Heb toen een gereviseerde bak gekocht van de welbekende Maurice van dit forum, en heb toen gelijk de motor ook maar opgefrist.
Had niet de financieen om de hele motor aan te pakken, maar heb de belangrijkste dingen vervangen:
Distributieriem met spanners
Multiriem met spanner
Waterpomp
Gereviseerde dynamo
Injecoren ultrasoon laten reinigen en testen
Koppeling en drukgroep set Valeo
Div pakkingen
En uiteraard: bougies / olie / filters
overal 6 kant of inbus boutjes
nieuwe slangeklemmen

Ook heb ik alle losse aluminium delen laten glasparel stralen, en heb de overige delen gespoten of gepoetst

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 543453.jpg[/img]

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... e/lkkl.jpg[/img]
Heb er nu dus al een paar dagen mee gereden, eerste dag geen echte problemen, alleen een geluid wat ik niet kan thuis brengen, het giert een beetje. en gaat met de toeren mee omhoog.
Na wat zoeken hoorde ik dat dat wel eens één van de riemen kon zijn die te strak staat.
Dus niet meer gereden, en meteen beide riemen geprobeerd losser te zetten, maar het geluid bleef, en werd ook niet minder.
Daar heb ik nu dus nog steeds last van, maar er is ondertussen alweer een ander probleem bij gekomen, wat ik eerst moet zien te verhelpen.
De motor verzuipt namelijk ineens, onzettend blauw walmen, stinken naar benzine, een verbruik van heb ik jouw daar, en bijna afslaan stationair, ook de motor onbelast op een bepaald toerental houden is moeilijk.
Ben ondertussen 2 dagen verder en heb het volgende al getest:
brandstofdruk: 2.1 bar stationair / 2.9 a 3 bar tijdens gas geven.
Motortemperatuur sensor: doorgemeten, en gereden met stekker eraf => nog beroerder.
Koude start injector mechanisch losgekoppeld.
Map sensor verwisseld
Bougies uitgewisseld met de oude exemplaren
nieuwe bougiekabels geprobeerd.
Enige wat ik nog kan bedenken is de lambda?, kon net jammer genoeg net niet de stekker van het ding los krijgen, dus morgen dat nog even proberen.
Als iemand nog goede suggesties heeft, hoor het graag.