ACT: Clio16V
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
bij mij hebben we (Jo) de pomp laten steken gewoon afgekoppeld. Ok, hij koelt wel niet na, maar geen gezeik met afdoppen op die manier natuurlijk.
En zo'n gewicht mierenneuken ben'k ook niet dusja
als elke gram scheelt, afdoppen ! anders gewoon pompje laten steken en stekker uittrekken tegen het leeglopen van de batterij (wel netjes koud rijden na een stint op het circuit)
En zo'n gewicht mierenneuken ben'k ook niet dusja
als elke gram scheelt, afdoppen ! anders gewoon pompje laten steken en stekker uittrekken tegen het leeglopen van de batterij (wel netjes koud rijden na een stint op het circuit)
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Iemand enig idee omtrent volgende:
Na een motorswap van een std F7P ben ik naar een F7R 714 onderblok + F7P (Clio) kop gegaan met mijn eigen ECU (Origineel Phase 2 Clio ECU)
Nu krijg ik onder de 1500 toeren, en boven de 4000 toeren de waarschuwingslampjes voor Olie & Water (dus het lichtje op de olietemp meter gaat aan alsook het oliekannetje op het tellerpaneel)
Heb al geprobeerd met een Phase 1 ECU ook echter probleem blijft hetzelfde.
Kan dit zijn vanwege een incompatibiliteit ergens of moet ik denken richting kapotte fiche, slecht contact of iets gelijkaardig ?
Thermostaathuis is hetzelfde als dat op de F7P zat die er uit gegaan is. Oliesensor is anders op de F7R 714 (sport spider onderblok) dan op de F7P.
Aangezien het thermostaat huis hetzelfde is als voorheen lijkt het me dan ook "raar" dat de watertemp waarschuwing gaat branden ... tenzij die sensor gewoon overleden is.
Zit er buiten op het thermostaathuis nog ergens een sensor die de oorzaak hiervan kan zijn of is er een sensor op het onderblok die dit veroorzaakt of kan veroorzaken vanwege een incompatibiliteit tussen de F7P ECU's (Phase 1 en 2) en de F7R sensoren waardoor ik moet gaan zoeken achter een Williams ECU of gelijkaardig ?
mvg,
Na een motorswap van een std F7P ben ik naar een F7R 714 onderblok + F7P (Clio) kop gegaan met mijn eigen ECU (Origineel Phase 2 Clio ECU)
Nu krijg ik onder de 1500 toeren, en boven de 4000 toeren de waarschuwingslampjes voor Olie & Water (dus het lichtje op de olietemp meter gaat aan alsook het oliekannetje op het tellerpaneel)
Heb al geprobeerd met een Phase 1 ECU ook echter probleem blijft hetzelfde.
Kan dit zijn vanwege een incompatibiliteit ergens of moet ik denken richting kapotte fiche, slecht contact of iets gelijkaardig ?
Thermostaathuis is hetzelfde als dat op de F7P zat die er uit gegaan is. Oliesensor is anders op de F7R 714 (sport spider onderblok) dan op de F7P.
Aangezien het thermostaat huis hetzelfde is als voorheen lijkt het me dan ook "raar" dat de watertemp waarschuwing gaat branden ... tenzij die sensor gewoon overleden is.
Zit er buiten op het thermostaathuis nog ergens een sensor die de oorzaak hiervan kan zijn of is er een sensor op het onderblok die dit veroorzaakt of kan veroorzaken vanwege een incompatibiliteit tussen de F7P ECU's (Phase 1 en 2) en de F7R sensoren waardoor ik moet gaan zoeken achter een Williams ECU of gelijkaardig ?
mvg,
je hebt toch wel een 16v ecu met f7r mapping/chip?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
nein, nog niet.
Momenteel steekt er een F7P chip in die naar verluid wat rijker staat dan standaard (de zogenaamde "cup" chips).
F7R chipje moet nog even gezocht worden in afwachting van Dynoday. of afhankelijk van wanneer het dynoday is blijft hij gewoon netjes binnen staan en komt enkel buiten om op het gemak van huis naar de uitlijnboer te rijden, en terug naar goes.
Denk als ik niet begin te gassen dat'ie het wel uithoud.
Zowizo zou de enginemapping (ie: Chip) niets mogen doen aan de lampjes op mijn Dashbord dacht ik ?
Momenteel steekt er een F7P chip in die naar verluid wat rijker staat dan standaard (de zogenaamde "cup" chips).
F7R chipje moet nog even gezocht worden in afwachting van Dynoday. of afhankelijk van wanneer het dynoday is blijft hij gewoon netjes binnen staan en komt enkel buiten om op het gemak van huis naar de uitlijnboer te rijden, en terug naar goes.
Denk als ik niet begin te gassen dat'ie het wel uithoud.
Zowizo zou de enginemapping (ie: Chip) niets mogen doen aan de lampjes op mijn Dashbord dacht ik ?
een f7r moet je absoluut niet laten lopen op een f7p chip!
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Nou, Jo zal heus wel weten wat'ie me vertelt denk ik ...
Niet slecht bedoelt maar ... krijg hier stilletjes aan schizofrenie van ... Jo zegt dit, de andere dat, nog een ander iemand weer iets anders
Zal desnoods ondertussen (staat nog tot volgend weekeind bij Jo op de brug) wel even rondhoren voor een losse F7R chip, echter de vraag is nogaltijd simpelweg (om te beginnen) Wat kan die waarschuwingslampen veroorzaken ?
Oliedruk op de tellers & watertemp is goed & zoals het hoort, enkel de lampjes gaan branden ...
Niet slecht bedoelt maar ... krijg hier stilletjes aan schizofrenie van ... Jo zegt dit, de andere dat, nog een ander iemand weer iets anders
Zal desnoods ondertussen (staat nog tot volgend weekeind bij Jo op de brug) wel even rondhoren voor een losse F7R chip, echter de vraag is nogaltijd simpelweg (om te beginnen) Wat kan die waarschuwingslampen veroorzaken ?
Oliedruk op de tellers & watertemp is goed & zoals het hoort, enkel de lampjes gaan branden ...
Allereerst heb ik er absoluut geen verstand van, maar ik heb van Patrick den Biggelaar meermaals gehoord dat zijn omgebouwde blokken (F7P van 1.8 naar 2.0 16V) totaal in puin gereden werden, omdat er met een standaard F7P mapping rondgereden werd! En dan kwamen ze bij hem verhaal halen en garantie claimen...
ik weet niks, ken niks en doe niks.Entity_Razer schreef:Nou, Jo zal heus wel weten wat'ie me vertelt denk ik ...
Vraag het voor de zekerheid nog aan 6 anderen, dan krijg je nog 6 extra antwoorden. Multiple choise is altijd handig.Entity_Razer schreef:Niet slecht bedoelt maar ... krijg hier stilletjes aan schizofrenie van ... Jo zegt dit, de andere dat, nog een ander iemand weer iets anders
Het gaat om een startprocedure, niet over een ringweekend ! De auto staat op de brug en van zodra de mogelijkheid zich aanbied wordt hij custom gemapped. Denk je nu zelf dat ik, die altijd loop te roepen om met een juist programma te rijden, het advies geef om met dit programma rond te knallen ????Geert schreef:een f7r moet je absoluut niet laten lopen op een f7p chip!
altijd hetzelfde gehakketak hier
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Waarom ga je nu opzoek naar een originele chip en alleen de chip. Die gene die een andere chip hebben, hebben de oude moeten los solderen. Als dat niet netjes gebeurd is kan je hem zo-wie-zo weg gooien. Dan komt nog eens de vraag wie de chip gaat bewaren.. Misschien heeft Henk er nog, neem aan dat je dat al met Jo besproken hebt?
Oliedruk schakelaar zit voor naast het filter.Entity_Razer schreef: Oliedruk op de tellers & watertemp is goed & zoals het hoort, enkel de lampjes gaan branden ...
Oliedrukgever voor de meter zit aan de achterkant van het blok. Ik had na de ombouw ook een defecte oliedrukschakelaar. Gewoon schakelaar vervangen. Watertemperatuur is een gecombineerde schakelaar / gever, die zit in de buurt van je thermostaathuis( bruinkleurig). Er zit nog een witte gever, die is voor de ECU bedoeld.
O ja, Je kunt ook tijdelijk een Clio williams ECU gebruiken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Jacques,
dus als ik het goed heb:
De lampjes van de olie is die bruine (dacht ik) naast het filter vooraan, en het lampje van het water is die bovenaan het thermostaathuis.
Is er een manier dat ik deze kan uittesten (uitmeten ?) of deze nog goed zijn of is het gewoon een gevalletje van vervangen en kijken ?
De Watertemp meter werkt wel perfect, enkel het lampje gaat aan.
dus als ik het goed heb:
De lampjes van de olie is die bruine (dacht ik) naast het filter vooraan, en het lampje van het water is die bovenaan het thermostaathuis.
Is er een manier dat ik deze kan uittesten (uitmeten ?) of deze nog goed zijn of is het gewoon een gevalletje van vervangen en kijken ?
De Watertemp meter werkt wel perfect, enkel het lampje gaat aan.
Iemand enig id over welke zekeringen de brandstof pomp loopt?
Hij krijgt bij het relais al geen spanning
En welke stekkers bij de pomp zelf zijn van de pomp?
Daardirect 12v op moet ook in gezoem veranderen neem ik aan?
Hij krijgt bij het relais al geen spanning
En welke stekkers bij de pomp zelf zijn van de pomp?
Daardirect 12v op moet ook in gezoem veranderen neem ik aan?
R19 16V '91
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
alleen degene in je paravan volgens mijJeff rsi schreef:Iemand enig id over welke zekeringen de brandstof pomp loopt?
die met de zwarte en rode(wittte) draad eraan, de dikste van de 3 stekkersEn welke stekkers bij de pomp zelf zijn van de pomp?
is dat op de rode draad??? die is volgens mij niet gezekerd, die andere komt uit de ecu, ff uit het blote hoofd.Hij krijgt bij het relais al geen spanning
gewoon 12volt op de rode draad en pomp moet draaien.daar direct 12v op moet ook in gezoem veranderen neem ik aan?
hoor je het relais wel inschakelen bij op contackt zetten en na 3 sekonden weer uit gaan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik kwam nog een computer tegen....
Volgens mij is het een Clio cup ...zie het nr
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b85556.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b26c7f.jpg[/img]
Mocht er iemand iets weten of interesse hebben....PM
Volgens mij is het een Clio cup ...zie het nr
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b85556.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... b26c7f.jpg[/img]
Mocht er iemand iets weten of interesse hebben....PM
Dat Achterberg geeft toch aan dat hij wel iets beter zal lopen dan een standaard ECU?
En ik hoor het relais niet schakellen. Denk dat het een mass probleem is want als ik een draadje bij de massa prik hoor ik hem klikken...
En ik hoor het relais niet schakellen. Denk dat het een mass probleem is want als ik een draadje bij de massa prik hoor ik hem klikken...
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat lijkt me wel.....Jeff rsi schreef:Dat Achterberg geeft toch aan dat hij wel iets beter zal lopen dan een standaard ECU?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ik denk dat die CUP's gewoon wat rijker liepen onderin en hun toerenbegrenzer ligt hoger (8200 RPM dacht ik).
Weet iemand waar ik een nieuwe gelijkrichter voor mij dynamo kan bestellen. En weet iemand een onderdeel nummer hiervan?
Ik neem aan dat je de spanningsregelaar bedoeld (dat ding met de koolborstels eraan). Ja, gewoon bij een revisiebedrijf voor startmotoren. Bijvoorbeeld Auto Electric in Huizen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
weet iemand op welke type 16v deze watergallerij geleverd is?
[img]http://www.rtoc.org/files/Technical%20F ... G_2693.JPG[/img]
[img]http://www.rtoc.org/files/Technical%20F ... G_2693.JPG[/img]
Ik denk op de R19 16S ph1 van het allereeste type met het stalen carter. Neal van Retro Renault had ook zo'n thermostaathuis. De gewone R19 16V's hebben ook een water aansluiting naar voren, maar zo'n T-stukje richting de kachel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Weet iemand of de afmetingen van het gat is de fusee waar de aandrijfas doorheen gaat van een Clio 16v fusee, dezelfde zijn als van van een R5 GTT?
Wat ik bedoel is, past een Clio 16v as in de fusee van een R5 GTT?
Het is allebei 21 splines, dus dat is hetzelfde.
Wat ik bedoel is, past een Clio 16v as in de fusee van een R5 GTT?
Het is allebei 21 splines, dus dat is hetzelfde.
bedankt Jauqes, ik heb al begrepen dat deze op een 16v ph.2 zitten
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
weet iemand hier hoe je een verbruiksmeter uit een 19 16v in een clio kunt laten werken??
ik heb de bedrading er al voor getrokken en aangesloten en de meter werkt wel, maar ik krijg geen goeie waardes uit de tankmeter.
heeft iemand hier dit ook wel eens geprobeert en zo ja hoe heb je dit opgelost.
ik had gewoon het signaal voor tankinhoud van de bestaande meter afgehaald, dit bleek dus niet te werken doordat de tankmeter dan niet meer goed aangeeft hoeveelheid brandstof er nog in de tank zit (lees geeft teveel aan).
het had dan ook niet veel gescheeld of ik had stil gestaan na de openingsmeeting nabij beilen. aldaar 44 liter mogen tanken
ik heb de bedrading er al voor getrokken en aangesloten en de meter werkt wel, maar ik krijg geen goeie waardes uit de tankmeter.
heeft iemand hier dit ook wel eens geprobeert en zo ja hoe heb je dit opgelost.
ik had gewoon het signaal voor tankinhoud van de bestaande meter afgehaald, dit bleek dus niet te werken doordat de tankmeter dan niet meer goed aangeeft hoeveelheid brandstof er nog in de tank zit (lees geeft teveel aan).
het had dan ook niet veel gescheeld of ik had stil gestaan na de openingsmeeting nabij beilen. aldaar 44 liter mogen tanken
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, daar heb je de tankvlotter van een 19 16V met boordcomputer voor nodig. Een gewone 19 16V vlotter werkt niet
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
het klopt dat je de tankvlotter ook moet gaan vervangen, maar de vlotter van een 19 is dieper dan die voor een clio.
heeft iemand de vlotter wel eens aangepast, en hoe?
heeft iemand de vlotter wel eens aangepast, en hoe?
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
jammer dat ik zeer slecht met frans kan lezen en schrijven.
misschien kun je mij het topic even opzoeken daarover.
misschien kun je mij het topic even opzoeken daarover.
ik lees ook geen woord frans, ik kijk meestal plaatjes en als het boeit dan gooi ik het door de translator heen. Al wordt je daar vaak ook niet wijzer van.