Kunnen spiegels R5 gedemonteerd worden?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
evert

Op mijn R5 GTT gaat de spiegel hoog/laag als ik het handeltje van L naar R beweeg, en en L => R als ik het handeltje van boven naar beneden beweeg.
De handel binnen 90 graden draaien gaat niet omdat die met een schroefje geborgd is.

Dus mijn vraag is nu, kun je de spiegel demonteren? Kan het glas er af?

Tevens wil ik de onderkant van de spiegels meer waterpas hebben, en wil zodoende de vlakken van houder/spiegel wat bijwerken, maar daarvoor moet ie uit elkaar. Iemand dit ooit gedaan?
-Ray-
Contacteer:

de spiegel zit aan de binnenkant van je deur vast met 3 moertjes. ff kapje eraf wippen.

spiegelglas zit volgens mij geklikt, maar ga dit ff oefenen op de sloop hoe je dat het beste kan doen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
evert

De spiegel heb ik al los van de deur, dat is het probleem niet (is trouwens met 1 M8 bout).
idd nuttig om te weten of ik het glas los kan trekken (denk het haast niet want losse glazen worden zover ik weet niet verkocht?).
-PAZ-
Über-Spammer

glas is voor zover ik weet gewoon los te koop
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn Kool

evert schreef:De spiegel heb ik al los van de deur, dat is het probleem niet (is trouwens met 1 M8 bout).
idd nuttig om te weten of ik het glas los kan trekken (denk het haast niet want losse glazen worden zover ik weet niet verkocht?).
jazeker wel, heb vorige week er nog 1 afgebroken, toen maar de hele unit vervangen omdat ik wat op reserve heb staan.. maar je kunt glaasjes volgens mij zelfs los nieuw bestellen bij de dealer.. in elk geval wel voor mn 19 :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)

de spiegelglaasjes zelf kun je makkelijk demonteren
(is een kliksysteem,voorzichtig trekken)

en de voet kun je ook demonteren
zit een schroef door het scharnier heen

sucses
Plaats reactie