*** Ardennenweekend 2009 *** AFTERCHAT ***

Plaats reactie
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die 807 pakte de kerbstone links nog voor de bocht, op 2 wielen corrigeerde de beste man naar rechts, kwam weer op vier wielen terecht maar smakte helaas wel vol tegen die motorrijder op die groene fiets (N)

verder niemand bij betrokken. wel gelijk een hoop mensen die stopten met vlaggen, EHBO enz (Y)

motorrijder wilde eerst nog zelf opstaan maar hij moest blijven liggen. later met infuus en op plank, nekbrace, enz. opgeladen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:De rit naar de ring was ook enerverend met 11 auto's achter elkaar aan, vertrouwend op mijn navigatietalent. :lol: Was helaas wel een lange rit dankzij wat pechgevalletjes en mensen die niet in durfden te halen. :lol: :p
Nou, het duurde mij veel te lang. We zouden toch de snelste route nemen?
Volgende keer gewoon snelweg :)
Steven schreef:Achteraan rijden is pas lastig, dat is namelijk het einde van de harmonica, vooral Ronald had af en toe toch behoorlijk moeite om de boel bij te benen als iedereen een auto voorbij was en er volpot vandoor ging.

Is wel het leukste rijden, vind ik >)
Zeker leuk! In het begin reden steven en ik achteraan, dat was echt nog wel flink doorbeunen af en toe hoor :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Haas schreef:
Zeker leuk! In het begin reden steven en ik achteraan, dat was echt nog wel flink doorbeunen af en toe hoor :)
die willi`s trekken zo naar hard weg, moet je iedere keer weer terug schakelen.
Ben trouwens benieuwd of er nog filmpjes zijn van die rit. Na al die verhalen over vlammen ben ik wel benieuwd (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

He Martijn, was dat nu weer voor clio hok wat je hebt :D ?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat een pracht-weekend weer mannen!

Heerlijk genoten van het 5je, hij heeft zich aardig goed gehouden (Y) Helaas liet de wegligging het een beetje afweten (toch maar achteras wisselen). Heel vaak met dichtgeknepen billen door de kuilen in de weg gestuiterd...

Gelachen bij de BBQ :smile:
Treintje rijden door de bergen (achteraan dus best doorknallen) :smile:
Tom nog ontweken na zijn achteruitrij kunsten :smile:
Grind opgevangen van Tim z'n handrembochtje :smile:
Aangehouden voor een drugscontrole...nog net geen hond door mn auto :smile:

Geen TomTom bij voor de terugreis :(
Maar wel lekker doorgereden naar huis (Y)

Ik zou zo weer gaan (alleen dan wel eerder naar de Ring, heb toch veel gemist als ik het zo zie...)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

@ Ray:
-Ray- schreef:zo, uitgeslapen, helemaal fris gesoigneerd, afscheid genomen van 4 dwarsliggende schnitzels.... ben dr weer hoor.

steekwoordenlijstje:
* Staphorst
* paard en wagen


Topweekend, mooie afsluiting van een maand vrij. Morgen weer aan de bak.....

....??? :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja misschien moet je het nog maar een keer uitleggen, want ik heb het ook niet helemaal gevolgd.... :D
Immer wieder die verdammte Holländer
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

-Ray- schreef:ja misschien moet je het nog maar een keer uitleggen, want ik heb het ook niet helemaal gevolgd.... :D
Pffftt.... iets icm met Jupiter bier en een hoop ge-ouwehoer, misschien de volgde editie maar weer eens een poging doen... :D

Maar heb het super naar m'n zin gehad! Wat mij betreft volgend jaar weer!! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

@ Steven. kon toch wel merken jou willi net wat harder loopt. Zijn toch de kilo's denk ik die ik meer mee sleep altijd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou eh mijn achterbak zat vol en ik had nog een hele set velgen mee.

Verder loopt ie door de semi's duidelijk minder hard (meer wrijving), dus als ie op die camperwielen met R1R staat, issie nog wel een serieus stukkie vlotter.
Bijvoorbeeld richting schwedenkreuz toch wel 10kmu harder dan Tim Coupe op R888. Afgelopen weekend ook op R888's ben ik maar marginaal iets sneller, praktisch gelijk. Zo is de topsnelheid maar 230, terwijl die met R1R over de 240 gaat.

Maargoed hij loopt niet slecht ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De mijne zit natuurlijk nog vol met origineel interieur en dan nog wat audio achterin. plus het weekend volle bepakking van 2 en dan die boschenaar natuurlijk nog :wink: (en een vrij volle tank, maar die had jij ook denk ik) . Als je er een tijdje mee rijd went het maar de mijne voelt ook een stuk vlotter als ik er alleen in zit met een lege tank :lol:
Maar ach, ik vind het ook wel best eigenlijk. hij loopt goed zat.

En in de bochtjes merk ik toch wel eens dat mijn voorwielen nog gewoon op 0 graden staan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Nou eh mijn achterbak zat vol en ik had nog een hele set velgen mee.

Verder loopt ie door de semi's duidelijk minder hard (meer wrijving), dus als ie op die camperwielen met R1R staat, issie nog wel een serieus stukkie vlotter.
Bijvoorbeeld richting schwedenkreuz toch wel 10kmu harder dan Tim Coupe op R888. Afgelopen weekend ook op R888's ben ik maar marginaal iets sneller, praktisch gelijk. Zo is de topsnelheid maar 230, terwijl die met R1R over de 240 gaat.

Maargoed hij loopt niet slecht ;)
Tim en ik hebben op de terugweg nog even gecheckt wat het verschil nou was tussen een 19 16V en een Clio Williams.. ging mooi gelijk op tot de 220 vanaf 160.. waarna die van mij bij 220km/h en 7000 RPM de begrenzer in sjouwde.. die van Tim ging nog door de 225 ofzo ? :D

Bevalt me nog steeds niet echt die versnellingsbakverhoudingen van deze bak, de vorige ging veel beter.. zit op de Ring ook steeds in de verkeerde versnelling te roeren :~
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Wat een kloteweekend :D

Erg genoten van de vele kilometers :smile:
BBQ was top, helaas zonder sigaar deze keer ;)
Fikkie was goed, scheelde een hoop opruimwerk :beer:

Tent gelijk maar in de vuilbak gegooid, volgend jaar of hotel of zo'n cabine, 1000 maal beter (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik haalde gisteravond de tent uit de zak om te drogen en die was gewoon zeikend nat :@ . Daar duurt nog wel een paar dagen met die katoenen tent ........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Kacheltje nodig? :D :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De mijne hangt hier nu ook aan de waslijn te drogen. Was goed nat ja...

@Jacco, ja goeie indruk gemaakt? :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee hoor, Heb hem meteen maar weer bij mijn moeder op de zolder van de garage gepleurd. Die heeft meer ruimte dus daar ligt hij goed tot hij droog is :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Steven schreef: @Jacco, ja goeie indruk gemaakt? :smile:
Zekers, was een lekker ritje (Y) :D
Volgende keer zelf met de GTT of een 19 ofzo... Dan wel met fatsoenlijke bandjes (S)

Maarten was ook erg blij met het ritje in de Astra (Y) :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Heb de tent vanmiddag ook de achtertuin in gedonderd en de 19 weer terug z'n hok in..

Er zal vanacht wel weer een regenbui overheen gaan denk ik.. dus denk dat ie voorlopig ook niet droogt :p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

En? Droog? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mijn tentje is inmiddels droog, een dagje op zolder opgehangen. Vond het best goed te doen eigenlijk, maar ik doe dan ook aan kampeervakanties. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Desnood neem ik een Trafic mee om in te pitten :wink: :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je em maar goed isoleert, dan wil Rob volgende keer ook wel weer naast je slapen :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Jean-Paul-S schreef:He Martijn, was dat nu weer voor clio hok wat je hebt :D ?
wie? ik?

O-)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

deze bmw heeft afgelopen weekend ook een klapband gehad (uit het verslag je van paskal van NBR.nl) Kunnen ze blijkbaar toch niet zo goed tegen :~

Nog een vraagje. Waarom is uiteindelijk JP zijn BMW nou opgeladen? Mag je je auto niet op de parkplatz laten staan daar?

[img]http://www.ring-world.nl/Foto's/2009/09-20/IMG_2457.JPG[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

voor wat ik ervan begrepen heb, moet de auto in DSL gerepareerd worden? (van de verzekering?)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Steven schreef:Als je em maar goed isoleert, dan wil Rob volgende keer ook wel weer naast je slapen :D
Een gewaarschuwd mens... (S) :beer:
Heb nog geprobeerd om meer bos plat te gooien dan vorig jaar, maar das niet gelukt :smoke:

Volgend jaar maar weer muurtjes van zo'n hok of hotel :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haas schreef:
Jean-Paul-S schreef:He Martijn, was dat nu weer voor clio hok wat je hebt :D ?
wie? ik?

O-)
Samen met Merijn, naja Merijn koopt straks vast zelf wel iets.
Het is iig weer een mooie kandidaat voor de RTC Clio Cup voor 2010/11
Haas schreef:voor wat ik ervan begrepen heb, moet de auto in DSL gerepareerd worden? (van de verzekering?)
Idd en als dat langer duurt dan 4 dagen, komt ie alsnog naar NL
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

had je het dan niet beter zonder verzekering kunnen doen. Auto laten staan. In nederland een draagarmpje halen en daar eronder stouwen (hoeft niet dezelfde dag natuurlijk). Verzekering is toch alleen zinvol bij all-risk? Of zie ik dat nou verkeerd?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Auto daar laten staan zou ik zelf niet doen, grote kans dat alles eruit gejat is als je terug komt.

Nu wordt hij op kosten van de verzekering (neem ik aan, was bij mij ook zo) afgesleept en veilig ergens heen gebracht. Daarbij hoef je niet meer te lopen kloten volgend weekend waarbij je dus daar nog weer kan lopen kloten op de parkeerplaats bij je leeggeroofde auto waarbij er van alles vast zit en niet fatsoenlijk los wil.

Ik denk daarom ;) :P
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Tijd voor een lokale stalling rondom de Ring..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nou ja, vooruit dan. Dat leegroven zal overigens wel meevallen denk ik. Gewoon effe in de buurt ergens bij een hotelletje neerzetten ofzo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Tja, ik weet het niet maar ik zou hem er niet lekker achter laten.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Timmie82 schreef:Tijd voor een lokale stalling rondom de Ring..
:beer:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tom schreef:nou ja, vooruit dan. Dat leegroven zal overigens wel meevallen denk ik. Gewoon effe in de buurt ergens bij een hotelletje neerzetten ofzo.
auto spoorde niet meer, ging als een krab over de weg. hij wilde m perse niet laten staan dus zijn we gaan afwegen. hebben het er nog wel over gedacht, hadden ook al wat gebeld voor een oprijwagen.

uiteindelijk info ingewonnen bij de verzekering op het alarmnummer, hij kon gewoon naar een dichtbijzijnde garage gesleept worden waar ze kijken of ze het kunnen maken. dus voor dat gekozen. heen en weer naar DL had JP toch wel gemoeten.

laatste update van het verhaal is dat ze daar vinden dat ze het niet binnen 4 dagen kunnen maken, dus hij gaat binnen nu en 10 dagen op transport naar nederland. wordt ie gelijk naar Franeker gebracht, naar onze vriend Jacob van Offenga Parts ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie