Twingo 2 op LPG?
Hoi,
Aangezien in dit kikkerlandje geen Twingo diesels zijn, vroeg ik mij eigenlijk het volgende af.
Wij hebben nu ruim 9000 km gereden met onze Twingo sinds 30-1-09. Dit gaat toch eigenlijk wel te hard (achteraf gezien) en wil dus graag LPG G3 in laten bouwen. Is dit mogelijk?
Gr. Gilian
Aangezien in dit kikkerlandje geen Twingo diesels zijn, vroeg ik mij eigenlijk het volgende af.
Wij hebben nu ruim 9000 km gereden met onze Twingo sinds 30-1-09. Dit gaat toch eigenlijk wel te hard (achteraf gezien) en wil dus graag LPG G3 in laten bouwen. Is dit mogelijk?
Gr. Gilian
Nou lekker weer, dit is het SMS je dat ik terug kreeg
LPG Twingo is niet en komt ook niet. Helaas, er is geen ruimte in de kofferbak voor de LPG en het is te duur. Kost € 2385 en dat is een kwart van de aanschafprijs.
Diesel is niet intressant voor NL markt ivm BPM.


LPG Twingo is niet en komt ook niet. Helaas, er is geen ruimte in de kofferbak voor de LPG en het is te duur. Kost € 2385 en dat is een kwart van de aanschafprijs.
Diesel is niet intressant voor NL markt ivm BPM.
Dolfijne5 schreef:Nou lekker weer, dit is het SMS je dat ik terug kreeg![]()
![]()
LPG Twingo is niet en komt ook niet. Helaas, er is geen ruimte in de kofferbak voor de LPG en het is te duur. Kost € 2385 en dat is een kwart van de aanschafprijs.
Diesel is niet intressant voor NL markt ivm BPM.
Wat boeit dat nou met de aanschafprijs

De prijs is wel normaal (moet zelfs wel wat lager kunnen) en je moet berekenen hoe snel je het eruit rijdt ! Bij een meerprijs van een diesel ben je ook hard op weg richting die prijs.
Bedenk even gauw, dat met 9000km/kwartaal, verbuik 1:17? Je 660 euro aan bezine erin gooit. Op gas zou dat, ik schat 1:13, 360 euro zijn, dat is op jaarbasis 4 * 300 euro, minus wat belasting.
Heb je je aanschaf er in paar jaar weer uit. Twee keer denken?


Kom maar op dan met dat LPG... en die bagageruimte intresseert mij nietsRiël Notermans schreef:Dolfijne5 schreef:Nou lekker weer, dit is het SMS je dat ik terug kreeg![]()
![]()
LPG Twingo is niet en komt ook niet. Helaas, er is geen ruimte in de kofferbak voor de LPG en het is te duur. Kost € 2385 en dat is een kwart van de aanschafprijs.
Diesel is niet intressant voor NL markt ivm BPM.
Wat boeit dat nou met de aanschafprijsBeetje non-argumenten, er zijn zelfs zat twingo 1's met gas.
De prijs is wel normaal (moet zelfs wel wat lager kunnen) en je moet berekenen hoe snel je het eruit rijdt ! Bij een meerprijs van een diesel ben je ook hard op weg richting die prijs.
Bedenk even gauw, dat met 9000km/kwartaal, verbuik 1:17? Je 660 euro aan bezine erin gooit. Op gas zou dat, ik schat 1:13, 360 euro zijn, dat is op jaarbasis 4 * 300 euro, minus wat belasting.
Heb je je aanschaf er in paar jaar weer uit. Twee keer denken?Gas roeleert

Welke bedrijven zouden het er in kunnen bouwen?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Minderfijne5, goed zoeken
http://www.vialle.nl
autotronic was de naam....
http://www.auto-tronic.nl
http://www.auto-tronic.nl
AISB, hele goeie.
Of:
http://www.autogasinbouw-leto.nl/start. ... 3godzy9UGA
Trouwens, betrouwbaarheid hangt echt af van degene die m inbouwt en in mindere mate systeem
Natuurlijk is het lastig te zeggen, maar ga niet blindelings op de goedkoopste af ... !
Of:
http://www.autogasinbouw-leto.nl/start. ... 3godzy9UGA
Trouwens, betrouwbaarheid hangt echt af van degene die m inbouwt en in mindere mate systeem

Ja en nee. Of je het op een lichte twingo echt gaat merken ... ?
Het is wel stukje storingsgevoeliger en duurder
Superieur, dat wel.
Het is wel stukje storingsgevoeliger en duurder

Superieur, dat wel.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mee eens Ericon, Vialle lpi is gewoon superieur.
Het enigste nadeel is dat als er wat stuk gaat de
onderdelen ook duurder zijn dan bij een conventioneel systeem.
Het enigste nadeel is dat als er wat stuk gaat de
onderdelen ook duurder zijn dan bij een conventioneel systeem.
De gasdampinjectiesystemen zijn ook goed.
LPi kan zelfs vermogensWINST geven. Maar ik vind het iets té hightech
Gas moet aantrekkelijk zijn door eenvoud en prijs.
LPi kan zelfs vermogensWINST geven. Maar ik vind het iets té hightech

-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 12 aug 2007 0:13
Hallo
Ik heb zelf een twingo 1 van 2004 op G3.
Even het volgende : ik betaal 17 euro wegenbelasting per maand ( is lichter als 750 kg )
Verbruik 1 op 13 en betaal bij ons 27 cent voor gas is in belgie ( woon 10 minuten van de grens af )
Ik tank voor 10 a 12 euro 40 liter en rij ongeveer 550 tot 600 km.
Heb in 2 jaar 47000 km gereden en zonder problemen.
Heb voor het inbouwen 2000,- euro betaald.
Echt een aanrader voor iedereen goedkoper kan niet.
Ze hebben mij ook bij problemcar voor gek verklaard, maar is allemaal onzin gaat makkelijk
De gas tank licht waar normaal het reserven wiel ligt en heb geen ruimte verlies, voor de lekke band heb ik een spuitbus.
Ik heb hem ingebouwd bij R en R autoservice in geulle limburg
Ik heb zelf een twingo 1 van 2004 op G3.
Even het volgende : ik betaal 17 euro wegenbelasting per maand ( is lichter als 750 kg )
Verbruik 1 op 13 en betaal bij ons 27 cent voor gas is in belgie ( woon 10 minuten van de grens af )
Ik tank voor 10 a 12 euro 40 liter en rij ongeveer 550 tot 600 km.
Heb in 2 jaar 47000 km gereden en zonder problemen.
Heb voor het inbouwen 2000,- euro betaald.
Echt een aanrader voor iedereen goedkoper kan niet.
Ze hebben mij ook bij problemcar voor gek verklaard, maar is allemaal onzin gaat makkelijk
De gas tank licht waar normaal het reserven wiel ligt en heb geen ruimte verlies, voor de lekke band heb ik een spuitbus.
Ik heb hem ingebouwd bij R en R autoservice in geulle limburg
Heb vandaag voor de Megane een offerte opgevraagd voor een Vialle LPi systeem. 2100 euro all-in. Binnen 1 dag antwoord gekregen, top geregeld.
Met 25000 per jaar heb ik dat in 2 jaar eruit. Vanaf dat punt lach je je rot wat je bespaart.
Met 25000 per jaar heb ik dat in 2 jaar eruit. Vanaf dat punt lach je je rot wat je bespaart.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Hier net zo. Achteraf LPi in de V6 laten inbouwen. 2300,- euro, wat nu (1 jaar later) al terugverdiend is. Wel 50.000 km gereden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
En je moet zeker weten dat je langere tijd met die auto rond wil karren, ik ben meestal na 2 jaar de auto wel weer zat, dus dan ist niet echt rendabel, al heeft een auto met G3 toch nog wel enige meerwaarde.
328 op G3 lijkt me toch ook wel +1000 meer waard tov een normale bijv.
328 op G3 lijkt me toch ook wel +1000 meer waard tov een normale bijv.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met G3 is het snel in je voordeel.
Ik ga voor de RTC-veelrijder-trofee

Ik ga voor de RTC-veelrijder-trofee

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Me 2, ik zit al te loeren voor wat anders. Jammer dan, het geld is toch al weg.Steven schreef:En je moet zeker weten dat je langere tijd met die auto rond wil karren, ik ben meestal na 2 jaar de auto wel weer zat, dus dan ist niet echt rendabel, al heeft een auto met G3 toch nog wel enige meerwaarde.
328 op G3 lijkt me toch ook wel +1000 meer waard tov een normale bijv.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)