Hallo allemaal,
Ik heb een laguna station van 1999. 1.6 16v en rijd op g3.
Ik heb het probleem dat als ik boven 145 km/h (4200 toeren) rijd, gaat de motor schreeuwen alsof ik in de volgende versnelling moet.
Kan iemand van jullie mij vertellen of dat normaal is bij een laguna of waardoor het komt.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
schreeuwende motor
Bij lagere versnellingen natuurlijk ook als ik door moet schakelen maar dat is normaal.
Dat doet hij ook in de 5 en dat is niet normaal denk ik.
Tenzij het bij alle laguna's zo is.
Ik durf niet harder te rijden als 150 het lijkt wel of mn motor uitelkaar ga ploffen.
Dat doet hij ook in de 5 en dat is niet normaal denk ik.
Tenzij het bij alle laguna's zo is.
Ik durf niet harder te rijden als 150 het lijkt wel of mn motor uitelkaar ga ploffen.
-
Misschien bakolietekort gehad, en 5de versnelling ingelopen/versleten.
Ik denk dat je kat verrot is of een ander probleem met je uitlaat.
Cannonball, ze zegt niet álleen in de 5, maar in alle gangen
Cannonball, ze zegt niet álleen in de 5, maar in alle gangen

-
ach ja, klopt.Riël Notermans schreef: Cannonball, ze zegt niet álleen in de 5, maar in alle gangen
Koppeling versleten, die bij hogere snelheid begint te slippen?
Ik blijf gewoon stug doorgokken

Ga er eens mee naar een garage zou ik zeggen.
Naja, ik ken het van mijn safrane.
Koppeling kan overigens ook best, maar da's niet zo sterk toerentalafhankelijk + dan zou je ook over die 4200 heenschieten
Maar, de saf heeft bij 4800 door de rotte kat in een keer zo'n helse resonantie, dat t inderdaad lijkt alsof het stuk gaat. En ja, Kat, G3, hmm
Koppeling kan overigens ook best, maar da's niet zo sterk toerentalafhankelijk + dan zou je ook over die 4200 heenschieten

Maar, de saf heeft bij 4800 door de rotte kat in een keer zo'n helse resonantie, dat t inderdaad lijkt alsof het stuk gaat. En ja, Kat, G3, hmm