ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Miguel16V
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 aug 2010 21:17
Locatie: Stabroek

Gerald schreef:
Miguel16V schreef:Ik ben men 16V aan het strippen om te laten spuiten.
Nu krijg ik dat klein achtervleugeltje er niet af.
Er zaten enkel 2 kleine torxjes in gevezen aan de zijkanten, die zijn er uit en nu krijg ik nog steeds geen beweging in die spoiler.
Weet iemand soms hoe deze normaal bevestigd zitten? of zou deze gewoon met kit vastgeplakt zijn :p
Ze zitten vanaf de binnenkant van de klep ook nog vast met 4 torxschroeven als ik me niet vergis. 2 zijn zichtbaar, 2 onder een dopje. Als ik het me goed herinner. is ook al weer een paar jaar geleden dat ik ze er af heb gehaald. ;-)
Die schroeven die jij zegt, zijn die van het plastic lipje onderaan de koffer ;) Die zitten inderdaad nog verstopt onder 2 dopjes naast het kofferslotje
Intussen heb ik de spoiler eraf gekregen, die zat nog vast over een soort kliksysteem met daartussen een witte kit.
toch bedankt voor de tip (Y)
'92 Clio 1.8 16V => http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2#p2362222
Clio 1.8 16V Track Toy
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

tis idd schroefjes eraf (6 stuks geloof ik) en eraf rossen van het kliksysteem :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand tips?:

F7P loopt stationair rond de 2000-2500 rpm. Bij wegrijden of compleet ontkoppeld van de motor vrij abrupt dood. Lijkt bijna op 3 poten te lopen maar toch ook weer niet helemaal. Na aantal keer afslaan is de motor ook bijna niet meer aan de praat te krijgen. Even 5 minuten wachten en hij start weer, maar loopt nog steeds bagger.

Iemand ideeën waar ik kan beginnen met zoeken? TPS sensor oid?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

poe, kunnen verschillende dingen zijn. Vieze stappenmotor (idle valve) en lambda sensor. En het slechte starten komt waarschijnlijk door de slechte 16v startmotoren (hoestende zeehond), ik zou hem vervangen door een megane of williams startmotor.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat Geert zeg, stappenmotor. Maar kan ook de slang tussen de stappenmotor en het inlaatspruitstuk zijn. Het kan van alles zijn. Kan niemand hem uitlezen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ik heb beetje hetzelfde met de cabrio: als hij warm is en je laat hem per ongeluk afslaan, pakt hij niet aan. 5/10 min wachten dan wel weer... Heeft dat met warmte te maken of wat anders?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik had dit in het begin (2005). Toen waren de temperatuursensor (naar de ECU) en de lambdasonde defect. Dit kun je gewoon (laten) uitlezen.
Ook kun je tempertuur sensor zelf nameten met een universeel meter
20 graden 3050 4050 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
Er zitten 2 temp sensoren in de kop van de R19 (op/bij het thermostaathuis) een voor de ECU en een naar dashbord.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok Jacques. Hoe en waarom heb je dit probleem dan? Na 5 min start hij wel weer. Waar sluit je trouwens de uitlees app op aan?
En van welke megane moet ik de startmotor hebben? 1.6, 2.0?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

DR6a 33 en 133 zou de goed moeten zijn. Voor 95 euro heb je een nieuwe. Nog wat leesvoer: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb nog een goeie megane f7r start motor liggen voor weinig. plug&play
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Geert, pm :grin:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Tnx Jacques! (Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand enig idee waar ik de verbindingspijp tussen middenpijp en einddemper (dat korte bochtje) los kan bestellen? Ik weet dat ze bestaan, maar kan ze nergens los vinden;

[img]http://www.racerallyparts.nl/image/p/00 ... t-clio.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Heb ze ooit eens nieuw gekocht, romax heeft ze niet bosal toen der tijd wel
Racing is the best way to convert money into noise
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kan iemand hier bevestigen dat de ABS ring van de ACHTERremschijven er los af te halen is?

Moet een setje achterschijven hebben zonder ABS, maar er is alleen maar mét ABS leverbaar. Volgens de tekeningen zijn alle afmetingen gelijk dus bestel die gewoon alleen als de ABS ring in de weg zit wil ik die er wel af kunnen tikken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Abs ringen zijn altijd los afaik
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Hey Martijn.

Heb hier een set (gebruikte) schijven voor je liggen,
met ABS ring dan zou die eerst kunnen verbouwen voor je de nieuwe gaat slopen.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Volgens mij staan er wel een paar te koop zonder ABS ring bij misterauto.nl
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je iets aan een enkele schijf? Die heb ik nog liggen, nieuw ongebruikt, die mag hebben voor een hamburger+colaatje :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vandaag mijn witte clio 16V laten slopen door kameraad wegens zelf chronisch tijdgebrek.
ding ligt inmiddels helemaal kaal op de sloop.
cas had al geen kenteken meer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Schijven met ABS ring zijn besteld, ik zal volgende week wel zien of het allemaal past (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dit hebben Haas en ik ook geprobeerd, maar past NIET! Schijven met ABS-ring liggen iets dieper dan zonder ABS, waardoor ze aanlopen tegen de achteras. Dit staat los van de ABS-ring overigens. Die kun je er gewoon aftikken.

Wij hebben toen gewoon een nieuwe schijf zonder ABS besteld. Paste als gegoten... Ze zijn dus wel degelijk leverbaar (Hacos, Oss).
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het spijt me, maar ik moet je helaas ongelijk geven Merijn. Vandaag de schijven voor een ABS variant gemonteerd en past perfect. ABS ring zat er niet eens op, dus daar had ik me niet eens druk over hoeven maken. Wel stom dat deze variant dan bijna €15 duurder is alleen maar voor een andere bewerking van de schijf om montage van de ABS ring mogelijk te maken :(

Dus denk dat jullie verkeerder geleverd hebben gekregen of de spacer die er standaard achter hoort niet hebben gebruikt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Weet je wel zeker dat je ABS schijven gekregen hebt dan als die ringen er niet bij zitten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jup, alleen het vlak waar de ring overheen gaat is anders. Ben het wel met je eens dat het vreemd is dat er geen ring bij zit, maar het is 100% zeker een ABS set.

Voor de geïntereseerden:

zonder ABS:
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... 3fe5e43a52

met ABS:
http://www.bremboaftermarket.com/En/Car ... c535a6d443
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ALs je het zo bekijkt is de "offset" idd gelijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Wie weet hoeveel ohm de benzinemeter geeft van leeg tot vol.
Sluit namelijk naast mijn translogic display een externe meter aan die vanaf 100 ohm begint.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Toch hier ook nog maar even plaatsen; De aanjager van onze Clio doet het niet meer. Eind vorig jaar deed op een gegeven moment alleen stand 3 nog maar, maar ook die is er mee gestopt inmiddels. Direct 12V op de motor laat hem wel draaien, dus die doet het gewoon.

In stand 1 staat hier 12V op:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... anfwdx.jpg[/img]

In stand 2 staat hier 12V op:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ymk7rh.jpg[/img]

In stand 3 staat er nergens 12V op, dus dat klopt niet in mijn ogen. De zekering in de zekeringenkast (bij de voetenruimte) is goed.. maar waar moet het dan vandaan komen? Kortom, wat is er nu stuk?
Kachelweerstand is ook kapot, dus die moet ik nog vervangen, maar ik vind het vreemd dat in stand 3 nergens 12V op komt te staan.

(Eind vorig jaar is de spanningsregelaar kapot gegaan op de Ring, met een drooggekookte accu tot gevolg. Dat zal er vast mee te maken hebben, maar weet niet waar ik moet zoeken..)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

wissel het kachel dash paneeltje maar eens. ik heb er eventueel nog wel een paar liggen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Kachelweerstand defect
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ja dat was al bekend.. moet hij op de draden wel spanning geven? Zorgt de weerstand niet voor een eventuele doorverbinding? Ik ben helaas niet thuis anders kon ik ff in de MR kijken. Of Merijn moet vanavond het boek komen halen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik denk het ook.
Stand 3 (voluit) direct 12V, stand 2 12V via de weerstand, stand 3 (langzaam) via een weerstand die aan de weerstand van stand 2 is gekoppeld.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Check de stekker van het paneeltje maar even in het dashboard. Die smelt compleet weg bij die dingen.
Plaats reactie