Boete Uit het buitenland...betalen???

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Ik heb afgelopen 2 sept in zwitserland 11 km te hard gereden, en heb nou hiervoor een boete gekregen van 120 frank.. mijn vraag is nu, moet ik deze wel betalen, aangezien ze in ned de buitenlanders altijd direct moeten aanhouden en geen boete naar huis kunnen sturen..want zwitserland heeft hier toch helemaal geen jurisdictie?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volgens mij moet je dat gewoon betalen. Zelfde toch als bij duitsland, belgie enz :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

68 euri voor 11 kilometertjes :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik weet niet wat ze er verder aan zullen doen om je te laten betalen maar als je in de toekomst nog een keer in Zwitserland komt dan ben je wel de lul bij een controle en zit je met een groter probleem denk ik...

Ik verwacht er ook nog 1 of 2 uit Oostenrijk van de afgelopen zomer. Ik betaal wel gewoon, heb zelf gewoon geen zin in dat soort gezeik.
Feit is ook dat je gewoon te hard gereden hebt, bij mij hetzelfde dus tja, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar toch? :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ze komen je echt niet halen voor die paar centen hoor :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik zou hem gewoon in de vuilbak pleuren, of je moet daar nog vaak komen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

betaal m maar, contacten met die landen zijn goed.

Heb je m via het CJIB?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Zijn volgens mij pas nieuwe regels dat ze een nederlands incasso bureau of deurwaarder in kunnen schakelen!
Dan weten ze je dus altijd wel te vinden!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

nee ik heb hem niet via CJIB, gewoon een of andere zwitsers incassobureau..maar het lijkt me sterk dat ze hier iemand op me af kunnen sturen, aangezien ik in ned geen overtreding heb begaan..
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Vanuit Duitsland heb ik een boete ontvangen. Kunnen jullie me zeggen of ik die moet betalen?
De Duitse autoriteiten kunnen u in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer u binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Binnen de EU zijn er overigens plannen om boetes in de toekomst ook in het land van herkomst te kunnen innen.

dit stond in op de site van de anwb...en volgens die site waar staat dat je buitenlandse boetes moet betalen moet het via CJIB gaan
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ik zou die maar betalen als je toevallig wordt aangehouden nu en je hebt niks betaald in duitsland dan he.
Dan wordt je niet vrolijk van de problemen die je dan gaat krygen .
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat een gedoe zeg, rijdt gewoon niet te hard, klaar :)

doe je t toch, en wordt je gepakt, dan is daar het uithuilhoekje. Wil je een binkje zijn en niet betalen, hoop ik dat ze je snel pakken....
RoyH
Berichten: 1467
Lid geworden op: za 28 okt 2006 15:31
Locatie: Beek

Petertje5 schreef:Ik heb afgelopen 2 sept in zwitserland 11 km te hard gereden, en heb nou hiervoor een boete gekregen van 120 frank.. mijn vraag is nu, moet ik deze wel betalen, aangezien ze in ned de buitenlanders altijd direct moeten aanhouden en geen boete naar huis kunnen sturen..want zwitserland heeft hier toch helemaal geen jurisdictie?
Hier niet, maar je hebt de overtreding daar begaan :)

Be a man and pay the price :P
Reno-loos
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

ik ben nog naar het politie bureau gegaan, en de regel is nog niet van toepassing, en het is dus als ik hem niet betaal ze niks kunnen doen, en mocht ik weer in zwitserland zijn en dan gepakt worden is ergste dat ik direct moet betalen plus een verhoging...als jullie lekker allemaal zo goed zijn en het moraal hoog willen houden veel plezier...maar ik hou die 70 euro liever in de zak :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Prima toch! (Y)




Maar niet straks komen huiluh als je de volgende keer daar wordt aangehouden en meteen 400 frank moet dokken :p (0) :lol:



3 jaar geleden eens een parkeerboete van wel 6 euro (S) gehad in Duitsland, mooi dat ie voor 'k weer thuis was al op de mat lag, kort daarna weer een herrinering...............dus toch maar ff betaald,scheeld een hoop gezeik als je de volgende keer wordt aangehouden (Y)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Maar zo als je kan lezen wil hy niet betalen waarom dan eigenlijk een topic hierover openen ik snap het niet. (0)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:slotje:

:p
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Zwitserland zit niet bij de eu, dus geld er ook geen europese regelgeving tbv. boetes daaro denk ik.

Maargoed als je ooit een keer wordt aangehouden daar, dan heb je wel een probleem.
Dus gewoon vermijden dat landje bij de volgende vakanties :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

wat een onzin inderdaad...
jij rijdt te hard, dus ja...
face the consequences....

als je dan niet wilt betalen.....dat vind ik een beetje lafjes (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon niet betalen en dan vooral over de zeik zijn als je daar toevallig wordt aangehouden en je hebt niet genoeg geld bij je :beer: :beer:

ze zijn daar niet zo makkelijk als hier, je auto wordt in beslag genomen en je gaat de cel in
kan je via nederland regelen dat er alsnog betaalt wordt, duurt al gauw een dag of drie vier voor ze het officieel hebben

als je dat er allemaal voor over hebt

VOORAL NIET BETALEN (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... Als je niet verwacht met deze auto nog een keer naar Zwitserland te gaan, zou ik m lekker in de kliko gooien. Maar ga je wel weer naar Swiss, dan kun je wel eens gezeik krijgen.

Een collega van me is vorige week in Italie om 6 uur 's ochtends van zijn bed gelicht door 5 (!!!) politiemensen, omdat ie nog een boete van 6 tientjes open had staan. :S
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Ach ja... Als je niet verwacht met deze auto nog een keer naar Zwitserland te gaan, zou ik m lekker in de kliko gooien. Maar ga je wel weer naar Swiss, dan kun je wel eens gezeik krijgen.

Een collega van me is vorige week in Italie om 6 uur 's ochtends van zijn bed gelicht door 5 (!!!) politiemensen, omdat ie nog een boete van 6 tientjes open had staan. :S
en terecht
politie daar zijn niet van die watjes zoals hier
die slaan eerst en stellen dan pas vragen :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.
ja en als je dan dus niet kan pinnen ga je gelijk de cel in :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Merijn schreef:hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.
ja en als je dan dus niet kan pinnen ga je gelijk de cel in :D :D :D
Levenslang!! Stelletje criminelen!

Vermelden ze nu eigenlijk wel het IBAN en BIC/SWIFT nummer? of moet je daar nu zef nog uit zien te komen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Verhogingen op verkeersboetes kunnen erg oplopen... in Nederland althans wel. En ook hier kun je voor een niet betaalde verkeersboete (en na herhaaldelijk proberen door CJIB om geld van je te innen) in de cel gegooid worden. Gewoon betalen dus wanneer de boete terecht is.

Ik ga ervanuit dat dit in het buitenland ook zo werkt... en de verhalen hierboven lezend, klopt dit dus ook.

O ja, het CJIB kan ook buitenlandse boetes innen!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Er staat mij nog wat van bij dat de justities onderling hebben afgesproken dat Europese boetes van alleen boven de 75 euro worden verhaald. Dat wordt dat ook overgedragen aan de NL justitie die ervoor zorg gaat dragen dat het wordt betaald.

Het is wel je eiegen keuze, maar ik zou als ik jou was eerst maar goed gaan googlen.

Aan de andere kant: Eigen schuld, dikke bult....
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Donleben schreef:Er staat mij nog wat van bij dat de justities onderling hebben afgesproken dat Europese boetes van alleen boven de 75 euro worden verhaald. Dat wordt dat ook overgedragen aan de NL justitie die ervoor zorg gaat dragen dat het wordt betaald.

Het is wel je eiegen keuze, maar ik zou als ik jou was eerst maar goed gaan googlen.

Aan de andere kant: Eigen schuld, dikke bult....
ik heb er althans eens een gekregen van 15 euro :p dus volgens mij sturen ze alles op :)
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

het systeem dat CJIB boetes gaat innen is nog niet helemaal door, en aangezien ik toch niks meer te zoeken heb in zwitserland gooi ik hem wel lekker weg, en het is zo dat als ik daar evt wel kom en ik word gepakt dan moet ik hem direct betalen plus een eventuele verhoging..dus daar maak ik me niet zo zorgen om
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

beetje flauwe houding
maar goed is je eigen keuze
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ach het is een mening :p . maakt mij verder niet uit, maar ik wil overal met een gerust hart naartoe kunnen rijden :)
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Tja, jou keus inderdaad... niet mee eens maar goed (0) Tis maar waar je een kick van krijgt.

Maarre... mocht je "gepakt" worden, de RTC doet volgens mij niet aan bajesbezoekjes of vrij kopen :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind dat er hier maar een hoog moraalriddergehalte is. Niemand van jullie zal het laten om een boete niet te betalen als je er onderuit kan komen. Fout is fout, maar als het effe kan, betaal je gewoon liever niet. Ik geef je groot gelijk.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Issie aangetekend verstuurd ?
Plaats reactie