ACT: Clio16V
waaraan kan je zien of je originele of snelle nokkenassen in je 16v hebt liggen?
enigste wat ik zo snel kan zien is dat er (volgens mij) 234 op bijde assen staat. cijfers waren niet duidelijk te lezen en heb ze nog niet rond gedraaid of er nog meer op staat.
enigste wat ik zo snel kan zien is dat er (volgens mij) 234 op bijde assen staat. cijfers waren niet duidelijk te lezen en heb ze nog niet rond gedraaid of er nog meer op staat.
origineel hebben alleen streepjes volgens mij. staat er naast 234 ook nog het woordje "CAT"? Dan zouden het wel eens catcams 5502225 kunnen zijn.
http://catcams.co.uk/acatalog/5502225.pdf
http://catcams.co.uk/acatalog/5502225.pdf
Op de inlaat as staat bij cil 2 een 7 tussen de 2 nokken, bij cil 3 een 11
Op de uitlaat as staat bij cil 2 een 5 en bij cil 3 een 3.
Op de andere kant van de stokken staat zowel op inlaat als uitlaat as bij cil 2 234.
bij cil 3 op inlaat staat 14, op uitlaat 111.
Op de inlaat as staat bij cil 1 iig 13, wat ervoor staat kan ik niks van maken.
Op de uitlaat as staat bij cil 2 een 5 en bij cil 3 een 3.
Op de andere kant van de stokken staat zowel op inlaat als uitlaat as bij cil 2 234.
bij cil 3 op inlaat staat 14, op uitlaat 111.
Op de inlaat as staat bij cil 1 iig 13, wat ervoor staat kan ik niks van maken.
je moet naar de uiteinden kijken, zoals hier
[img]http://i211.photobucket.com/albums/bb22 ... 270296.jpg[/img]
[img]http://i211.photobucket.com/albums/bb22 ... 270296.jpg[/img]
oke, dat moet dan later, blok ligt nl nog in de auto.
ik heb ook de ecu eruit gehaald, zit iig een andere chip in.
op de onderkant van de behuizing staat PETER en daar onder 96.
op de nieuwe chip, die op een voetje staat, staat 4fnat.95
wie kan mij daar iets meer van vertellen? of weet door wie deze ecu gechipt is?
ik heb ook de ecu eruit gehaald, zit iig een andere chip in.
op de onderkant van de behuizing staat PETER en daar onder 96.
op de nieuwe chip, die op een voetje staat, staat 4fnat.95
wie kan mij daar iets meer van vertellen? of weet door wie deze ecu gechipt is?
Je kan de nokkenassen ook zien als je de verdeler even demonteert. Klusje van niks
Dat wordt moeilijk denk ik
heb wel originele liggen kunnen we vergelijken
heb wel originele liggen kunnen we vergelijken
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik las ooit ergens.
Dat er voor het stuk diff dat er wel is uit schiet bij de linkeraandrijfas, een modificatie is?
Weet iemand hier iets van?
Is het een kwestie van nieuwe borgringen ervoor en duimen dat hij nu blijft zitten?
Dat er voor het stuk diff dat er wel is uit schiet bij de linkeraandrijfas, een modificatie is?
Weet iemand hier iets van?
Is het een kwestie van nieuwe borgringen ervoor en duimen dat hij nu blijft zitten?
R19 16V '91
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
soms blijft een nieuwe segering gewoon zitten.
Je kan ook een plaatje op het dif schroeven(boren tappen)
Plaat is ook bij Renault te krijgen aangezien de clio 2 Ph.2 RS dit origineel al had (althans mijn bak van een Ragnotti)
Je kan ook een plaatje op het dif schroeven(boren tappen)
Plaat is ook bij Renault te krijgen aangezien de clio 2 Ph.2 RS dit origineel al had (althans mijn bak van een Ragnotti)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
http://www.ebay.nl/itm/Plaque-Circlips- ... 2a20f18d60
Om deze te plaatsen is het demonteren van het diff wel aan te raden.
Om deze te plaatsen is het demonteren van het diff wel aan te raden.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/100_6929_zps28ca2cc1.jpg[/img]
Het is de oliedrukgever, niet de schakelaar. Ik heb geen zin om de foto opnieuw te uploaden
Het is de oliedrukgever, niet de schakelaar. Ik heb geen zin om de foto opnieuw te uploaden
die pa k je van boven ook zo hoor.
effe wat rek en strek werk maar is goed te doen.
effe wat rek en strek werk maar is goed te doen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
klotesensor
moet ik bij de R19 ook nog altijd eens wisselen door een andere .... Kutding
moet ik bij de R19 ook nog altijd eens wisselen door een andere .... Kutding
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De coupe was er eerder dan de normale straatversie?! Grappig om te lezen en te weten.
[img]http://www.renaultclio16v.nl/images/fot ... 201991.jpg[/img]
[img]http://www.renaultclio16v.nl/images/fot ... 201991.jpg[/img]
Ik heb het "coupe" werkplaatshandboek liggen. Daar staan toch wel een paar rariteiten in hoor. Eentje daarvan is dat een 19 kop werd gebruikt in de coupé's, met metalen wateraansluiting in de kop geperst.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ach dat cupboek van de 5 was ook ronduit vaag hehe..
Trouwens hier de discussie nog eens starten, zijn er nog ergens oplossingen te vinden voor de subframebussen rechtsachter? Dit is de bus die onder het voetencompartiment van de bijrijder zit (en anders is dan die onder de bestuurderskant) die nog wel eens uitlubbert en daardoor het subframe laat klapperen in verticale richting.
Volgen Martijn de Haas is dit artikel niet meer bij Renault te krijgen (Haas, welk nummer isset eigenlijk?) zijn hier bijv. nog bussen te gebruiken van andere subframes? Misschien die van een Megane?
Laatste ringweekend heb ik namelijk bij meerdere 16v's even gechecked, maar bij iedereen is die bus hard aan het afteren, alleen niet iedereen heeft 't door denk ik
Trouwens hier de discussie nog eens starten, zijn er nog ergens oplossingen te vinden voor de subframebussen rechtsachter? Dit is de bus die onder het voetencompartiment van de bijrijder zit (en anders is dan die onder de bestuurderskant) die nog wel eens uitlubbert en daardoor het subframe laat klapperen in verticale richting.
Volgen Martijn de Haas is dit artikel niet meer bij Renault te krijgen (Haas, welk nummer isset eigenlijk?) zijn hier bijv. nog bussen te gebruiken van andere subframes? Misschien die van een Megane?
Laatste ringweekend heb ik namelijk bij meerdere 16v's even gechecked, maar bij iedereen is die bus hard aan het afteren, alleen niet iedereen heeft 't door denk ik
Heb op verschillende fora al gezien dat ze aluminium bussen draaien.
ik kan t nummer hier zo snel niet meer terugvinden, maar na het weekend in mei heb ik het nog nagevraagd voor je en toen kreeg ik te horen dat het niet meer leverbaar was.
Kan vanavond het nummer wel ff opzoeken in Dialogys? Maar zoals je al aangaf... binnen een paar jaar is dat ding toch weer gaar. Aan de andere kant, ik heb er een paar jaar terug 7 scheuro voor betaald en daar maak je zelf niet heel veel voor
Kan vanavond het nummer wel ff opzoeken in Dialogys? Maar zoals je al aangaf... binnen een paar jaar is dat ding toch weer gaar. Aan de andere kant, ik heb er een paar jaar terug 7 scheuro voor betaald en daar maak je zelf niet heel veel voor
Had geert dat niet ergens online draaien?
Graag even via pmHaas schreef:Had geert dat niet ergens online draaien?
kheb effe snel in mijn oude dialogys gekeken maar daar kan ik hem niet eens in vinden.
pfhoe hee ik keek achterzijde
ik denk dat je nr:7700801857 bedoelt?
pfhoe hee ik keek achterzijde
ik denk dat je nr:7700801857 bedoelt?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
dialogys zegt "Silentblok" 7700801875 a 22.26 euro. Das ex btw en minimaal 5 jaar oud.
[img]http://img.findpart.org/images/997/997774.jpg[/img]
[img]http://img.findpart.org/images/997/997774.jpg[/img]
gewoon vast van ALU maken dus
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Inderdaad, dan blijft het heel en zo spannend is het niet als je dat ding zo ziet.