[GTT]Roest En Narigheid Achtervolgen ...mij.. Lange Tijden..

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Hallo daar beste mensen van RTC.
HEt is alweer enige tijd geleden dat ik mij op het forum van neerlands mooiste club heb gewaagd, maar het werd weer eens hoog tijd.

Ten eerste, JA, ik ben nogsteeds in het bezit van mijn 5je.
En JA, hij rijd ook nog.

Maar mijn "Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijden" begint wel heel erg zielig te worden...

Eigenlijk heb ik vanaf de dag van aanschaf al een constante oorlog gevoerd tegen de roestduivel :devil:. En ik lijk die oorlog toch langzamerhand te gaan verliezen... :(
Natuurlijk ben ik zelf de gene die daar het meest verantwoordelijk voor gehouden kan (en mag) worden.
Maar ja, mijn eeuwig durende studentenperiode geeft mij simpelweg niet de, financiele, ruimte om dit eens grondig aan te pakken.

Toch begin ik het nu langzamerhand behoorlijk zat te worden.
En ik wil graag weten wat mijn opties zijn.
Ga er in mijn situatie maar van uit dat er praktisch geen onaangetast paneeltje meer op die auto zit........

A) Carrosserie volledig laten opknappen
- Bestaande plaatdelen vervangen/lassen/etc
- $$$$$$$ :(

B) Vervangende carros gebruiken
- Betere carrosserie zoeken en alle onderdelen overzetten.
- Welke opties heb ik?
- GTT (Lastig, duur)
- R5 [Campus, etc.] (Jonger, minder roest, maar kan en mag dit wel?]

C) ???

Ik sta zoals gewoonlijk open voor alle suggesties.
Alle hints en tips zijn van harte welkom.

Ik hoop echt dat we die roestbak van mij van de sloop af kunnen houden.
Tot nu toe is dat nog elke keer gelukt en ik ben ook van plan er alles voor te geven wat ik heb om dat vol te houden.

Mijn dank voor elke input is uitermate groot.

Vriendelijke groet,
Krijn
Steven
Car: M536

Hee Krijn, ouwe gek... leef jij ook nog?

Hij heeft geen fik-neigingen meer gehad sinds je kuurtje met samco enzo?
Noem de ergste pijnpunten eens op van de roest? Nieuwer carroserietje zoeken die schorsen en goed aanpakken lijkt me het beste.
En zou er lekker gewoon een normaal 5je nemen en gewoon bij je verzekering melden dattie technisch een GT is. Of je last het nummertje om....
Glekke
Contacteer:

Als je roest uitslijpt, en ander plaatje inlast.. krijg je bijna altij terug roest, lassen = roest, overal waar je last zou goed (heel goed) moeten afgekit worden. En als je bv, roest op je achterscherm hebt; binnen en buitenkant zandstralen, dan lassen, de binnekant zeer goed afkitten, en 'rutex' (undercoating) tegen spuiten, en de buitenkant, na het lassen; anti roest erop, dan primer, dan plamuren/schuren, dan terug primer, dan lakken :wink:
spir@l
Contacteer:

Jaja...alive and kicking hoor.

GElukkig geen (onbedoelde) vlammende situaties meer.
T karretje rijd ook heerlijk. Hoop aan gebeurd, mechanisch.
Alleen die roest man.... :evil:

Ergste punten?
Vooral de parafan(?). (Rond de vooruit dus) daar vallen echt gaten in nu.
VErder linker- en rechterachterscherm, achterklep, motorkap, beide portieren, etc etc etc... :(

Zoals ik al zei. kheb volgens mij geen plaatdeel meer waar geen plekkie op zit.
Oh...mn dak is volgens mij roestvrij! :) (woop-dee-fokking-doo)

Al met al gaat het een behooorlijke klus worden om deze kas roestvrij te krijgen.
En zoals Glekke al zegt...het moet wel heel erg goed gebeuren om duurzaam te zijn.
Maar ik geloof wel dat het met de juiste reparatie en nabehandeling (en lak!) te doen moet zijn.

Ik ben er zelf ook voorstander van om een andere kas te pakken, die rustig aan op te knappen en dan alles over te zetten.
Kost waarschijnlijk ook minder (ziezo wat betreft manuren).
MAar ja..zie maar es een nette gtt kas te vinden... voor een "normale" prijs....
Of bedoel je met:
En zou er lekker gewoon een normaal 5je nemen en gewoon bij je verzekering melden dattie technisch een GT is. Of je last het nummertje om....
Dat het ook met een standaard 5je kan???

DAt zou een hoop kunnen schelen.
ten eerste goedkoper. Jonger. Minder roest.

Maar is elke 5 kas tzelfde?
Kan je alle gtt onderdelen en al die plastic GTT-verbredings-bende er gewoon op knutselen? (zonder allerlei rare aanpassingsfratsen)
En idd, hoe zit het RDW-technisch in elkaar? (chassisnummers en shit like that...)

Eigenlijk zou ik het liefst ook wel een echte GTT kas willen...
Weet niet waarom...
Is iets Psychologisch ofzo. :lol:

Al met al ben ik er nog niet helemaal uit...
Ik wil heel graag deze gt gewoon het eeuwige leven geven.
Ben er nu al zo aan gehecht geraakt enzo... (L) :D
Maar aan de andere kant wil ik ook geen mission impossible beginnen.
Zo lang ik uiteindelijk maar gtt kan blijven rijden.

Mn 5 turbo ziekte is nog ver van genezen...

Thanx for the advice mensen.
-Ray-
Contacteer:

nog steeds de krijn-manier van posten whehe :)

succes met de keuze en opknappen.... verkopen kan altijd nog ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-jacco-
Über-Spammer

Er staat (of stond, marktplaats werkt ff niet :) ) een kale kas in Almelo te koop, volgens de advertentie nog in goede staat (Y)
Misschien een optie voor je :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Mrtn
Car: R5GTT

deuren, motorkap en kofferklep ken je vervangen, dan heb je alleen nog maar wat werk over aan je parafaan en achterschermpjes. Lijkt me niet onoverwinbaar :)

hoe zijn de dorpeltjes en bodem?
Matijs
Contacteer:

Hee Krijn, welkom terug! :)
Zelf zou ik toch ook wel hechten aan die letters GT Turbo op mijn kenteken (of zelfs GT Turbo Coupe in mijn geval)... Maar als je echt aan alle kanten roest hebt is een andere carrosserie misschien wel de beste optie. Maar vergeet niet dat er aan een andere carrosserie waarschijnlijk ook nog wel wat gelast moet worden, want roestvrij is er natuurlijk geeneen...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

er staat net een gtt te koop op het forum
geen roest technische problemen
wegens einde hobby ! pak je kans !
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=3264
spir@l
Contacteer:

Dank voor de reacties!

Ray ~ Verkopen?!?!??!? |: Zie ik in jou avatar nou ook al zo'n vieze duitser!?!?!?!?!?! :wink: is iedereen zn gt aan de kant aan het zetten ofzo? Ik ben effe weg en idereen kapt er mee lijkt t wel! slechte zaak :@

Dorpels zijn opnieuw erin gelast toen ik het ding heb aangeschaft. (waren ook zo goed als niet-meer-bestaand...)

Thanx Matijs. good to be back.
Ik weet het, zonder roest is vrijwel onmogelijk...

alhoewel....

Sven, ik heb gereageerd. Bedankt voor de link! Ik ben benieuwd of roestvrij ook echt roestvrij is en wat de prijs er dan voor zal zijn...

Hoe zit het eigenlijk met chassisnummers?!?!?!?
Als ik een andere kas heb dan heb ik ook een ander nummer als in mijn papieren. Toch?!
Hoe werkt dit.
Ik heb hier geen kaas van gegeten. (hou ook niet van kaas, maar dat terzijde.)

Enige wat ik nu nog nodig heb is een bak met geld.
Iemand nog een bak met geld te koop zien staan ergens?

krijn.
Heino

Een andere carrosserie is een goede mogelijkheid, maar vraagt blijft is die echt roestvrij? Het blijft trouwens op kenteken een tr, gts of wat dan ook , het is geen C405, dus geen GTT. Aan de andere kant weet je nu wat je hebt, als je eerst deze kaal maakt en de echte rotte plekken eens inventariseert en een kostenplaatje maakt kun je altijd nog beslissen of je een andere cas wilt. Kaal moet ie toch.
Merijn
Über-Spammer

Eej Krijn :) Lang geleden...

Hoe lang gaat je studentencarriere nog duren en hoe graag wil je je 5je behouden? Dat zijn dingen die in mijn ogen echt belangrijk zijn.

Je kunt 'm nu wel weer oplappen, tot middelmatig niveau, met als gevolg dat je over een jaar weer opnieuw kan beginnen. Dat kost in de eerste plaats veel geld (over een langere periode), veel tijd en veel gezeik. Beter in 1 keer goed aanpakken, maar dat kost 1 keer veel geld, maar dan ben je wel klaar en hoef je 'm alleen maar te conserveren.

Dus als je het geld nu niet hebt, maar de 5 niet weg wilt doen, zou ik 'm stallen tot het moment dat het financieel wel haalbaar is. En anders zou ik 'm gewoon weg doen... Hoe klote dat ook mag zijn. Maar beter in 1 keer goed doen, dan blijven aanmodderen.

Maar goed, dat is mijn mening. :)
spir@l
Contacteer:

Hey Merijn.
Idd lang geleden....

Mn studentencarriere gaat nog wel een jaar of 3 duren... :biertjuh:
En ik wil mn 5 echt graag behouden.
Anders begin ik geeneens over dit soort shit.
T is me al gelukt m zo lang te houden dus daar ga ik mee door tot het echt niet meer gaat.
Ik ben dan ook zeker van plan het in een keer goed aan te pakken.
Geen half werk.

Ik zat zelf ook nog te denken.
Beetje wat Heino ook zegt.
Aan een andere gtt kas (wat ik toch wel wil) zal ook altijd wel wat werk zitten... (of errug duur zijn). En dan moeten ook alle onderdelen overgezet worden etc.
Ook een hoop werk dus.

Misschien dat ik er wel voor kies om zoveel mogelijk onderdelen van de carros te vervangen met tweedehands/nieuw spul (panelen, deuren, kleppen , etc.) en dan de rest waar ik niet aan kan komen te laten opknappen.
Dan goed behandelen en spuiten.

Ik denk dat ik op deze manier op een redelijk betaalbare manier de roest weg kan werken en toch mn eigen (gtt)kas kan houden.
Ik zie namelijk dat aan redelijk veel plaatwerk en onderdelen wel te komen moet zijn.
Misschien dat wanneer mijn kas helemaal kaal is dat er dan toch nog te veel verborgen roest naar boven komt en als dat niet te lassen valt kan ik in dat geval nog een andere kas proberen te fixxen.

Ik ga eerst effe kijken wat er allemaal te vinden valt aan onderdelen en wat de kosten ongeveer zullen gaan zijn.

Is mijn volgende vraag eigenlijk:

Wie heeft er een goed adres van een bedrijf/mannetje dat voor een (eerlijke) hoeveelheid geld kan lassen/strak maken (en eventueel behandelen/spuiten)???

er zijn vast wel mensen aanwezig hier die misschien goede ervaringen hebben.
Ik zou het zeer op prijs stellen als dit met mij gedeeld zou worden.

Groet, krijn
Merijn
Über-Spammer

Bijna al het plaatwerk is nog te krijgen bij de dealer en in sommige gevallen ook wel goede imitatiedelen. Ik ben zelf bezig met het opknappen van een carrosserie en heb al aardig wat aangeschaft.

Parafan is geen probleem, dorpels ook niet (geen Renault-delen kopen!). Maar let wel: roest zit op heel veel plaatsen die je op het eerste gezicht niet ziet. Je komt nog zoveel meer tegen als je aan het strippen gaat...

Is het geen optie om de auto voor een tijdje te stallen? Dan kost 'ie je niks en kun je tijdelijk effe een cheap-ass autootje aanschaffen.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met een lasser/plaatwerker uit Nuland, maar die vent is goed en dat weet hij zelf ook. Geen scherpe prijzen, dus. Maar ja, als je goed werk wilt zien, dan kost dat wat. :) Broddelen kan iedereen... (N)
Glekke
Contacteer:

Als je zelf kan zandstralen en lassen, spaar je al een heel pak uit denk ik... Je moet het natuurlijk kunnen, de apparaten ervoor hebben en TIJD! hehe
Plaats reactie