Ik heb sinds kort een fluit onder de motorkap. Je hoort hem alleen bij hogere toeren. Als ik bijv. stilsta hoor ik niets. Alleen als ik rijd. Komt van rechtsvoor (waterpomp?)
Sindsdien heb ik ook last van een warme motor. De motor word heel erg warm en vaak rijd ik met de kachel aan, dan zakt het weer wat.
Vooral als ik stil sta..
Wat kan dit zijn? Waterpomp?
Of de koelvin aanslaat weet ik eigenlijk niet.
Fluiten / Warme motor
ieder geval zal ik nu zo snelmogelijk de thermostaat vervangen, die zal wel eens stuk kunnen zijn. dat kan ook gelijk de reden zijn van het fluiten (water wat met hogesnelheid door een gaatje word geperst) en de hoge temperatuuren.
Oke, daar dacht ik net ook al aan idd. Ook het eerste en goedkoopste om te proberen. Hoe lang gaat zo`n waterpomp mee bij een 5?
Mijn ervaring is vervangen bij vervanging van distributie, maar aangezien deze een ketting heeft. Zit er dan nog een bepaalde leeftijd op dat ze meegaan?
Mijn ervaring is vervangen bij vervanging van distributie, maar aangezien deze een ketting heeft. Zit er dan nog een bepaalde leeftijd op dat ze meegaan?
100000 km ongeveer.. warschijnlijk langer, ligt aan het koelwater, aangezien hij daar gedeeltelijk de smering uithaald.
mocht je die willen gaan vervangen eerst de schroefkoppen goed roestborstelen. en dan goed wd40 overheen spuiten. de schroeven breken vaak door roest in/tussen de waterpomphuis en de lange bouten.
dus eerst goed smeren
mocht je die willen gaan vervangen eerst de schroefkoppen goed roestborstelen. en dan goed wd40 overheen spuiten. de schroeven breken vaak door roest in/tussen de waterpomphuis en de lange bouten.
dus eerst goed smeren
lager van de ontstekingsunit?
of de dynamo zelf kan ook nog.
waterpomp van een 5 gaat bijna nooit stuk.
of de dynamo zelf kan ook nog.
waterpomp van een 5 gaat bijna nooit stuk.