veerpootbrug

Post hier al je vragen over de Clio
voske

hallo,

Ik heb dus een veerpootbrug voor op de clio en deze wilde ik monteren. maar toen kwam ik dus tot de conclusie als ik deze keer monteren dat de motorklep dus niet meer goed dicht ging dit door de luchthapper. dus de koeling van het spruitstuk. kan het veel kwaad om deze weg te halen? dus het"ïjzeren klep" wat aan de binnenkant zit van de motorkap?

greetzz
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kan je de veerpootbrug niet omdraaien? Zodat ie de bak niet raakt? Of heb je een universele veerpootbrug gekocht. Voor een 16v zijn er speciaal gevormde in de handel die dus om je luchtbak heen gaan.

Die waterbak eruit halen zou ik niet doen. Ding houdt ook genoeg water en rotzooi tegen wat anders op je blok/spruitstuk terrecht komt.
voske

het heeft op een 16v gezeten dus het zou moeten passen zal eens proberen hem om te draaien kijken of dat beter gaat.

thanxx
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

:lol: zal i.d.d. verkeert om zitten......
RoyH

Handig om even in de gaten te houden dit topic aangezien ik er 1 wil gaan bestellen :P

Deze zou goed moeten zijn toch: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=012315
Reno-loos
DarkAngel
Contacteer:

RoyH schreef:Handig om even in de gaten te houden dit topic aangezien ik er 1 wil gaan bestellen :P

Deze zou goed moeten zijn toch: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=012315
ik kan ook zo veerpootbrug overnemen van iemand
en ik weet ook niet of het past dus is idd wel erg handig topicje (Y)
DarkAngel
Contacteer:

oja hier ff een foto van diegene die ik over kan nemen
er zitten per kant 3 montage gaten
maar ik heb bij me clio gezien dat ik helemaal geen draadeindjes heb waar die gaatjes voor bedoeld zijn :nee:
ik heb 1 grote moer in het midden (thats all folks) :) maar daar kan ik de veerpootbrug niet aan bevestigen

[img]http://img504.imageshack.us/img504/8871 ... rugyj0.jpg[/img]
[img]http://img503.imageshack.us/img503/1511 ... tompc2.jpg[/img]

foto 1 veerpootbrug met de montage gaatjes
foto 2 onder de motorkap

kan er iemand niet ff een foto van zijn of haar veerpootbrug online gooien :) hebben we een voorbeeldje (Y)

greetzzz
Robke
Car: Lexus IS250

Dan moet je zelf gaates boren en een paar boutjes en moertjes erdoorheen duwen.
Ik heb dezelfde veerpootbrug op m'n Clio gehad vroeger, als het de alu uitvoring is, weegt hij drie keer niks dus dat is mooi meegenomen.
DarkAngel
Contacteer:

Robke schreef:Dan moet je zelf gaates boren en een paar boutjes en moertjes erdoorheen duwen.
Ik heb dezelfde veerpootbrug op m'n Clio gehad vroeger, als het de alu uitvoring is, weegt hij drie keer niks dus dat is mooi meegenomen.
het is idd de alu uitvoering (Y)
ook nog verschil gemerkt met verpootbrug kwa bochten werk om het maar ff zo te zeggen
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

echt veel merk je d'r niet van, maar alle beetjes helpen
en i.d.d. gaatjes boren en bout en moer verbinding
en geen zelftappers die je er vaak bij krijgt :wink:
canonballman

le mouton noir (sandy) schreef:en geen zelftappers die je er vaak bij krijgt :wink:
(Y)
RoyH

Aangezien dit toch het topic voor de veerpootbrug noobs is :P : kun je die gaatjes gewoon boren of zit er nog iets onder waar je niet doorheen wilt schieten?
Reno-loos
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

RoyH schreef:Aangezien dit toch het topic voor de veerpootbrug noobs is :P : kun je die gaatjes gewoon boren of zit er nog iets onder waar je niet doorheen wilt schieten?
Ja je veerpoot :wink: . Maar goed om je bouten te kunnen bevestigen zullen ie er toch uit moeten dus als je dat van te voren doet zit er verder niets meer. 8)
Tom
Moderator
Car: MB

als er bij een schroefsetje onder zit heb je meer dan ruimte zat. Bij originele veren/dempers zal het wat krap worden. Verder zit er niets dat je in een keer kunt beschadigen eigenlijk. Maar als je normaal boort is dat ook niet aan de orde
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

En scheelt het nou ook echt.. Qua bochtenwerk? Las ergens van wel, moet toch theoretisch ook zo zijn? Iemand echt ervaring hiermee?
Vast bedankt

Groeten
Velocity

Ik ben ook wel eens benieuwd...
Haas
Car: Megane RS

zal meer een combi van zijn denk ik.... :)

owja, en boutjes naar boven toe erin doen. Dus vanuit de veerkoker naar boven duwen en dus de moeren aan de bovenzijde...
RoyH

Moet dat kreng van mij eens gaan betalen anders krijg ik hem nooit geleverd natuurlijk :D
Reno-loos
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Misschien een optie om de gaten iets kleiner te boren en dan draad erin tappen, ik weet niet pcies hoe dik het staal daar is...lijkt me toch best wel stevig, en anders idd de veerpoten demonteren.
Haas

dat plaatstaal is daar een mm of 2.5 dik als t niet dunner is... Niet echt iets om draad in te tappen dus :)
Gewoon boren en dan bouten, moeren en carrosserieringen gebruiken!

Vraagje, als je een niet stelbare veerpootbrug hebt, kun je m dan monteren alsie op de kriksteunen staat of niet? Dan gaat de auto namelijk 'hangen'... Weet niet meer precies hoe t nou moest. Of mocht je een stelbare juist alleen maar monteren op een staande auto? :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

een niet verstelbare moet je inderdaad opkrikken. je wilt namelijk dat hij er wat onder spanning instaat.

een verstelbare zou ik niet weten, maar die zou je ook via 2 krikken kunnen monteren, en hem onder spanning zetten :)
Velocity

Ach man, ducktapen die hap :lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

Volgens mij geeft een veerpootbrug voor een wat meer onderstuurd karakter/je haalt wat overstuur eruit.

Hij hoekt wel beter, ik merkte goed verschil.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

J-P-S schreef:een niet verstelbare moet je inderdaad opkrikken. je wilt namelijk dat hij er wat onder spanning instaat.
dacht ik al, maar was niet helemaal zeker meer... (Y)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Volgens mij geeft een veerpootbrug voor een wat meer onderstuurd karakter/je haalt wat overstuur eruit.

Hij hoekt wel beter, ik merkte goed verschil.
Wat was het verschil ook al weer. Blijf het vergeten.. :wink:
Riël
Über-Spammer

Overstuur is 'te veel sturen' de kont zwiept.
Onderstuur is 'te weinig sturen' de voorkant glijdt weg. :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaar dat achterwiel aandrijvers ideale driftauto's zijn. je kan de kont makkelijk sturen doordat zo'n auto makkelijker overstuur heeft en dit ook kan blijven houden.

een voorwielaandrijver krijg je niet doorgaans dwars door bochten.
RoyH

Met een beetje regen wel hoor :p
Reno-loos
Riël
Über-Spammer

J-P-S schreef:vandaar dat achterwiel aandrijvers ideale driftauto's zijn. je kan de kont makkelijk sturen doordat zo'n auto makkelijker overstuur heeft en dit ook kan blijven houden.

een voorwielaandrijver krijg je niet doorgaans dwars door bochten.
Nou da's niet echt de reden, reden is dat de aandrijving op de achterwielen zit uiteraard :) Zo kun je ze laten spinnen en dus heb je geen grip meer achter.

Een achterwielaandrijver kan zeker een onderstuurd karakter hebben, zeker een met laag vermogen. (Een sierra 2.0 die zo lekker comfortabel afgesteld is moet je toch echt meer moeite doen om de kont om te gooien, dan met de GT Turbo (even gas los in n haaks bochtje ;) ).
DennisT
Moderator

Met mijn Sierra was het altijd feest als de weg een beetje nat was 8) Geen gas rechtdooor, wel gas dwars de bocht door :D Wat een dweil is zo'n auto zeg!

Erg leuk om mee te spelen, totdat je een keer in Vathorst dwars de middenberm op schuift omdat je iets te enthousiast bent :lol:

Leuk man, Auto muurvast op de bodem en alle 4 de wielen los :bang: Gelukkig geen politie langsgereden totdat een buurtbewoner me eraf gesleept had :lol:
Haas

:lol:

wou al zeggen, die MR2 SW20 GTi van een vriend van me is niet om te krijgen hoor, onderstuur ole :)
Tim
Car: E36 M3

Haas schreef::lol:

wou al zeggen, die MR2 SW20 GTi van een vriend van me is niet om te krijgen hoor, onderstuur ole :)
Die dingen hebben ook een goede gewichtsverdeling he... Mid-achter gelegen motor :)
Ivar

Vraagje: weet iemand waar ik, voor een Clio 16v, een veerpootbrug voor de achterkant kan kan kopen?

Alvast bedankt,

Ivar
leeroy

DarkAngel schreef:oja hier ff een foto van diegene die ik over kan nemen
er zitten per kant 3 montage gaten
maar ik heb bij me clio gezien dat ik helemaal geen draadeindjes heb waar die gaatjes voor bedoeld zijn :nee:
ik heb 1 grote moer in het midden (thats all folks) :) maar daar kan ik de veerpootbrug niet aan bevestigen

foto 1 veerpootbrug met de montage gaatjes
foto 2 onder de motorkap

kan er iemand niet ff een foto van zijn of haar veerpootbrug online gooien :) hebben we een voorbeeldje (Y)

greetzzz
ik weet niet of iemand er nog wat aan heeft maar heb wel een :foto: van mijn veerpootbrug is een verstelbare van sparco heb hem bij monteren niet opgekrikt kon hem na montage gewoon op spanning draaien... ik moest alleen even die sensor (links op de foto) een beetje aanpassen en de bobine (rechts op de foto net uit zicht) omdraaien ik hoop dat het een beetje te zien is ...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tbrug1.JPG[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

DennisT schreef:Met mijn Sierra was het altijd feest als de weg een beetje nat was 8) Geen gas rechtdooor, wel gas dwars de bocht door :D Wat een dweil is zo'n auto zeg!

Erg leuk om mee te spelen, totdat je een keer in Vathorst dwars de middenberm op schuift omdat je iets te enthousiast bent :lol:

Leuk man, Auto muurvast op de bodem en alle 4 de wielen los :bang: Gelukkig geen politie langsgereden totdat een buurtbewoner me eraf gesleept had :lol:
Siera op setje gele koni's en te lage veren stuurt echt stukken beter, heerlijk gummen met die rag ford. En die 2.0 DOHC blokken zijn echt uber sterk :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie