Lancia Delta Carbu op R5 GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Hi5
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jun 2008 17:07
Contacteer:

Wie kan me helpen bij het aansluiten van een carburator van een lancia delta?
Ik heb hier eentje liggen en zou het graag op mijn 5GT bouwen maar ja hoe :) Wat gebeurt er met de bobijntjes?

Weet ook iemand of ik hier nog ergens een pakkingsset voor kan vinden? zoja waar? Pakkingen zijn nog in goede staat maar gaat achteraf toch nog eens lekker gereviseerd worden :wink:

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, liefst aan de hand van fotos.

met vriendelijke groet,
Koen
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

bobijntjes?????

Sander, uit Tilburg kan jou misschien helpen. En anders gezond verstand, proberen, en misschien een behulpzame Delta eigenaar.
googlen?
Maar zolang ie nog niet op het inlaatspruistuk zit, is dat je eerste zorg
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nogmaals lees mijn topic goed en stel dan gericht vragen.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

werkt overigens prima op mijn gtt 160 wielpktjes
:D
Hi5
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jun 2008 17:07
Contacteer:

Daar aan die carbu hangen 2 Elektrische draadjes, waarop sluit je deze aan? op de + van de ontsteking?
Mark5t: ik heb u toppic al helemaal gelezen en afgeprint maar de aansluitingen zie je niet duidelijk op de fotos, ik bedoel daarmee van vacuum en benzineslangen en die 2 elektrische draadjes.

greetz
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

die draadjes zijn van een temp.zender.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die 2 draadjes komen idd op de temp zender, die dat venitlatortje van de carb koeling aanstuurt. Deze kan je dus gewoon weglaten, die koeling helpt toch niet echt. Heb dat er bij mijn gtt ook afgehaalt :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Hi5
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jun 2008 17:07
Contacteer:

Ah ja dat dacht ik eerst al dat het was tot iemand anders me vertelde dat het spoeletjes waren die gestuurd werden soort koudstart. Dat is dus al uitgeklaard :wink:
En ja de aansluiting op de inlaat wordt verbonden met wastegate
als ik het goed heb, dan nog wat puzzelen met de benzineslangen enzo

alvast bedankt
greetz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

op de carb zitten 2 electro kleppen bij mark, als je de auto op contact zet dan gaan die open. die + haal je bij de ontsteking weg.

moet stroom opstaan, anders zijn ze dicht.
Hi5
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jun 2008 17:07
Contacteer:

Thnx Abel dacht al dat het iets in die aard was. Dus je neemt gewoon de + van de ontsteking niet de + van de batterij hé?
hartelijk dank!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Het zal wel een afsluitertje zijn, om tijdens decelleratie het stationaire gedeelte uit te schakelen? Gewoon altijd inschakelen, dus.
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die afsluiter in de retour heb ik gewoon afgedopt met een stukje slang en een bout er in.

die andere is er voor dat als je het contact afschakeld dat ie dan de stationair brandstof geheel afsluit en je dus nadieselen voorkomt.

+ komt van de ontstekingsunit idd makkie dus.
Plaats reactie