Hoe zie je van buitenkant het vershil tussen een gewoon F7P motorblok en een F7P wiliams motorblok.
Reden: Ik zag een wiliams 1.8 blok te koop, maar weet niet of dit alleen op het kleurje blauw van de carroserie slaat of dat het een echt wiliams blok is.
Hoe herken ik een F7P wiliams motor
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
een williams is een 2.0 en geen 1.8
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Bovendien is de 2.0 16v williams motor een F7R, de F7P is de 1.8 16v.
En is een 2.0 16v altijd de williams motor?
Of staat dat dan weer ergens apart aangegeven?
Een blauw-geschilderd blok hoeft niks te betekenen. Maar het zou kunnen zijn dat ie onder handen genomen is door Achterberg. Zonder papieren weet je helemaal niks zeker... Als het typeplaatje F7R aangeeft kun je er wel vanuit gaan dat het een 2.0 16V Williams blok is, maar meer ook niet.
-
- Moderator
- Car: MB
D Kuipers schreef:En is een 2.0 16v altijd de williams motor?
de 2.0 16v zal in de clio 1 in de meeste gevallen wel de williams motor zijn. Deze is dus echter alleen in de williams geleverd en daar blijft het blok meestal ook wel inliggen dus de kans is dan groot dat je meerdere williams kenmerken te pakken hebt.
Door ermee te rijden merk je ook wel wat verschil in de blokjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Het koppel onderin zal een stuk hoger zijn met de williams motor, neem ik tenminste aan aangezien ik in m'n coupe dus ook de 2.0 16V motor heb liggen, is wel iets anders als de williams motor maartoch... Ben onderin een stuk vlotter dan een 19 16V.Tom schreef:D Kuipers schreef:En is een 2.0 16v altijd de williams motor?
de 2.0 16v zal in de clio 1 in de meeste gevallen wel de williams motor zijn. Deze is dus echter alleen in de williams geleverd en daar blijft het blok meestal ook wel inliggen dus de kans is dan groot dat je meerdere williams kenmerken te pakken hebt.
Door ermee te rijden merk je ook wel wat verschil in de blokjes
-
- Über-Spammer
herken je aan het typeplaatje of de verdikkingen aan de kant van de startmotor/uitlaatspruitstuk. hier zijn verdikkingen omdat de motor een langere slag maakt.