Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Mooi Roald! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

As said on CRS, je pakt het weer goed aan!

Weet je zeker dat je voor een chargecooler wilt gaan? Ik had het op de 9, qua installatie biedt het wel veel mogelijkheden maar ik zou het niet weer doen. Veel te fout gevoelig, een intercooler doet gewoon wat hij moet doen zonder verdere poespas.....

Keertje opnieuw mappen kan natuurlijk nooit kwaad met de nieuwe setup (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Verder uiteraard heel veel dank aan Ronald wederom!
Geen dank hoor, blijft toch leuk om 'm nog af en toe eens terug te zien en er nog even een blokje mee om te doen. :)
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Vandaag mogen aanschouwen en wat een kleurtje! Auto ziet er gezien de leeftijd nog fantastisch uit en is er ook niet langzamer op geworden ;-)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dank je Steph, het oude beestje mag er nog zeker zijn :)
Tevens ook nog dank voor de leuke tocht die je georganiseerd had (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo even stof van dit topic afblazen, want ja er was niet veel te melden, ding deed het gewoon :smile:
Maar goed ik wist dat mijn turbo setup ondanks dat ie echt wel goed hard gaat niet optimaal functioneerde.
Dus heb ik eens een Dyno run gedaan hier in Amersfoort en dat bevestigde het vermoeden, ik kom niet verder dan ongeveer 200 aan de wielen.
Daar mijn setup tussen 225 en 230 aan de wielen hoort te doen mis ik dus gewoon best veel PK's :( :-(

Waar ga ja dan zoeken, wat gaat er mis ?
Nu is het sowieso een probleem om deze inmiddels zeer oude techniek uit te laten lezen bij een garage, niemand heeft waarschijnlijk meer de apparatuur.
Nu werd ik een paar maanden geleden door Wichard (Xabre hier op het forum) geattendeerd op een Ebay advertentie.

Er is een Renault club in Argentinië waar ene Victor helemaal zelf een diagnose kabel en software heeft ontwikkeld welke gewoon op een moderne Windows 7 of Windows 10 laptop draait!
Na alles doorgelezen te hebben en het YouTube filmpje van de software gezien te hebben deze voor een zeer redelijk bedrag gekocht.
Twee weken later kwam er een keurig verzorgd pakketje uit Argentinië binnen, hieronder een foto van de kabel:

Afbeelding

Papieren handleiding erbij:

Afbeelding

Je sluit de kabel dus aan op de diagnose poort welke bij de R19 16v onder het dashboard zit in de zekering kast:

Afbeelding

Het USB uiteinde gaat uiteraard in je latop, je installeert de software en je bent klaar om te gaan!.
Heb even een paar filmpjes aan elkaar geplakt om een klein overzicht te geven, en ja ook snelheidsmeter op het dashboard werkt, zelfs de aanduidingen van de versnellingen werken!, niet helemaal voor mij want ik heb een hele andere bak (JC5 van DCI) er achter zitten.
Inmiddels is er een versie uit waarbij je versnellingsbakverhoudingen kan aangeven helemaal custom! 8)

Youtube fimpje waar ik alles draaiend heb, echter had mijn camera moeite met focussen, (donker in auto, stond in de garage)



Kortom werk aan de winkel dus (nee sensor van luchtinlaat is niet stuk, al nieuwe geprobeerd zelfde resultaat)
Maar nu kun je dus wel een R19 16v, 21 turbo, Clio Williams etc etc uitlezen en loggen ook nog (zit ook een log functie in)
Enige nadeel is wel dat dit alleen op een Siemens ECU werkt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gaaf...
Das wel interessant...linkje?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dit is zijn eBay account: https://www.ebay.nl/usr/victorr19?_trks ... 2749.l2754
Hij heeft ook een feestboek account: https://www.facebook.com/LaPaginaDelRenault19/

Op dit moment heeft hij geen kabels beschikbaar hij is een nieuwe aan het ontwikkelen.

Misschien weet jij dit Jochem, aangezien ik dus een storing heb op de MAP sensor (hij loopt wel keurig mee...) maar het stekkertje past niet helemaal lekker.
Die van een R19 16v en een R21 Turbo zijn kennelijk anders ?
Ronald heeft toen het stekkertje iets aangepast maar zit er nog niet helemaal lekker in, had jij dit ook op je kabelboom bij je R5 F7R turbo ?
Anything worth doing is worth doing right!.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Aha okee.duidelijk.


Ik heb op mijn 5 een standalone systeem zitten en maak gebruik van een andere mapsensor dacht ik.

Nou weet ik niet precies hoe de kabelboom is van een 19 ..
Maar volgens mij moeten alle map sensor stekkers gewoon gelijk zijn.

Welke type map sensor heb jij erop zittem nr?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Gaaf dat het werkt (Y) (Y)

Ik denk dat je geen storing hebt op je mapsensor ondanks de foutmelding, volgens mij heb je een standaard ecu met een aangepaste map sensor. Hoe is deze geconfigureerd in de ECU? Standaard ecu geeft geen overdruk....

Als map en timing met elkaar meeloopt zal het werken.
Of de map sensor moet te weinig aangeven waardoor je niet de juiste timing hebt....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Is het alleen uitlees software of kan je ook dingen aanpassen?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Joost

Het is inderdaad een standaard ECU met een custom map er in, zou inderdaad zo kunnen zijn dat deze een foutmelding geeft omdat er standaard geen overdruk is, ik zie de MAP sensor keurig mee lopen en geeft ook de juiste waardes aan.

De software kun je alleen mee uitlezen en niet mee schrijven.
Anything worth doing is worth doing right!.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Heb je een printscreen van de ontstekingsmap?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Roald, welke koppeling heb jij er inzitten?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Giovanni schreef:Roald, welke koppeling heb jij er inzitten?
Helix autosport paddle clutch (wel een geveerde plaat) maar is erg op het randje voor mijn setup, zit aan een andere te denken maar is lastig met een F7P vliegwiel en dus vast aan 200mm koppeling. :(
Liever zou ik zoiets willen: https://www.sachsperformance.com/en/clu ... id=1&pid=2
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Wel ik heb een try-out gedaan met de Racing dynamics "uprated clutch" eigenlijk een versterkte Valeo en die gaat op het randje van slippen, mja in 4de bij vollast merk je dat die eventjes gaat slippen tussen bepaalde toeren.


https://www.engine-dynamics.com/product ... 112938.jpg')

Momenteel heb ik er een AP racing dubbelplaats ding in in combo met de clio 182 lever.
Maakt het iets beter in ontkoppelen maar het blijft echt zeulen.
En dan spreek ik nog niet over het comfort in stads verkeer en aanschuiven.
Het blijft een ongeveerd star ding dat je echt moet op toeren houden en de koppeling lichtjes laten opkomen om geen burnout te maken bij vertrek.
Dus ja, ik ben best ook opzoek naar een standaard gevoel van koppelen...

Maar ik wist niet dat er een groter vliegwiel op past, kan dit nog in de belhousing van de bak?
En what about de opnemer van de ontsteking? Die raakt al bijna de tandkrans niet?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nou ja kijk ik ben eigenlijk een beetje naar hetzelfde opzoek, iets wat meer koppel aan kan en een meer standaard gevoel van koppelen, gelukkig geen opgave... :( :p

Ik heb een JC5 van een DCI met die geveerde Helix plaat etc dus, ik moet altijd met 'hopje' weg rijden daarna rijdt het wel redelijk normaal.
File rijden of stadsverkeer is inderdaad niet leuk met zo'n koppeling wordt heel snel oud zeg maar.
Maar goed zover ik heb kunnen uitvinden (heb deze destijds van Tutuur overgenomen) is mijn koppeling ook gemaakt voor ongeveer 280 Nm wat nogal aan de krappe kant is.
Ik heb een Mégane F7R onderblok met een F7P vliegwiel vanwege dat ik standaard 19 16v motormanagement heb, uit mijn hoofd gezegd heeft Mégane F7R standaard 220mm.

Eigenlijk zou ik liever naar standalone/moderner management willen gaan en een groter vliegwiel zodat ik dus zo''n Sachs achtige koppeling kwijt kan die voor 350Nm gespecificeerd zijn (en gewoon een geveerde plaat ipv dat sinterplaat ding) en zit ik zeer mooi binnen marges voor mijn setup met ruimte over.

Maarja dat kost allemaal ook weer wat natuurlijk :(
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ik heb even de engine dynamics uprated koppeling erbij gehaald.
Volg even mee op de foto.
De drukgroep ligt naast het passende vliegwiel. ik heb blijkbaar nog een vliegwiel maar hier is het patroon anders. Ik denk dat dit nog mijn oud gtt vliegwiel is? Iemand die dit kan zien?

In ieder geval, mocht je willen proberen met deze opstelling kan je hem eens komen ophalen ik ziet dat het moet lukken tot max. 298Nm.
En ik zit daar iets boven. En zoals gezegt ik voel het wel, niet extreem maar een licht slippend gevoel in 4de bij een bepaald toerental heel eventjes.
Ik heb hem er maar een paar honder km onder
gehad.
Wij rijden dus met dezelfde opstelling van blok, hier ook een f7r van een megane, ik dacht 710? En het vliegwiel van de 1.8 f7p.
Dus als ik het goed heb moet ik opzoek gaan naar een vliegwiel van de megane om de clutch disc van 200 naar 220mm te krijgen.
Maar is dat patroon dan hetzelfde?


Afbeelding
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Megane f7R heeft een 215mm koppelingsplaat en heeft 60 tanden, terwijl de f7P 44 tanden heeft. 60 tanden is prima in combinatie met bv. MegaSquirt
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

jacques schreef:Megane f7R heeft een 215mm koppelingsplaat en heeft 60 tanden, terwijl de f7P 44 tanden heeft. 60 tanden is prima in combinatie met bv. MegaSquirt
Van die tanden, dat begrijp ik, alhoewel waarom ze dat wijzigen bij Reno, dat niet.
Maar de diameter van het vliegwiel blijft ongewijzigd niet?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nee, de bouten waarmee de drukgroep van de het megane vliegwiel aan het vliegwiel zitten staan verder naar buiten. Ik had ook al zitten puzzelen om een megane drukgroep op een F7P vliegwiel te krijgen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gisteren weer voor de APK geweest, nog 2 te gaan en dan hoeft hij nog maar elke 2 jaar :worship:

Was nog even stressen 2 uur voor de APK kom ik er achter dat het linker mistlicht het niet doet Grrr |: |:
Dus dan maar snel even de lamp er uit halen en dan blijkt dat het lampje zelf niet goed in de fitting zit.

Yesss werkt weer!

Afbeelding

Mistlicht weer terug gezet en nog even testen, yup problem solved!

Afbeelding

Verder was ik helemaal vergeten dat het ruitensproeier pompje voor de voorruit kapot was, paar dagen geleden al een nieuwe in gestopt dus dat is ook weer gemaakt, sproeit als nooit tevoren :lol:

Dus op naar de APK, alles leek prima te gaan echter begon de APK keurmeester ineens over zijknipperlichten, was veranderd sinds dit jaar en daardoor zou mijn 19 16v ineens afkeur zijn. (U) (U)
Uhmm maar mijn auto is vanaf de fabriek zo geleverd met die 16v logo's in de zijschermen... dit lijkt me toch sterk.
Even samen naar de RDW regels gekeken op de PC en zie ik duidelijk staan dat het geldt voor auto's na 31 december 1997.
Dus ik zeg zo van ja uhmmm die van mij is van 1993 dus ik hoef die lelijke krengen niet te hebben!
Ohja shit je hebt gelijk sorry ik zat andersom te denken zei hij toen, phew...
Ook de eerste keer dat ik een APK keurmeester er uit gepraat heb, ook weer eens mee gemaakt :lol: :lol:

Verder liep de APK super glad en zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

En dan nog maar een paar plaatjes erbij omdat het kan :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder is er nog aardig wat aan de 19 16v gebeurd dit jaar (geen foto's sorry)

-Nieuwe originele kachel radiateur (oude was door geroest)
-Nieuwe distributie set (D-riem,multiriem loop+spanrol)
-Stuurbekrachtigingspomp vervangen (lekte)
-16 verse klepstoters (2 tikte er als hij koud was)
-Nieuwe lambda sonde
-Gasklephuis is opnieuw opgebouwd zat speling op (van meerdere 1 goede gemaakt door Ronald)
-Nieuwe olie+filter
-Nieuwe Koelvloeistof
-Nieuwe Stuurbekrachtiging olie.
-4 nieuwe bougies
Laatst gewijzigd door Roald op za 26 sep 2020 5:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Over de aanpassingen zeggen ze niks?
Aantal paardjes zijn gemeten?

Wat een mooie auto is het trouwens nog steeds.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Thx Arno :smoke:

Over de aanpassing niet nee, dat is geen onderdeel van de APK, zolang de auto maar voldoet aan de gestelde APK regels. :beer:
De paardjes zijn vorig jaar een keer gemeten, maar zou nu opnieuw moeten, hij loopt zoveel beter nu.
Sinds de inlaatlucht temp sensor werkt en gasklephuis opnieuw is opgebouwd echt een wereld van verschil.

Nu nog een set 802 injectoren bemachtigen en uiteraard een nieuwe mapping dan is hij wat mij betreft helemaal af.
Anything worth doing is worth doing right!.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ben benieuwd tzt..succes in ieder geval.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Heeeeeele nette wagen!
Merk ik daar een onderlip van een espace op?
Netjes passend gemaakt in ieder geval 👍
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dank je Giovanni :smoke:

Ondertussen zit er wel weer wat aandacht voor de carrosserie aan te komen hoor, steenslag aan de voorkant begint aardig wat te worden.
Het is inmiddels ook alweer 10 jaar geleden dat de auto volledige opnieuw gespoten is, dus dat is ook niet gek.
Klein roestplekje onder de lak op linker wielrand achter (nieuwe wielrand ligt klaar)

De lip had je bijna goed, het is een Laguna 1 lip, Espace lip lijkt er veel op maar is wat dikker.
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Roald schreef: za 19 sep 2020 10:56 Thx Arno

Nu nog een set 802 injectoren bemachtigen en uiteraard een nieuwe mapping dan is hij wat mij betreft helemaal af.
Zijn dit die zogenaamde "Green stuff injectors" ofzo genaamd?
Ik had Henk bij de laatste dyno ook die opmerking horen maken.
Aangezien ik alles van de f7p naar het f7r700 blok had overgezet zat de mapping begrensd op de injectoren.
Deze hebben nu een maximun duty cycle openstaan maar blijkbaar zouden die andere noooooog meer winst optekenen
Natuurlijk was toen het vermogen meer dan zat.
Denkende dat ik ondertussen al versnellingsbak 3 aan gort had gereden.
Natuurlijk liggen de kaarten nu anders met de nieuwe bak op plank.
Vraag blijft dan, wat is het volgende zwakke punt in de schakel die er gaat aangeloven 😂

Ik hou je op de hoogte met de Sachs koppeling die jij zou willen, ik ben bezig met wat aanpassingen om het ding op "ons" vliegwiel te krijgen.
Maar dit is muziek dat dat rond de eindejaars periode gaat gebeuren.
Deze gaat er dan samen met de nieuwe bak onder.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Giovanni

Dus als ik het goed begrijp heb jij nu originele F7P injectoren ?

Geen idee of dat de 'Green stuff' injectoren zijn, ik ken ze alleen als Renault 21 Turbo injectoren of 802 injectoren.
Deze hebben ook de correcte weerstand waarde ten opzichte van de originele F7P ECU.

Mijn JC5 DCI bak doet het nog steeds, houdt het nu al meer dan 20.000 km vol (god weet hoeveel die bak al gelopen had toen ik hem kocht :p )
Ben heel benieuwd hoe en of je die Sachs koppeling op het F7P vliegwiel gaat krijgen.

Mijn 19 16v gaat met een paar weken toch het jaarlijkse winterslaapje doen dus ja veel haast heb ik er niet mee.
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Roald,

Nee ik heb de 802 blijkbaar, maar heb de 803 nodig blijkbaar (had ze even door elkaar)
De 803 zitten op de Corworth's o.a.
Deze staan onder Bosch nr: 0280 150 803

De koppeling en bak zijn ook een winterproject dus ik heb ook even tijd.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Giovanni schreef: za 26 sep 2020 10:07 Deze staan onder Bosch nr: 0280 150 803
Die heb ik er nu in zitten, loopt niet fijn kan ik je zeggen omdat ze voor F7P ECU niet de correcte weerstandswaarde hebben.
Met koppeling intrappen gaat hij dan lopen jengelen/dansen met het toerental rond stationair.
Of de motor valt uit als je bij 3000 RPM de koppeling intrapt en hem helemaal terug laat vallen naar stationair.
Kun je ook wel weer een workaround op doen maar dan moet je hem 1200 RPM stationair laten draaien.
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

He Roald!

Als je de Sachs koppeling wil passend maken jou vliegwiel, Pure motorsport UK kan de koppeling leveren met aangepast vliegwiel.
Die van mij is onderweg (Y)
Ik heb hier wat motorbouwers gecontacteerd en langgegaan met mijn doos vliegwielen met de verlangens die ik had maar iedereen staat mij te bekijken alsof ik algebra spreek!
Nu ik eraan denk, ik ben afkomstig uit West-Vlaanderen... Hmmm
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Cool! ben benieuwd, moet je die apart bestellen, zie niet op hun site 123 een kant en klaar product.
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Roald schreef: vr 23 okt 2020 17:39 Cool! ben benieuwd, moet je die apart bestellen, zie niet op hun site 123 een kant en klaar product.
Dat klopt, ik had deze ook niet gevonden.
Ik ben gewoon naar wat gekende 5/clio tuning bedrijven wat mails beginnen schrijven met wat mijn verwachting/idee is.
Bij PURE kreeg ik mail terug dat ze deze off the shelf leveren met een Sachs ZF drukgroep en voering naar keuze, organisch, paddle wat je maar wil.
Ik wou comfortabel kunnen rijden in het drukke stads verkeer.
De setup was volledig aan hun om te beslissen, in combo met alle bank gegevens van in Goes.

Toffe mensen wel wel aan de overkant van dat zoute water!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mag ik vragen wat het nu gaat worden? Een een-plaats koppeling of een twee plaats-koppeling. 215mm of 200mm. Ik ben benieuwd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie