30 v6 diesel automaat 2004 180000 km

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
LuukG
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 apr 2006 11:50

Heren,

Wij hebben een probleem met onze espace.
Wanneer we het gaspedaal intrappen gebeurt er niks.
Als we het gaspedaal een klein beetje indrukken dan komt hij wel vooruit.

Bij de garage zeggen ze dat de dieselpomp vervangen moet worden????
En dat hiervoor de motor gelicht moet worden.
Dit probleem vaker voort komt bij dit type motor.
Totale kosten 6800 euries!! :( :(

Weet iemand wat ik nu zou kunnen doen.
Zat te denken dat er misschien vervuiling in het blok zou zitten en deze dan te verwijderen door de motor schoon te branden met dat Forte spul en de motor door te spoel met olie ( motor warm forte spul erin 30 tot 45 minuten staginair laten lopen 10 km rijden en dan de olie eraf en weer nieuwe erop??

Zou dit helpen??
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Die reiniger moet je toch doorje tank heengooien....., hoe komt ie brandstof bij het blok als je pomp overleden is... :lol:

Komt idd vaker voor bij deze motoren.... (N)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

6800 euro?? |: (N)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmwha, kan me voorstellen dat de helft kostprijs nieuwe pomp is.
Maar is wel absurd veel.

Bel eens met een andere garage. Dat de pomp stuk is -> happens. Maar dan zijn goedkopere, net zo goede opties.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

LuukG schreef:Heren,

Wij hebben een probleem met onze espace.
Wanneer we het gaspedaal intrappen gebeurt er niks.
Als we het gaspedaal een klein beetje indrukken dan komt hij wel vooruit.

Bij de garage zeggen ze dat de dieselpomp vervangen moet worden????
En dat hiervoor de motor gelicht moet worden.
Dit probleem vaker voort komt bij dit type motor.
Totale kosten 6800 euries!! :( :(

Weet iemand wat ik nu zou kunnen doen.
Zat te denken dat er misschien vervuiling in het blok zou zitten en deze dan te verwijderen door de motor schoon te branden met dat Forte spul en de motor door te spoel met olie ( motor warm forte spul erin 30 tot 45 minuten staginair laten lopen 10 km rijden en dan de olie eraf en weer nieuwe erop??

Zou dit helpen??
Waar woon je????? Das misschien handig om te weten?

En dit probleem los je niet op met een reinigingsproduct. Er zit een druk probleem in je hogedruk brandstofpomp.....

Ik werk ook bij een Renault dealer, stuur me anders even een PM waar je woont. Dan kan ik kijken of ik je kan helpen op een andere manier (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat kost de pomp dan in dit verhaal? Of zijn deze eventueel reviseerbaar?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

De motor moet uigebouwd worden om de pomp te kunnen vervangen, de distributie loopt over de pomp.....dus daar zitten de meeste kosten in. (Y)

Maar ik heb nu zoŽn zelfde auto staan met dezelfde klacht....het bedrag wat je geoffereerd is is erg hoog en daar wil ik even achter de schermen met LuukG over praten... :D

Want ik mag hier niet commercieel handelen openbaar (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja ok, dat is wel bij meer diesels. Hoeveel uur werk staat ervoor? wat kost de pomp? Hoe oud is de auto? Is er sprake van coulance? Je zou anders eventueel eens bij een niet-reno garage kunnen informeren naar de kosten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cupido
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 feb 2008 22:14
Locatie: HOORN

6800 euro reparatie voor een auto van 4 jaar oud is niet lonend en ongeloofwaardig.

denk dat het voor een kwart van de prijs kan.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

cupido schreef:6800 euro reparatie voor een auto van 4 jaar oud is niet lonend en ongeloofwaardig.

denk dat het voor een kwart van de prijs kan.
Knappe jongen die dat voor elkaar krijgt, die kan hier zo beginnen. :lol:

Maar voor het bedrag wat jij noemt heb je nog niet eens de hogedrukpomp zelf :nee:

Ik denk dat je je eerst wat moeten verdiepen, voor dat je zomaar wat uitkraamt :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
LuukG
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 apr 2006 11:50

Heb inmiddels de auto al verkocht
De rekening werd naar boven bij gesteld 9200 euries :(
Ze waren vergeten dat ze de brandstofleidingen moesten doorspoelen eventueel vervangen. Ze waren bang dat er misschien ijzerdeeltjes van de pomp in de motor gekomen waren vandaar de hoge rekening.
Motor doorspoelen, pomp vervangen, brandstofleidingen vervangen de motor moet volledig uitgebouwd worden omdat ze er anders niet bij kunnen. Wanneer je dit dan toch doen dan gelijk de distributie riem a 1500 euries en doe ook maar het waterpompje en ga zo maar door, "je moet het gelijk goed doen want anders krijg je misschien later de rekening van had ik het toch maar gedaan nu moet het blok weer gelicht worden"

We hebben de auto volgetankt met shell Vpower en na een halve tank opgereden te hebben doet hij het een stuk beter.


Alex dank voor je aanbod, maar wij vonden het een te groot risico om er mee door te rijden. We hebben hem aangeboden bij een handelaar en het probleem uitgelegt, we zijn hem gelukkig kwijt.

Het is heel jammer want het is een fantastische auto.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jammer. Hoop dat je een leuke vervanger hebt kunnen vinden. En maar hopen dat je daar iets meer geluk mee hebt :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gast

voor 3000 koop je een nieuwe motor. Wat een verhaal. :~
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vind dit ook heel erg absurd.

Die pompen zijn akelig duur, dat weet ik, maar ZOVEEL? Dat durf je toch als garage niet te vragen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

mijn 'garage' kost slechts 15 euri per uur ergens in Limburg, mooie omgeving en fijne mensen daar, een verademing.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Vind dit ook heel erg absurd.

Die pompen zijn akelig duur, dat weet ik, maar ZOVEEL? Dat durf je toch als garage niet te vragen?
Der komt meer bij kijken dan alleen een pomp vervangen..... :~

Motor eruit, airco legen en vullen, nieuwe distributie set, alles er weer terug in. Lekker hoor bij zo'n Espace mag het hele front ook nog los dus het niet even een pompje vervangen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:mijn 'garage' kost slechts 15 euri per uur ergens in Limburg, mooie omgeving en fijne mensen daar, een verademing.
Kan me niet voorstellen dat die mensen dan nog ergens van kunnen leven. 15 euro per uur zou ik niet serieus kunnen nemen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Anonymous schreef:voor 3000 koop je een nieuwe motor. Wat een verhaal. :~
blijft natuurlijk wel het feit dat je de oude motor uit moet bouwen, de nieuwe in moet bouwen e.d. als het de dagelijkse auto voor Luukg is kan het niet in de "avonduren" en zal er toch een dikke rekening aan arbeidsloon bij komen
Riël Notermans schreef:
pierre schreef:mijn 'garage' kost slechts 15 euri per uur ergens in Limburg, mooie omgeving en fijne mensen daar, een verademing.
Kan me niet voorstellen dat die mensen dan nog ergens van kunnen leven. 15 euro per uur zou ik niet serieus kunnen nemen :)
15 euro :lol: :lol: :lol: btw, loonheffingen, pensioenpremies, verzekeringen en overige inhoudingen den lasten? :lol: :lol:

Luukg wat heb je gekocht??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Riël Notermans schreef:
pierre schreef:mijn 'garage' kost slechts 15 euri per uur ergens in Limburg, mooie omgeving en fijne mensen daar, een verademing.
Kan me niet voorstellen dat die mensen dan nog ergens van kunnen leven. 15 euro per uur zou ik niet serieus kunnen nemen :)

beste monteur die ik ken, garantie tot aan het hek.

sociale lasten, btw ..wat is dat ?? haha.
LuukG
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 apr 2006 11:50

Heb nu een chrysler Grand Voyager 7 persoons met een G3 installatie
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

hopelijk gaat die wat langer mee en vooral goedkoper onderhoud, betwijfel of je ooit nog Espace gaat rijden ?
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

wanneer ik dit lees dan twijfel ik aan heel het Renault merk..
Plaats reactie