koeling megane 1.6e problemen...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Glekke
Contacteer:

Ik heb dus het volgend probleem:

Als ik de megane warm laat draaien voor te ontluchten... dan stijgt het water in het vaatje na een 5 tal minuten. Dit blijft ook stijgen en loopt dan ook over.
Het water is dan ook nog echt koud, dacht eerst aan de thermostaat, die dus al 2x vernieuwd maar dat heeft dus niets geholpen.
Had ook de waterpomp al vv, omdat de distributie toch vv moest worden, dit heeft dus ook niets geholpen.
Als je de thermostaat eruit haalt dan blijft die natuurlijk wel koud en loopt het water niet over... is ook niet warm te krijgen dan...

Wat ik weet is dat er redelijk wat van dat spul in zit voor lekken te dichten... en dat de koppakking recent vervangen is.
Wat ik nu denk, dat die koppakking niet goed gedaan is, scheurtje oid in de kop...

Maar voordat ik die uit elkaar trek wil ik het wel ff zeker weten...

Laat maar horen :)
ramon16V
Contacteer:

stiekem toch nog een luchtbel in het systeem misschien
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Als het water meteen al omhoog komt lijkt het toch alsof er ergens compressiedruk verdwijnt in je koelsysteem.

Toch de koppakking dus lijkt mij..
Glekke
Contacteer:

Meer dan ontluchten en warm draaien kan je niet doen ivm luchtbellen...

En de koppakking is 'the last resort', maar ik vrees dat het die wel is :).
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

:( dan heb je wat te doen!! :-( ...of heb je nog garantie?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Glekke
Contacteer:

Garantie is er niet meer op... maar een koppakking wisselen is toch makkelijk gebeurd op 2 dagen niet? Mits je de spullen al hebt, en de kop snel terug hebt van het vlakken en testen...
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Koppakking wisselen van een 1.6e is inderdaad niet zo spannend, dat moet in 2 dagen echt wel lukken incl. vlakken :)
williamfase1meg

ik heb precies het zelfde probleem , maar 1 tip gooi nooit nooit die reparatie troep in je koelsysteem.
ik heb dat ook gedaan, vanwege een lek in koelsysteem.
tijdje d'r na toch koppakking moeten vervangen en bij het verwijderen van de kop trof ik allemaal uitgehard spul aan IN DE KLEINE KOELKANALEN in de kop...ik gebruik dat spul igg nooit meer
maar hou me ff op de hoogte van je ontwikkelingen met betrekking tot je koeling mvg Will
Riël
Über-Spammer

2 dagen?
Een halve dag moet kunnen ;) Die 1.6e is zeer prettig sleutelen, die kop is er op een uurtje echt wel vanaf hoor. Dan even zorgen dat je meteen kan vlakken/afpersen (afspreken) en dan kan ie er dezelfde dag weer op.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie