klopt maar die komt niet in het interieur terrug. Vandaar dat ik een andere oplossing zocht.Abel schreef:[
je hebt die analoge draai knop ook nog he.. de in car adjustabele boost
GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
dan is dit toch onzin ?Gerald schreef:voorlopig wel, misschien in de toekomst nog eens over naar injectie.-jo- schreef:blijft deze op carb rijden ?
begrijpen we elkaar ?Gerald schreef: het was een idee om 3 standen te hebben. zat te denken aan 0.7/1.1/1.5 bar zo iets. als het niet anders kan worden het 2 standen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
nee ik snap je niet.-jo- schreef: begrijpen we elkaar ?
wat ik wil gaan realiseren is een bleedvale op verschillende drukken. Met een druk op de knop van 0.7 naar 1.1 bar zonder aan een bleedvalve te draaien. 1x afstellen en klaar.
Project: GTT Blue Sport
Je zal het niet graag horen maar gooi dat idee overboord aub. Een carb juist afstellen op 1 bepaalde druk kan al vies tegenvallen vanwege zijn beperktheid en oeroude technologie. Een diversiteit aan drukken sloopt enkel je motor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft. Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft. Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond.
Project: GTT Blue Sport
hangt er van af of je er elke keer aan loopt te draaien of dat je hem gewoon gebruik voor gemak met tuning. dan hoef je niet elke keer de kap open te maken en de wastegate afstellen maar kun je realtime de druk aanpassen
het is wel een mooi idee maar ik zie het nut pas als je onhandelbaar vermogen hebt. dan kun je voor een straat setup en een circuit/drag setup gaan...
het is wel een mooi idee maar ik zie het nut pas als je onhandelbaar vermogen hebt. dan kun je voor een straat setup en een circuit/drag setup gaan...
Tussen rijden en in de garage staan zit al een groot verschil en wat de motorschade betreft hoef je enkel het forum maar te lezen. Daarbij komt nog dat er velen hun schade niet bekend maken.Gerald schreef:oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft.
Denk dat de meesten daar al vanaf gestapt zijn. Verstand komt met de jarenGerald schreef:Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Pffffffffffffffffff stof eraf !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hey hey, niet zo blazen, was het aan het verzamelen.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Pffffffffffffffffff stof eraf !
maar ik beloof binnenkort een grote update Misschien zelfs direct na komend weekend nog.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
goed bezig dan!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zal de foto's nog niet uploaden
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Flauw!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Joost van der Hammen schreef:Flauw!
Hey hey, laat me hulp met rust. Ben allang blij dat ie me kan/wil helpen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Het is dat het niet om de hoek is....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Maar een foto zegt meer dan 1000 woorden wordt er wel eens gezegd. Dus:
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/restauratie%20GTT/DSC_0644_zpsivkjojhh.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/restauratie%20GTT/DSC_0644_zpsivkjojhh.jpg[/img]
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
De foto zeg eigenlijk al genoeg. Maar vooruit, mn GTT heeft vandaag voor het eerst sinds december 2010 weer op eigen wielen buiten gestaan.
Met wat hulp van Martijn vandaag de laatste dingen na gelopen en op de wielen gezet en ff naar buiten gerold voor wat zon, een goed gevoel en ruimte in de garage.
Sinds de laatste update van iet meer als 3 jaar terug is er genoeg gebeurd. Zowel privé als met het wagenpark en deze GTT
De Witte 5 (rusty) is hemelen, de 4cv is door naar een ander omdat ik o.a. de ruimte in de garage nodig had. En mn Volvo is met de nieuwe belastingregels omgeruild voor een Twingo 2, alweer anderhalf jaar geleden. Als laatste mogen we ons tegenwoordig ook op 2 wielen voortbewegen en staan er hier 2 suzuki's voor de deur.
Wat de restauratie van mn GTT betreft waren we gebleven met een aantal roestplekken na het stralen. Deze zijn uiteraard allemaal eruit geslepen en met vers metaal gevuld. Wat dat betreft durf ik eigenlijk wel te zeggen dat mijn koets 100% roest vrij is!
zowel de motorruimte, het interieur en de bodem zijn netjes in Bleusport Blauw gespoten.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3518_zpspvlhxdkt.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3515_zpsrffdgycv.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3576_zpsmenluexg.jpg[/img]
Waarom ook de bodem, gewoon omdat het kan...
Daarna is de auto weer ergens thuis gekomen en ben ik er langzaamaan aan begonnen om de boel weer op te bouwen.
Alle remleidingen zijn nieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150220_zpsgi3ahdsf.jpg[/img]
achteras is aangepast met Clio 2 RS astappen, dus ik kan straks mn camber verstellen.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150146_zpsm8h2l3l0.jpg[/img]
subframe is gestraald, doorgelast en gespoten. voorzien van nieuwe draagarmen met powerflex (oid) rubbers.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150209_200358_zpsmgdourr8.jpg[/img]
fusee's met nieuwe lagers, en gereviseerde remmen. remmen zowel voor als achter gereviseerd.
achteras tank en reservetank zitten er weer onder.
hele boel staat op een GAZ schroefset, dus ik kan straks nog wat zakken.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150221_182322_zpsxce2tgch.jpg[/img]
Alle kabelbomen zijn gechecked nagemeten en waar nodig hersteld en aangepast/aangevuld. Dus daar hoef ik ook niet meer over in te zitten. (al moet ik ze nog wel weer in de auto monteren)
En dus vandaag op de wielen.
Vanaf hier verder met het blok en bak.
deze zijn in 1 geheel uit de auto gekomen, en onlangs tijdelijk van elkaar gescheiden.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_0904522_zpswintljmf.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_123846_zpsymtjlkt9.jpg[/img][img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_095752_zpsxcqfpi5n.jpg[/img]
Bak krijgt alleen een nette laag zilververf zodat het er weer goed uit ziet.
Blok zou in eerste instantie in elkaar blijven, maar ja ben nu zo ver.
Dus: blok gaat alsnog uit elkaar. Onder blok wordt nagekeken (al zou hij +- 10K geleden gereviseerd zijn), en waar nodig spullen vervangen.
nokkenas wordt een pipercam 270 met dank aan tutuur
kop wordt een geflowde kop met sterkere kopveren e.d. met dank aan GerryGT.
Turbo is en JL special, die al een paar jaar op me ligt te wachten. Gereviseerd en nooit gelopen overgenomen van Tijn.
Nieuwe versterkte sachskoppeling met een gebalanceerd vliegwiel, bediend door een verlengde koppelingsvork uit een clio 2 met bijbehorend druklager.
verder wat kleine aanpassingen in het uiterlijk van het blok zelf. Meeste wordt gewoon netjes zilver, met hier een daar wat kleur.
Nou ja, dat is ongeveer het plan voor de komende tijd. Eerst kijken dat ik wat nodige onderdelen weer binnenkrijg en dan kan ik weer verder met het blok.
volgende update zal geen 3 jaar meer duren.
Met wat hulp van Martijn vandaag de laatste dingen na gelopen en op de wielen gezet en ff naar buiten gerold voor wat zon, een goed gevoel en ruimte in de garage.
Sinds de laatste update van iet meer als 3 jaar terug is er genoeg gebeurd. Zowel privé als met het wagenpark en deze GTT
De Witte 5 (rusty) is hemelen, de 4cv is door naar een ander omdat ik o.a. de ruimte in de garage nodig had. En mn Volvo is met de nieuwe belastingregels omgeruild voor een Twingo 2, alweer anderhalf jaar geleden. Als laatste mogen we ons tegenwoordig ook op 2 wielen voortbewegen en staan er hier 2 suzuki's voor de deur.
Wat de restauratie van mn GTT betreft waren we gebleven met een aantal roestplekken na het stralen. Deze zijn uiteraard allemaal eruit geslepen en met vers metaal gevuld. Wat dat betreft durf ik eigenlijk wel te zeggen dat mijn koets 100% roest vrij is!
zowel de motorruimte, het interieur en de bodem zijn netjes in Bleusport Blauw gespoten.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3518_zpspvlhxdkt.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3515_zpsrffdgycv.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3576_zpsmenluexg.jpg[/img]
Waarom ook de bodem, gewoon omdat het kan...
Daarna is de auto weer ergens thuis gekomen en ben ik er langzaamaan aan begonnen om de boel weer op te bouwen.
Alle remleidingen zijn nieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150220_zpsgi3ahdsf.jpg[/img]
achteras is aangepast met Clio 2 RS astappen, dus ik kan straks mn camber verstellen.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150146_zpsm8h2l3l0.jpg[/img]
subframe is gestraald, doorgelast en gespoten. voorzien van nieuwe draagarmen met powerflex (oid) rubbers.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150209_200358_zpsmgdourr8.jpg[/img]
fusee's met nieuwe lagers, en gereviseerde remmen. remmen zowel voor als achter gereviseerd.
achteras tank en reservetank zitten er weer onder.
hele boel staat op een GAZ schroefset, dus ik kan straks nog wat zakken.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150221_182322_zpsxce2tgch.jpg[/img]
Alle kabelbomen zijn gechecked nagemeten en waar nodig hersteld en aangepast/aangevuld. Dus daar hoef ik ook niet meer over in te zitten. (al moet ik ze nog wel weer in de auto monteren)
En dus vandaag op de wielen.
Vanaf hier verder met het blok en bak.
deze zijn in 1 geheel uit de auto gekomen, en onlangs tijdelijk van elkaar gescheiden.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_0904522_zpswintljmf.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_123846_zpsymtjlkt9.jpg[/img][img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_095752_zpsxcqfpi5n.jpg[/img]
Bak krijgt alleen een nette laag zilververf zodat het er weer goed uit ziet.
Blok zou in eerste instantie in elkaar blijven, maar ja ben nu zo ver.
Dus: blok gaat alsnog uit elkaar. Onder blok wordt nagekeken (al zou hij +- 10K geleden gereviseerd zijn), en waar nodig spullen vervangen.
nokkenas wordt een pipercam 270 met dank aan tutuur
kop wordt een geflowde kop met sterkere kopveren e.d. met dank aan GerryGT.
Turbo is en JL special, die al een paar jaar op me ligt te wachten. Gereviseerd en nooit gelopen overgenomen van Tijn.
Nieuwe versterkte sachskoppeling met een gebalanceerd vliegwiel, bediend door een verlengde koppelingsvork uit een clio 2 met bijbehorend druklager.
verder wat kleine aanpassingen in het uiterlijk van het blok zelf. Meeste wordt gewoon netjes zilver, met hier een daar wat kleur.
Nou ja, dat is ongeveer het plan voor de komende tijd. Eerst kijken dat ik wat nodige onderdelen weer binnenkrijg en dan kan ik weer verder met het blok.
volgende update zal geen 3 jaar meer duren.
Laatst gewijzigd door Gerald op ma 27 apr 2015 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Stoffig was ie wel Mooi dat er weer een GTT rollend het daglicht ziet Dat is de eerste grote stap in de goede richting.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Komt wel goed. Een deadline hang ik er niet aan. maar ik hoorde dat ik volgend jaar zomer met een rally/puzzelrit hier in de buurt mee moet doen, dus heb wat om naar toe te werken.Merijn schreef:Goed bezig, Gerald! Hou ons op de hoogte. 'Effe' afbouwen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Goed bezig Gerald!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nog even een ding voor het nageslacht en omdat niemand er een antwoord op had.
bij deze de reservetankpompbeugel, zowel fase 1 als 2, en gelijk hoe deze gemonteerd dient te worden voorzover ik het kan zien. Fase 1 beugel is de langere met de schuine kant, de schuinekant moet naar beneden wijzen anders past het niet. en de brandstofleiding moet achter het lipje met de schroefgaten langs. anders past het ook niet.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150426_193638_zpszxcbhhlz.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150427_111511_zpsw9z1wbnf.jpg[/img]
post is misschien wat wazig, maar zovaak het het niet meer voorkomen. Beugels zijn niet meer leverbaar via Renault zelf
bij deze de reservetankpompbeugel, zowel fase 1 als 2, en gelijk hoe deze gemonteerd dient te worden voorzover ik het kan zien. Fase 1 beugel is de langere met de schuine kant, de schuinekant moet naar beneden wijzen anders past het niet. en de brandstofleiding moet achter het lipje met de schroefgaten langs. anders past het ook niet.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150426_193638_zpszxcbhhlz.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150427_111511_zpsw9z1wbnf.jpg[/img]
post is misschien wat wazig, maar zovaak het het niet meer voorkomen. Beugels zijn niet meer leverbaar via Renault zelf
Project: GTT Blue Sport
Goed bezig!! En mooie plannen Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?
Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan Niet zichtbaar in dialogys?
Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan Niet zichtbaar in dialogys?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
reservetankbeugel staat wel in dialogys maar gewoon niet leverbaar. Wacht er al 2 maand op een nieuwe ( dacht de fase2 kwijt te zijn maar terug gevonden. Fase 1 via de club geregeld.Daniël W. schreef:Goed bezig!! En mooie plannen Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?
Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan Niet zichtbaar in dialogys?
remmen upgrade? In welke zin? Zitten nu al clio 16v remmen onder en wil niet groter als 15 inch gaan rijden. Rs set zou nog een optie kunnen zijn maar waar leg je de grens. Mocht ik daar voor gaan heb ik ook andere fusees en lagers nodig. grotere hoofdremcilinder (23mm) ligt hier al wel op de plank
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Enne Arco nog bedankt voor de tip mbt de topschotelsArco schreef:
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Gewoon adapters met 280mm schijven met originele remklauwen.
Helemaal super. En pas in 15"
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/null_zps3e56c5fa.jpg[/img]
Helemaal super. En pas in 15"
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/null_zps3e56c5fa.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Sorry erg goed bezig
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mooi!!
vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Deze snelstarter zat er nog geen jaar onder voordat ik begon. Maar mocht ie ook maar ik geen zin hebben komt er straks weer een nieuwe ondermark 5t schreef:mooi!!
vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
Project: GTT Blue Sport