vraagje over R19 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rene1960

Kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is tussen een Renault 19GTR Phase 1 en een Renault 19-16V Phase1 ??
Ik ben nl. een leek op dat gebied

:~
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Een GTR is een luxere uitvoering dan de TR, beiden hebben een 1.4 motor met 8 kleppen

Dan is er nog de GTS en TS, zie boven wat betreft de luxe, echter de GTS en de TS hebben een 1.7 motor met 8 kleppen

Volgens mij is er ook nog de TXE, die had wat elektronische gadgets, motorisch weet ik niet.

De 19 16V heeft een 1.8 (?) motor met 16 kleppen en is de sportieve telg van de Renault 19 familie
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Egon

Duupke (Ronald) schreef:Een GTR is een luxere uitvoering dan de TR, beiden hebben een 1.4 motor met 8 kleppen

Dan is er nog de GTS en TS, zie boven wat betreft de luxe, echter de GTS en de TS hebben een 1.7 motor met 8 kleppen

Volgens mij is er ook nog de TXE, die had wat elektronische gadgets, motorisch weet ik niet.

De 19 16V heeft een 1.8 (?) motor met 16 kleppen en is de sportieve telg van de Renault 19 familie
19 16v is idd over het algemeen 1.8
Rene1960

bedankt voor jullie uitleg.
weet ik weer wat meer, zit nu nog met kapotte koppelingskabel.
kabeltje is 5mnd geleden er nieuw ingekomen en nu alweer stuk.
de koppeling ging ook erg zwaar, volgens de garagehouder is er waarschijnlijk iets mis met de drukgroep.
gaat me weer de nodige euri's kosten.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

16v is altijd een 1.8 idd

TXE is een 1.7 multipoint injectie, heel simpel gezegd: met meer vermogen dan de andere 1.7's (carburateur of Singlepoint injectie)

dat koppelingsverhaal: laat die garage (of een andere garage als zij het niet kunnen of willen :D) eerst even kijken naar de stelinrichting van je koppelingspedaal... voordat ze ook maar iets aan je koppeling en drukgroep gaan doen....
Rene1960

De koppeling is nu gemaakt en werkt beter dan voorheen.
hij gaat nog wel een beetje zwaar maar niet zo erg als voorheen.
alleen volgende keer probeer ik hem zelf te vervangen want dit verhaal kost wel even 90 euro
Plaats reactie