Goedenavond, ik zit met een probleempje met mijn 16V.
Heb vorige week een setje 2de handse achterremmen op de kop getikt.
Deze schijven en blokken waren net een maand oud ongeveer, en waren mooi egaal van binnen naar buiten afgesleten.
Ook zaten er nog bijna nieuwe wiellagers in de schijven.
Na er ongeveer een week mee te hebben gereden, zijn beide schijven niet helemaal gebruikt met remmen, ze hebben allebei een rand aand de buitenkant van de schijf waar de remblokken de schijf gewoon niet raken. dit was ook de reden dat de oude schijven stuk gesleten waren.
En aan de binnenkant van de schijven is het niet anders, ook precies een rand van een milimiter of 10 dat gewoon niet gebruikt word.
Nou heb ik nog niet kunnen kijken of de blokken de hele schijf wel bedekken, maar deze set kwam van een 16V, en daar waren ze mooi egaal.
Heb ik iets niet helemaal goed?, of kan het zijn dat de blokken opnieuw moeten inslijten?... blokken zitten hetzelfde als ze zaten op auto waar het af komt, dus het laatste lijkt me stug.
Iemand een idee?
Groeten
Vraagje over slijtpatroon schijfremmen
-
had hetzelfde probleem. idd een paar kleine groeven in de remzuiger waardoor die bleef hangen. voor kon ik het af met een beetje scotsbrite maar achter was het echt te erg. nieuwe zuigers zijn niet goedkoop
.

-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
blokken moeten ook inslijten, was niet best als ze dat direct al waren! dan ging het wel erg hard... maar de geleiding van de blokken moet ook juist zijn..
Gr .JW
Gr .JW
-
Precies...beetje vet op de blokken (daat waar ze in je remzadel heen en weer schuiven) en de remzadels eerst goed schoonmaken....denk dat dat wel helpt...Jeroen Wigger schreef:de geleiding van de blokken moet ook juist zijn..
Gr .JW
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Kun je die zuigertjes goed schoon maken?
Ik heb bij de 5gtt hetzelfde probleem als Jerome....
misschien ook eens tijd om de schijven en blokken te vernieuwen aangezien het boeltje flink in de roest zit, en dan gelijk goed alles in mekaar zetten.
Ik heb bij de 5gtt hetzelfde probleem als Jerome....
misschien ook eens tijd om de schijven en blokken te vernieuwen aangezien het boeltje flink in de roest zit, en dan gelijk goed alles in mekaar zetten.

Nou, na al het remmen wat ik nu al met de clio heb gedaan, blijven de schijven gewoon een rand houden, dus ik ga zaterdag de boel maar eens loshalen.
Nou heb ik dus alvast een set nieuwe remblokken gehaald, en wou eigenlijk ook een set 2de hands klauwen halen, en die voor zaterdag klaar maken.
Nou kan ik een setje R19 16V klauwen kopen, maar ik heb geen flauw idee of ze hetzelfde zijn?.
Iemand hier kan me dit vast wel vertellen
Greetz
Nou heb ik dus alvast een set nieuwe remblokken gehaald, en wou eigenlijk ook een set 2de hands klauwen halen, en die voor zaterdag klaar maken.
Nou kan ik een setje R19 16V klauwen kopen, maar ik heb geen flauw idee of ze hetzelfde zijn?.
Iemand hier kan me dit vast wel vertellen

Greetz
-
- Über-Spammer
zijn hetzelfde ja.
@ danny, k ga je nog pm-en.....
@ danny, k ga je nog pm-en.....
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Inmiddels heb ik nieuwe remschijven en blokken erop zitten, die moet ik nog ff inremmen en dan eens kijken hoe het slijtpatroon wordt, ik denk dat hij nu wel goed zal gaan. 5je heeft ook lang stil gestaan dat is niet zo fijn voor de remmen.