Tijdens mijn laatste rit met m'n Clio 1.5DCI (2002) merkte ik iets vreemds. Ik reed 80 in de 5, wilde inhalen, plankgas, en ineens schoot de toerenteller even 1000 toeren omhoog (en ook weer omlaag), alsof ik wielspin had... wat dus niet het geval was. Nog een paar keer geprobeerd... even plankgas in verschillende versnellingen en ja hoor... vaak leek het weer alsof ik wielspin had (volgens de toerenteller). Dit betekent toch dat de koppeling versleten is, right?
Nu wil ik deze best zelf vervangen... ik heb al het gereedschap ervoor. Maar ik weet dat voor het vervangen van de koppeling van mijn 5GTT, de motor eruit moet. Moet dit ook voor mijn Clio?? En wat heb ik verder allemaal nodig als ik de koppeling zelf ga vervangen?
Koppeling versleten?
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Nou hoe het precies bij een clio 1.5DCI zit weet ik zo niet
maar heb laatst van een Kangoo 1.5DCI wel de koppeling vervangen
en daarvoor heb ik alles laten zitten behalve de bak dan....
maar kans heb je dat je je subframe er onder uit moet sleutelen bij de clio
en het blok moet ophangen aan de bovenkant met een motortakel/steun
maar heb laatst van een Kangoo 1.5DCI wel de koppeling vervangen
en daarvoor heb ik alles laten zitten behalve de bak dan....
maar kans heb je dat je je subframe er onder uit moet sleutelen bij de clio
en het blok moet ophangen aan de bovenkant met een motortakel/steun
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Volgens mij ook... zucht... maar bedankt voor die link man! 
