Kuipstoelen en APK

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Hoi,

Mijn auto (clio 16v) is o.a. afgekeurd omdat de stoelvergrendeling niet werkt, en de bijrijdersstoel kaduuk is, nou vind ik die standaard stoelen ook niet echt fijn zitten.

Nu even een paar vraagjes;

1. Als ik er nu 2 vaste kuistoelen in zet, hoe zit dat dan met de APK? Ik las ergens dat de stoelen 2 verstelbare standen moeten hebben?
2. En moeten de kuipstoelen ook een goedkeuring hebben?
3. Kan ik eventueel mijn auto laten keuren met alleen een bestuurdersstoel?

Alvast bedankt voor de reacties :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Niels-16v schreef:Hoi,

Mijn auto (clio 16v) is o.a. afgekeurd omdat de stoelvergrendeling niet werkt, en de bijrijdersstoel kaduuk is, nou vind ik die standaard stoelen ook niet echt fijn zitten.

Nu even een paar vraagjes;

1. Als ik er nu 2 vaste kuistoelen in zet, hoe zit dat dan met de APK? Ik las ergens dat de stoelen 2 verstelbare standen moeten hebben?
2. En moeten de kuipstoelen ook een goedkeuring hebben?
3. Kan ik eventueel mijn auto laten keuren met alleen een bestuurdersstoel?

Alvast bedankt voor de reacties :)
1: Geen probleem, is niet zo.
2: Nee, wel stevig vastzetten
3: Ja
Immer wieder die verdammte Holländer
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

je gordels moeten vanaf de bevestigings punten komen van de achterbank gordels.. anders word het ook afgekeurd.. (racegordels)

of je moet je originele gordel houden, en het kliksysteem van de stoel halen en aan ergens aan monteren,, ik weet alleen niet of dit door de keuring komt????
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Waarom is mijn Clio toentertijd dan goedgekeurd met de gordels bevestigd aan de C-stijlen???
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

CHILLL schreef:je gordels moeten vanaf de bevestigings punten komen van de achterbank gordels.. anders word het ook afgekeurd.. (racegordels)

of je moet je originele gordel houden, en het kliksysteem van de stoel halen en aan ergens aan monteren,, ik weet alleen niet of dit door de keuring komt????
Als je het orginele kliksysteem direct aan de stoel bout dan zal het wel voldoen neem ik aan.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

hier ook gewoon vaste kuipjes geen probleem met apk :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah tis weer APK-vrees tijd :p
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Als je een 3 deurs auto heb, moeten je kuipstoelen voor over kunnen klappen. Bij een 5 deurs is dit weer niet (is mijn golf toen op afgekeurd, had vaste in een 3 deurs)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Daar is mijn Clio nooit op afgekeurd......
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:Als je een 3 deurs auto heb, moeten je kuipstoelen voor over kunnen klappen. Bij een 5 deurs is dit weer niet (is mijn golf toen op afgekeurd, had vaste in een 3 deurs)
Simpele oplossing : achterbank eruit ......dan is er ook geen reden om daar te komen
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

inderdaad
zonder achterbank hoeft ie niet te klappen, hoeven de gordels achterin niet goedgekeurd te worden (als je ze er nog in hebt) enz :)
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Is toen ook zonder bank gekeurd, rij nu grijskenteken :)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat is een onwetende of een liever 2 keer laten betalen keurmeester geweest
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Paul1916v schreef:inderdaad
zonder achterbank hoeft ie niet te klappen, hoeven de gordels achterin niet goedgekeurd te worden (als je ze er nog in hebt) enz :)
Achterbank heb ik eruit idd, maar als je trok aan de rugleuning van de bestuurdersstoel dan klapte hij naar voren. Dan maak ik dat maar ff tijdelijk vast (tiwrap tuning ofzo 8) )
Plaats reactie