startproblemen safrane 2.2i 1992

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

Beste leden,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de reeds opgedane expertise. Sinds kort ondervind ik problemen met starten. Startmotor is in orde en draait goed maar hij slaat niet aan. Mijn safrane doet het 1 dag wel en dan vervolgens 3 dagen niet...als hij start rijdt hij vervolgens als een zonnetje maar als ik auto 3 uur later weer wil starten lukt het weer niet en moet ik weer 3 dagen wachten alvorens hij weer start. Wat kan het probleem zijn? Nieuwe bougies of iets anders? Plzz, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies en tips alvorens ik noodgedwongen naar de dealer stap.

alvast bedankt!
grt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oof,

beetje abstrakte informatie,dit kan heeeel veel zijn.

Zijn het echt 3 dagen, of ook 1 dag?

Startmotor gaat wel rond, maar slaat niet aan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

Bedankt voor de snelle reply. Het is op de kop af 3 dagen! dag 1 en 2 wil de safrane gewoonweg niet starten en op dag 3 na wat licht gepruttel wel.
Ik kan het echt niet concreter maken. Alles is volgens mij in orde, op het starten na dan ( probleem heb ik nu sinds een maand). Startmotor gaat dan gewoon rond maar slaat niet aan.
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

zojuist van een kennis vernomen dat mogelijk de krukaspositiesensor vervangen dient te worden. Kan dit het echt de oorzaak zijn?
Waar zit de krukaspositiesensor bij een safrane? Kan ik deze zelf vervangen? Hoeveel kost een sensor ongeveer?
Veel vragen, maar hopelijk kan iemand een antwoord geven....
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Krukas positie sensor, zit waarschijnlijk bij het tandwiel van je kruk-as. Aan de distributie kant.

Wat die van renault kost weet ik niet, maar pas 1 van bmw besteld en die was 30,- inclusief. Is het zelfde soort sensor, dus veel meer zal die niet kosten.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GEloof niet dat dat m is hoor....

Controleer eerst wat ie niet doet.

Ruik je wel benzine in de uitlaat?

Heb je een vonk (oude bougie aan n kabel hangen en kijken)?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

De bougies vonken allen...op dagen dat hij wel start ruik ik na een tijdje inderdaad een benzine lucht...kan van de uitlaat zijn, zal ik de eerstvolgende keer dat hij weer start even controleren (om precies te zijn overmorgen)...
Iig bedankt voor de antwoorden zover. Ik zal overmorgen een post plaatsen vwb benzinelucht.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

bougies vonken, dat betekend dat de krukaspositiesensor in ieder geval in orde is.

Als de auto start, hoe rijdt ie dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

Bedankt voor het antwoord vwb krukaspositiesensor..kan ik dat iig wegstrepen.
Als de auto start rijdt hij normaal...soms lijkt het alsof hij wil afslaan..maar stationair is meestal ok en regelmatig..morgen start hij weer (als het goed is) en zal ik je kunnen vertellen of ik een benzinelucht ruik bij de uitlaat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dat moet je juist ruiken als ie níets start, dat geeft aan:

wel benzine, geen vonk
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cengizzz
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jun 2007 10:14

De auto startte in tegenstelling tot hetgeen ik eerder vermelde gisteren pas...de 3 dagen routine heeft mijn safrane dus losgelaten. Alvorens ik startte heb ik geroken en geen benzine lucht bij de uitlaat kunnen constateren. De bougies vonken normaal, maar de auto startte pas nadat ik een paar keer in de versnelling heb gestart en een stukje heb laten springen (wegrijden zonder dat de motor aansloeg). Bij de derde keer leek het alsof hij grip kreeg en sloeg aan. Is het dan toch de startmotor? Ik snap er echt helemaal niets meer van.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gaat de startmotor wel rond onder het starten? Of doet ie helemaal niks?


Het kan ook zijn dat je benzinepomp of relais dan stuk is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie