http://cgi.ebay.fr/2-DISQUES-DE-FREIN-M ... dZViewItem
Heb me een leuk iets gevonden op ebay: remschijven voor vanvoor met remsysteem
Iemand een gedacht of het mogelijk is om deze te laten zetten op een gewone megane?
Zou voor vanvoor zijn natuurlijk (dan kan ik de spacer weghalen tussen mijn velgen en remschijven)...
Mercikes al!!!
Remsysteem van Megane rs of een gewone overzetten mogelijk?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
MOgelijk. Adapterplaten voor je remkaluwen kopen bij Bart V of zo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Damn dan is het voor vanachterBart V schreef:Ik zie op de foto toch echt remmen die achter horen, en niet voorEn volgens mij krijg je in belgie serieus problemen voor de apk als je dat soort dingen aanpast (???)

Wat wil je nu precies? De voorremmen, of de achterremmen upgraden? Achterremmen upgraden is behoorlijk zinloos, dus neem aan dat je voor bedoelt?
Welk type megane heb je nu?
Als je voor grotere (RS, of 1.6 16V/2.0 16V megane/laguna/Safrane) klauwen wilt plaatsen, moet je inderdaad werken met adapters.
Als je voor grotere (RS, of 1.6 16V/2.0 16V megane/laguna/Safrane) klauwen wilt plaatsen, moet je inderdaad werken met adapters.
Ik zou de voorremmen willen upgraden naar de rs zo kan ik ineens ook de velgen van de rs zonder adaptors zetten, is het nog veilig met adapters te werken voor remschijven?Bart V schreef:Wat wil je nu precies? De voorremmen, of de achterremmen upgraden? Achterremmen upgraden is behoorlijk zinloos, dus neem aan dat je voor bedoelt?
ik had in mijn gedacht dat ik mijn remschijf afhaal en dan remsysteem zet van rs en dat het zou passen maar dat gaan waarschijnlijk nie....
-
- Moderator
- Car: MB
Adapters voor schijven? Denk dat je voor klauwen bedoeld. En daar is niets mis tenzij de adapter goed geconstrueerd is.
En waarom kun je nu geen RS wielen plaatsen. Hebben die een ander bout-patroon?
En waarom kun je nu geen RS wielen plaatsen. Hebben die een ander bout-patroon?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja een gewoon megane is 4x100 en een rs is 5x108, en ja srr adaptor voor klauwen. Moet dit speciaal gemaakt worden of zijn die ergens te bestellen?
thx
thx
Die zal je moeten maken. Sowieso zal je een verloop adapters/spacers moeten hebben voor op je naaf van 4x100 naar 5x108. Ik ben daar sowieso al nooit voorstander van om eerlijk te zijn, omdat die meestal van alu zijn.
Vervolgens moet je adapters maken waarmee je de megane RS klauwen op de fusee kan bevestigen. Die zal je ook moeten maken, want ik denk niet dat die verkrijgbaar zijn ergens.
Kortom, het kan allemaal! Maar je zal wel die adapters moeten gaan maken.
Wat voor megane heb je nu precies? En wat zitten daar voor remmen op?
Vervolgens moet je adapters maken waarmee je de megane RS klauwen op de fusee kan bevestigen. Die zal je ook moeten maken, want ik denk niet dat die verkrijgbaar zijn ergens.
Kortom, het kan allemaal! Maar je zal wel die adapters moeten gaan maken.
Wat voor megane heb je nu precies? En wat zitten daar voor remmen op?
Het is allemaal veel werk en ik zit nu al met adaptors dus ik ga het mooi zo laten, want het gaat er niet veiliger op worden zo...
Bart al bedankt voor alle uitleg
Grtz
(MAG SLOTJE OP)
Bart al bedankt voor alle uitleg

Grtz
(MAG SLOTJE OP)
Het was eigenlijk meer bedoeld om zonder adaptors te gaan werken tussen mijn rs velgen en remschijf maar heb te weten gekomen dat de rs as breder is dan een gewone dus ik zou nog met adaptors moeten werken dus het heeft weinig zin...Tom schreef:kun je overigens geen RS fusees plaatsen??!!?? Of moet je dan veeeel meer veranderen?
Toch ook bedankt Tom!