veerpootbrug
hallo,
Ik heb dus een veerpootbrug voor op de clio en deze wilde ik monteren. maar toen kwam ik dus tot de conclusie als ik deze keer monteren dat de motorklep dus niet meer goed dicht ging dit door de luchthapper. dus de koeling van het spruitstuk. kan het veel kwaad om deze weg te halen? dus het"ïjzeren klep" wat aan de binnenkant zit van de motorkap?
greetzz
Ik heb dus een veerpootbrug voor op de clio en deze wilde ik monteren. maar toen kwam ik dus tot de conclusie als ik deze keer monteren dat de motorklep dus niet meer goed dicht ging dit door de luchthapper. dus de koeling van het spruitstuk. kan het veel kwaad om deze weg te halen? dus het"ïjzeren klep" wat aan de binnenkant zit van de motorkap?
greetzz
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan je de veerpootbrug niet omdraaien? Zodat ie de bak niet raakt? Of heb je een universele veerpootbrug gekocht. Voor een 16v zijn er speciaal gevormde in de handel die dus om je luchtbak heen gaan.
Die waterbak eruit halen zou ik niet doen. Ding houdt ook genoeg water en rotzooi tegen wat anders op je blok/spruitstuk terrecht komt.
Die waterbak eruit halen zou ik niet doen. Ding houdt ook genoeg water en rotzooi tegen wat anders op je blok/spruitstuk terrecht komt.
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:

Handig om even in de gaten te houden dit topic aangezien ik er 1 wil gaan bestellen 
Deze zou goed moeten zijn toch: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=012315

Deze zou goed moeten zijn toch: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... _id=012315
Reno-loos
ik kan ook zo veerpootbrug overnemen van iemandRoyH schreef:Handig om even in de gaten te houden dit topic aangezien ik er 1 wil gaan bestellen
en ik weet ook niet of het past dus is idd wel erg handig topicje

oja hier ff een foto van diegene die ik over kan nemen
er zitten per kant 3 montage gaten
maar ik heb bij me clio gezien dat ik helemaal geen draadeindjes heb waar die gaatjes voor bedoeld zijn
ik heb 1 grote moer in het midden (thats all folks)
maar daar kan ik de veerpootbrug niet aan bevestigen
[img]http://img504.imageshack.us/img504/8871 ... rugyj0.jpg[/img]
[img]http://img503.imageshack.us/img503/1511 ... tompc2.jpg[/img]
foto 1 veerpootbrug met de montage gaatjes
foto 2 onder de motorkap
kan er iemand niet ff een foto van zijn of haar veerpootbrug online gooien
hebben we een voorbeeldje
greetzzz
maar ik heb bij me clio gezien dat ik helemaal geen draadeindjes heb waar die gaatjes voor bedoeld zijn

ik heb 1 grote moer in het midden (thats all folks)

[img]http://img504.imageshack.us/img504/8871 ... rugyj0.jpg[/img]
[img]http://img503.imageshack.us/img503/1511 ... tompc2.jpg[/img]
foto 2 onder de motorkap
kan er iemand niet ff een foto van zijn of haar veerpootbrug online gooien

greetzzz
Dan moet je zelf gaates boren en een paar boutjes en moertjes erdoorheen duwen.
Ik heb dezelfde veerpootbrug op m'n Clio gehad vroeger, als het de alu uitvoring is, weegt hij drie keer niks dus dat is mooi meegenomen.
Ik heb dezelfde veerpootbrug op m'n Clio gehad vroeger, als het de alu uitvoring is, weegt hij drie keer niks dus dat is mooi meegenomen.
het is idd de alu uitvoeringRobke schreef:Dan moet je zelf gaates boren en een paar boutjes en moertjes erdoorheen duwen.

ook nog verschil gemerkt met verpootbrug kwa bochten werk om het maar ff zo te zeggen
-
- Contacteer:
echt veel merk je d'r niet van, maar alle beetjes helpen
en i.d.d. gaatjes boren en bout en moer verbinding
en geen zelftappers die je er vaak bij krijgt
en i.d.d. gaatjes boren en bout en moer verbinding
en geen zelftappers die je er vaak bij krijgt
-
le mouton noir (sandy) schreef:en geen zelftappers die je er vaak bij krijgt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja je veerpootRoyH schreef:Aangezien dit toch het topic voor de veerpootbrug noobs is: kun je die gaatjes gewoon boren of zit er nog iets onder waar je niet doorheen wilt schieten?

-
- Moderator
- Car: MB
als er bij een schroefsetje onder zit heb je meer dan ruimte zat. Bij originele veren/dempers zal het wat krap worden. Verder zit er niets dat je in een keer kunt beschadigen eigenlijk. Maar als je normaal boort is dat ook niet aan de orde
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
En scheelt het nou ook echt.. Qua bochtenwerk? Las ergens van wel, moet toch theoretisch ook zo zijn? Iemand echt ervaring hiermee?
Vast bedankt
Groeten
Vast bedankt
Groeten
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Misschien een optie om de gaten iets kleiner te boren en dan draad erin tappen, ik weet niet pcies hoe dik het staal daar is...lijkt me toch best wel stevig, en anders idd de veerpoten demonteren.
dat plaatstaal is daar een mm of 2.5 dik als t niet dunner is... Niet echt iets om draad in te tappen dus 
Gewoon boren en dan bouten, moeren en carrosserieringen gebruiken!
Vraagje, als je een niet stelbare veerpootbrug hebt, kun je m dan monteren alsie op de kriksteunen staat of niet? Dan gaat de auto namelijk 'hangen'... Weet niet meer precies hoe t nou moest. Of mocht je een stelbare juist alleen maar monteren op een staande auto?

Gewoon boren en dan bouten, moeren en carrosserieringen gebruiken!
Vraagje, als je een niet stelbare veerpootbrug hebt, kun je m dan monteren alsie op de kriksteunen staat of niet? Dan gaat de auto namelijk 'hangen'... Weet niet meer precies hoe t nou moest. Of mocht je een stelbare juist alleen maar monteren op een staande auto?

-
- Über-Spammer
een niet verstelbare moet je inderdaad opkrikken. je wilt namelijk dat hij er wat onder spanning instaat.
een verstelbare zou ik niet weten, maar die zou je ook via 2 krikken kunnen monteren, en hem onder spanning zetten
een verstelbare zou ik niet weten, maar die zou je ook via 2 krikken kunnen monteren, en hem onder spanning zetten

Volgens mij geeft een veerpootbrug voor een wat meer onderstuurd karakter/je haalt wat overstuur eruit.
Hij hoekt wel beter, ik merkte goed verschil.
dacht ik al, maar was niet helemaal zeker meer...J-P-S schreef:een niet verstelbare moet je inderdaad opkrikken. je wilt namelijk dat hij er wat onder spanning instaat.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat was het verschil ook al weer. Blijf het vergeten..Riël Notermans schreef:Volgens mij geeft een veerpootbrug voor een wat meer onderstuurd karakter/je haalt wat overstuur eruit.
Overstuur is 'te veel sturen' de kont zwiept.
Onderstuur is 'te weinig sturen' de voorkant glijdt weg.
Onderstuur is 'te weinig sturen' de voorkant glijdt weg.

-
- Über-Spammer
vandaar dat achterwiel aandrijvers ideale driftauto's zijn. je kan de kont makkelijk sturen doordat zo'n auto makkelijker overstuur heeft en dit ook kan blijven houden.
een voorwielaandrijver krijg je niet doorgaans dwars door bochten.
Nou da's niet echt de reden, reden is dat de aandrijving op de achterwielen zit uiteraardJ-P-S schreef:vandaar dat achterwiel aandrijvers ideale driftauto's zijn. je kan de kont makkelijk sturen doordat zo'n auto makkelijker overstuur heeft en dit ook kan blijven houden.

Een achterwielaandrijver kan zeker een onderstuurd karakter hebben, zeker een met laag vermogen. (Een sierra 2.0 die zo lekker comfortabel afgesteld is moet je toch echt meer moeite doen om de kont om te gooien, dan met de GT Turbo (even gas los in n haaks bochtje

Met mijn Sierra was het altijd feest als de weg een beetje nat was
Geen gas rechtdooor, wel gas dwars de bocht door
Wat een dweil is zo'n auto zeg!
Erg leuk om mee te spelen, totdat je een keer in Vathorst dwars de middenberm op schuift omdat je iets te enthousiast bent
Leuk man, Auto muurvast op de bodem en alle 4 de wielen los
Gelukkig geen politie langsgereden totdat een buurtbewoner me eraf gesleept had 

Erg leuk om mee te spelen, totdat je een keer in Vathorst dwars de middenberm op schuift omdat je iets te enthousiast bent

Leuk man, Auto muurvast op de bodem en alle 4 de wielen los

wou al zeggen, die MR2 SW20 GTi van een vriend van me is niet om te krijgen hoor, onderstuur ole

ik weet niet of iemand er nog wat aan heeft maar heb wel eenDarkAngel schreef:oja hier ff een foto van diegene die ik over kan nemen
maar ik heb bij me clio gezien dat ik helemaal geen draadeindjes heb waar die gaatjes voor bedoeld zijn![]()
ik heb 1 grote moer in het midden (thats all folks)maar daar kan ik de veerpootbrug niet aan bevestigen
foto 2 onder de motorkap
kan er iemand niet ff een foto van zijn of haar veerpootbrug online gooienhebben we een voorbeeldje
![]()
greetzzz

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... tbrug1.JPG[/img]
Siera op setje gele koni's en te lage veren stuurt echt stukken beter, heerlijk gummen met die rag ford. En die 2.0 DOHC blokken zijn echt uber sterkDennisT schreef:Met mijn Sierra was het altijd feest als de weg een beetje nat wasGeen gas rechtdooor, wel gas dwars de bocht door
Wat een dweil is zo'n auto zeg!
Erg leuk om mee te spelen, totdat je een keer in Vathorst dwars de middenberm op schuift omdat je iets te enthousiast bent![]()
Leuk man, Auto muurvast op de bodem en alle 4 de wielen losGelukkig geen politie langsgereden totdat een buurtbewoner me eraf gesleept had

R5GTT. Drive it like you stole it