ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

bij mij hebben we (Jo) de pomp laten steken gewoon afgekoppeld. Ok, hij koelt wel niet na, maar geen gezeik met afdoppen op die manier natuurlijk.

En zo'n gewicht mierenneuken ben'k ook niet dusja :)

als elke gram scheelt, afdoppen ! anders gewoon pompje laten steken en stekker uittrekken tegen het leeglopen van de batterij (wel netjes koud rijden na een stint op het circuit)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Iemand enig idee omtrent volgende:

Na een motorswap van een std F7P ben ik naar een F7R 714 onderblok + F7P (Clio) kop gegaan met mijn eigen ECU (Origineel Phase 2 Clio ECU)

Nu krijg ik onder de 1500 toeren, en boven de 4000 toeren de waarschuwingslampjes voor Olie & Water (dus het lichtje op de olietemp meter gaat aan alsook het oliekannetje op het tellerpaneel)

Heb al geprobeerd met een Phase 1 ECU ook echter probleem blijft hetzelfde.

Kan dit zijn vanwege een incompatibiliteit ergens of moet ik denken richting kapotte fiche, slecht contact of iets gelijkaardig ?

Thermostaathuis is hetzelfde als dat op de F7P zat die er uit gegaan is. Oliesensor is anders op de F7R 714 (sport spider onderblok) dan op de F7P.

Aangezien het thermostaat huis hetzelfde is als voorheen lijkt het me dan ook "raar" dat de watertemp waarschuwing gaat branden ... tenzij die sensor gewoon overleden is.

Zit er buiten op het thermostaathuis nog ergens een sensor die de oorzaak hiervan kan zijn of is er een sensor op het onderblok die dit veroorzaakt of kan veroorzaken vanwege een incompatibiliteit tussen de F7P ECU's (Phase 1 en 2) en de F7R sensoren waardoor ik moet gaan zoeken achter een Williams ECU of gelijkaardig ?

mvg,
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

je hebt toch wel een 16v ecu met f7r mapping/chip?
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

nein, nog niet.

Momenteel steekt er een F7P chip in die naar verluid wat rijker staat dan standaard (de zogenaamde "cup" chips).

F7R chipje moet nog even gezocht worden in afwachting van Dynoday. of afhankelijk van wanneer het dynoday is blijft hij gewoon netjes binnen staan en komt enkel buiten om op het gemak van huis naar de uitlijnboer te rijden, en terug naar goes.

Denk als ik niet begin te gassen dat'ie het wel uithoud.

Zowizo zou de enginemapping (ie: Chip) niets mogen doen aan de lampjes op mijn Dashbord dacht ik ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

een f7r moet je absoluut niet laten lopen op een f7p chip!
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Nou, Jo zal heus wel weten wat'ie me vertelt denk ik ...

Niet slecht bedoelt maar ... krijg hier stilletjes aan schizofrenie van ... Jo zegt dit, de andere dat, nog een ander iemand weer iets anders :nuts:

Zal desnoods ondertussen (staat nog tot volgend weekeind bij Jo op de brug) wel even rondhoren voor een losse F7R chip, echter de vraag is nogaltijd simpelweg (om te beginnen) Wat kan die waarschuwingslampen veroorzaken ?

Oliedruk op de tellers & watertemp is goed & zoals het hoort, enkel de lampjes gaan branden ...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Allereerst heb ik er absoluut geen verstand van, maar ik heb van Patrick den Biggelaar meermaals gehoord dat zijn omgebouwde blokken (F7P van 1.8 naar 2.0 16V) totaal in puin gereden werden, omdat er met een standaard F7P mapping rondgereden werd! En dan kwamen ze bij hem verhaal halen en garantie claimen... (0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Entity_Razer schreef:Nou, Jo zal heus wel weten wat'ie me vertelt denk ik ...
ik weet niks, ken niks en doe niks.
Entity_Razer schreef:Niet slecht bedoelt maar ... krijg hier stilletjes aan schizofrenie van ... Jo zegt dit, de andere dat, nog een ander iemand weer iets anders :nuts:
Vraag het voor de zekerheid nog aan 6 anderen, dan krijg je nog 6 extra antwoorden. Multiple choise is altijd handig.
Geert schreef:een f7r moet je absoluut niet laten lopen op een f7p chip!
Het gaat om een startprocedure, niet over een ringweekend ! De auto staat op de brug en van zodra de mogelijkheid zich aanbied wordt hij custom gemapped. Denk je nu zelf dat ik, die altijd loop te roepen om met een juist programma te rijden, het advies geef om met dit programma rond te knallen ????

:~ altijd hetzelfde gehakketak hier
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarom ga je nu opzoek naar een originele chip en alleen de chip. Die gene die een andere chip hebben, hebben de oude moeten los solderen. Als dat niet netjes gebeurd is kan je hem zo-wie-zo weg gooien. Dan komt nog eens de vraag wie de chip gaat bewaren.. Misschien heeft Henk er nog, neem aan dat je dat al met Jo besproken hebt?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Entity_Razer schreef: Oliedruk op de tellers & watertemp is goed & zoals het hoort, enkel de lampjes gaan branden ...
Oliedruk schakelaar zit voor naast het filter.
Oliedrukgever voor de meter zit aan de achterkant van het blok. Ik had na de ombouw ook een defecte oliedrukschakelaar. Gewoon schakelaar vervangen. Watertemperatuur is een gecombineerde schakelaar / gever, die zit in de buurt van je thermostaathuis( bruinkleurig). Er zit nog een witte gever, die is voor de ECU bedoeld.

O ja, Je kunt ook tijdelijk een Clio williams ECU gebruiken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Jacques,

dus als ik het goed heb:

De lampjes van de olie is die bruine (dacht ik) naast het filter vooraan, en het lampje van het water is die bovenaan het thermostaathuis.

Is er een manier dat ik deze kan uittesten (uitmeten ?) of deze nog goed zijn of is het gewoon een gevalletje van vervangen en kijken ?

De Watertemp meter werkt wel perfect, enkel het lampje gaat aan.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik had hetzelfde nadat ik van blok gewisseld had.
Bij mij zaten de stekker op het thermostaathuis verkeerd om.
Dus verwissel ze is ;-)
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Iemand enig id over welke zekeringen de brandstof pomp loopt?

Hij krijgt bij het relais al geen spanning (N)

En welke stekkers bij de pomp zelf zijn van de pomp?
Daardirect 12v op moet ook in gezoem veranderen neem ik aan?
R19 16V '91
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

Jeff rsi schreef:Iemand enig id over welke zekeringen de brandstof pomp loopt?
alleen degene in je paravan volgens mij
En welke stekkers bij de pomp zelf zijn van de pomp?
die met de zwarte en rode(wittte) draad eraan, de dikste van de 3 stekkers
Hij krijgt bij het relais al geen spanning (N)
is dat op de rode draad??? die is volgens mij niet gezekerd, die andere komt uit de ecu, ff uit het blote hoofd.
daar direct 12v op moet ook in gezoem veranderen neem ik aan?
gewoon 12volt op de rode draad en pomp moet draaien.

hoor je het relais wel inschakelen bij op contackt zetten en na 3 sekonden weer uit gaan.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik kwam nog een computer tegen....
Volgens mij is het een Clio cup ...zie het nr

[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b85556.jpg[/img]

[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b26c7f.jpg[/img]

Mocht er iemand iets weten of interesse hebben....PM
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Dat Achterberg geeft toch aan dat hij wel iets beter zal lopen dan een standaard ECU?

En ik hoor het relais niet schakellen. Denk dat het een mass probleem is want als ik een draadje bij de massa prik hoor ik hem klikken...
R19 16V '91
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jeff rsi schreef:Dat Achterberg geeft toch aan dat hij wel iets beter zal lopen dan een standaard ECU?
Ja dat lijkt me wel..... :smile:
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Ik denk dat die CUP's gewoon wat rijker liepen onderin en hun toerenbegrenzer ligt hoger (8200 RPM dacht ik).
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De brandstofpomp is opgelost door de heren van Kroonenburg.
Zat dus waarschijnlijk toch iets in de ECU fout....

En tja daar heb ik dan weer niet zoveel verstand van (0)
R19 16V '91
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bestaan er blindkappen voor het gat waar de mistlampschakelaar zit/zat af te dekken?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Bakje uit een clio zonder mistlicht halen.
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Weet iemand waar ik een nieuwe gelijkrichter voor mij dynamo kan bestellen. En weet iemand een onderdeel nummer hiervan?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik neem aan dat je de spanningsregelaar bedoeld (dat ding met de koolborstels eraan). Ja, gewoon bij een revisiebedrijf voor startmotoren. Bijvoorbeeld Auto Electric in Huizen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

weet iemand op welke type 16v deze watergallerij geleverd is?

[img]http://www.rtoc.org/files/Technical%20F ... G_2693.JPG[/img]
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik denk op de R19 16S ph1 van het allereeste type met het stalen carter. Neal van Retro Renault had ook zo'n thermostaathuis. De gewone R19 16V's hebben ook een water aansluiting naar voren, maar zo'n T-stukje richting de kachel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Weet iemand of de afmetingen van het gat is de fusee waar de aandrijfas doorheen gaat van een Clio 16v fusee, dezelfde zijn als van van een R5 GTT?
Wat ik bedoel is, past een Clio 16v as in de fusee van een R5 GTT?

Het is allebei 21 splines, dus dat is hetzelfde.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

JA , dat past. Het antwoord was reeds hierboven gegeven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bedankt Jauqes, ik heb al begrepen dat deze op een 16v ph.2 zitten :)
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

weet iemand hier hoe je een verbruiksmeter uit een 19 16v in een clio kunt laten werken??

ik heb de bedrading er al voor getrokken en aangesloten en de meter werkt wel, maar ik krijg geen goeie waardes uit de tankmeter.

heeft iemand hier dit ook wel eens geprobeert en zo ja hoe heb je dit opgelost.

ik had gewoon het signaal voor tankinhoud van de bestaande meter afgehaald, dit bleek dus niet te werken doordat de tankmeter dan niet meer goed aangeeft hoeveelheid brandstof er nog in de tank zit (lees geeft teveel aan).

het had dan ook niet veel gescheeld of ik had stil gestaan na de openingsmeeting nabij beilen. aldaar 44 liter mogen tanken :-(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

was het niet zo dat je heel die vlotter dan moet vervangen ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Klopt, daar heb je de tankvlotter van een 19 16V met boordcomputer voor nodig. Een gewone 19 16V vlotter werkt niet
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

het klopt dat je de tankvlotter ook moet gaan vervangen, maar de vlotter van een 19 is dieper dan die voor een clio.

heeft iemand de vlotter wel eens aangepast, en hoe?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb het iemand wel eens zien doen op een frans forum.

http://clio-williams.net/
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

jammer dat ik zeer slecht met frans kan lezen en schrijven.

misschien kun je mij het topic even opzoeken daarover.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik lees ook geen woord frans, ik kijk meestal plaatjes en als het boeit dan gooi ik het door de translator heen. Al wordt je daar vaak ook niet wijzer van.
Plaats reactie