, ook alle sessie's van Tour t/m Supersport gereden. het voordeel van de Supersport is dan wel weer dat er mensen rijden met veel circuitervaring en dus goed opletten tijdens het inhalen en ingehaald worden. daarbij gaan de meesten daar wel zo hard dat je als beginner een beetje gek wordt van de keren dat je ingehaald wordt met hoge snelheid.

Keertje een paar ronden Nürburgring doen tijdens pinksteren ofzo, dan valt de chaos bij Vrijrijden.nl ineens heel erg mee :p
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Moet je je van te voren nou ook nog inschrijven daarvoor? Misschien dat ik anders ook wel even langskom met de GP :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Nee, en daarom rijden er ook van die idioten op de baan :p het is gewoon heenrijden, naar binnen lopen bij Mickey's (Restaurant) 20 euro lappen, papiertje laten zien bij de pits en 20 minuten vlammen.

Jammer dat ik nu even niet meer vrij kan regelen anders was deze idioot ook nog wel even langs gekomen :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nou als iedereen dag maandag gaat rijden dan kom ik misschien ook nog wel even aanwaaien :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

setjes andere velgen heb ik liggen. Ik denk er nog even over na :D
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nou ik kom dus niet, want die stink Reno heeft het weer begeven :gun:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nieuwe kopen Piri ;) Ik heb nog een goed bevonden Clio. Nooit wat mis mee en alles zit zowaar vast :D

Gaan er nou nog mensen rijden? Ik moet het vanavond dan weten, dan ga ik met de Clio naar het werk in plaats van de leaser.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo mijn aanwezigheid morgen is zeker. Morgen de Clio eens mee naar het werk en dan om 15.30 richting Zandboort om eens lekker wat te karren! 8)

Morgen iedereen in de sportklasse, dan heb je niet zo erg het gekloot en gepruts in de toerklasse :) Daar wordt ook beter gereden, al hoop ik dat het sowieso niet zo heel erg druk wordt en dat het een beetje droog blijft, heb alleen maar semi-slicks :D
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

ik kom ook wel ff met de witte clio een rondje vlammen

groet
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het is hier zowaar droog en de zon schijnt in Utrecht. Zou m'n wens van droog weer dan uitkomen? :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Via het DF-forum.

Wellicht voor iemand leuk ??
Hoi Arco,

Even een beetje reclame maken voor onze volgende meetings!
Op 15 oktober hebben we de laatste DF circuitdag van het jaar op Circuit Park Zandvoort en daarvoor kunnen we nog wel behoorlijk wat aanmeldingen gebruiken (op dit moment staat de teller op +/- 12).
Er kan gereden worden van 09:00 – 13:00 volgens een open pitlane formule voor €190 of je kunt voor twee uur rijden kiezen en de organisatie twee uur als marshall langs de kant meehelpen voor €95.
Uiteraard staat op deze dag het respect voor elkaar(s materiaal) weer voorop zodat je desgewenst ook met een gerust hart met je dagelijkse auto de baan op kunt!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=15573

En van 13 - 15 november organiseren we voor de derde keer ons Ring Academy weekend. Gedurende het hele weekend kun je onder vrijwel privé begeleiding (één instructeur per twee cursisten) op een veilige en leuke manier kennis maken met de Nordschleife of je kennis van dit circuit vergroten.
Het gehele weekend kost all-in (overnachtingen, eten & drinken en instructie) slechts €375 per persoon!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=16247

Mocht je misschien nog niet-DF’ers kennen die hier misschien wel interesse in zouden kunnen hebben, dan mag je het ze altijd doorsturen uiteraard!

Groeten,
Peter

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

super dagen, wordt zeer netjes gereden, echt een aanrader (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En rustig op de baan! Leuke dagen voor relatief weinig geld (Y) Deze moet ik zelf alleen overslaan.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Gisteren nog even wezen vrijraggen en was best leuk, samen met Timmie82 in de auto BMW vangen. Paar 5jes gespot en Rick en maat met de witte Clio 16V en rode circuithoer :)

Heb er ook een filmpje van, zal hem wel even uploaden :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

wij waren gister ook aanwezig met 2 gt's..
voor de spotters.
ja ik heb vrij rustig gereden :lol:

idd wat clio's en andere 5jes gezien
jammer dat jan er vroegtijdig mee moest stoppen
was wel spectaculair een stoomboot op het circuit :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Onder andere een zwarte 5? Ook sportief 4 gereden om 18.00 uur? Dan ben je je nog tegen gekomen in de Audi S. Dan sta je ook nog op de film :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:super dagen, wordt zeer netjes gereden, echt een aanrader (Y)
Inderdaad super, ga ik volgend jaar ook zeker nog weer een keer aan meedoen. dit seizoen is voor mij een beetje over, moeten wat noodzakelijke dingen gedaan worden aan de 19 16V en het budget is een beetje op :)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:wij waren gister ook aanwezig met 2 gt's..
voor de spotters.
ja ik heb vrij rustig gereden :lol:

idd wat clio's en andere 5jes gezien
jammer dat jan er vroegtijdig mee moest stoppen
was wel spectaculair een stoomboot op het circuit :p
haha me vijfje was wel sneller dan die witte en rode clio trouwens... Maar was inderdaad van korte duur en had al 3 kaarten gekocht, maar die heb ik tegoed voor de volgende circuitdag in november dus dan ben ik weer van de partij.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah jammer dat ik je niet tegen gekomen ben op de baan, had graag even willen sporten en kijken wie er sneller is en wat het verschil is tussen een GT op 1,? bar en de Williams :)

Sneller dan de rode Clio was geen sport, dat is een RSI en logisch dat je die voorbij schiet. De witte 16V, was die vergelijkbaar of was je enkel op de rechte stukken sneller?
DD
Berichten: 65
Lid geworden op: do 14 jul 2005 8:01

tja je kan niet altijd geluk hebben. Ik hoop dat het niks ernstigs was

[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/vrijrijde ... to/124.jpg[/img]
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat was die witte, daar heb ik nog even met (1 van de?) de bestuurder mee gebabbeld.
Draaide naar eigen zeggen iets van 1,4 bar begreep ik. Toch iets teveel?
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

haha me vijfje was wel sneller dan die witte en rode clio trouwens... Maar was inderdaad van korte duur en had al 3 kaarten gekocht, maar die heb ik tegoed voor de volgende circuitdag in november dus dan ben ik weer van de partij.[/quote]

je 5 was idd een sneller zo lang het rechtdoor ging, soms moet je ook een beetje om het behoud van je motor denken..

Witte clio is standaard 1.8 16v
rode clio is standaard 1.8 8v
maar wel allebij een betrouwbare motor :grin:



waar kan je eigenlijk de foto's vinden die er die dag gemaakt zijn? weet iemand dat toevallig?
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

1,4 bar? nee zeker niet 1,2 op zijn max..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah oke, dat werd me in ieder geval verteld. Hoe dan ook, blijft rot als hij weer stuk is...
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

tsjah krijg je der van als je zelf niet rijd :p . Vanmiddag gaat de kop eraf...
en even een groep A carberateur bestellen als de schade meevalt.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Quote van "iemand" vorige week vlak voor 'ie vertrok naar Australie:

"Die GT was heel snel maar zo'n turbo is niet geschikt voor circuit"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Timmie82 schreef:Quote van "iemand" vorige week vlak voor 'ie vertrok naar Australie:

"Die GT was heel snel maar zo'n turbo is niet geschikt voor circuit"
Ligt helemaal aan wat voor turbomotor :grin: 8)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

schade valt mee, het is alleen de koppakking.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Timmie82 schreef:Quote van "iemand" vorige week vlak voor 'ie vertrok naar Australie:

"Die GT was heel snel maar zo'n turbo is niet geschikt voor circuit"
het bevalt mij prima anders :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Temperatuur blijft een kwestie en de betrouwbaarheid van atmosferisch is gewoon hoger. Daar kun je eindeloos over ouwehoeren maar de feiten liegen er niet om :)
Plaats reactie