[Safrane] startproblemen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
safraantje

Ik ben al sinds een paar jaar de trotse bezitter van een Safrane (1993) 2.2i. hij heeft het altijd goed gedaan en zonder problemen.

Echter het laatste jaar heeft hij enorm veel problemen bij een 'koude' start. Iedere morgen kost het ongeveer 5 minuten om de wagen gestart te krijgen. Hij ploft en pruttelt en als hij dan eindelijk loopt slaat hij direct weer af op het moment als je gas probeert te geven. en stationair draaien bij een 'koude' motor is al helemaal uit den boze.

Even ter info: de verdeelkap, bougies en bougiekabels zijn vervangen. Ook zijn alle sensoren en boordcomputer met een donorauto uitgewisseld geweest. Tot nu toe heeft het allemaal niet mogen baten. Ook de boordcomputer (rekeneenheid) geeft geen storingen weer bij het uitlezen.

Als de wagen eenmaal loopt en een beetje op temperatuur is loopt hij als een zonnetje en start normaal zonder problemen.

Is er iemand die enig idee heeft. Bij de garage durf ik hem al niet meer te brengen met het huidige uurtarief, trouwens daar zeiden ze doodleuk dat het de verdeelkap was, dus niet.....

Help..??
Alpine
Contacteer:

safraantje schreef:alle sensoren
ook de watertemp.sensor?
Klinkt me erg bekend in de oren,
lag bij mij aan de watertempsensor.

Heb je de auto ook laten "uitlezen" bij een Reno dealer?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Riël
Über-Spammer

Meet eerst eens de compressie op! Dan weet je meer. Kleppen zijn ook goed gesteld? Wellicht staan ze te strak. Slecht starten klinkt dan erg aannemelijk.

Verder zou de stappenmotor van de luchtomloop vast kunnen zitten, deze zit rechts op je inlaatspruitstuk als je ervoor staat. ZI teen slang aan die naar de bovenkant van de luchtfilterbak gaat. Deze eens schoonmaken en inspuiten met bijv. wd40.

Waar kom je vandaan? Slecht starten en daarna goed lopen, moet normaal een goed aantoonbare oorzaak hebben. Of het een simpele reparatie wordt dat is afwachten :)
knarF16V
Contacteer:

zit er op die dingen geen extra koude start sproeier in het spruitstuk??

zo ja kijk die dan eens na voor de gein. klinkt alsof hij te weinig brandstof krijg bij een koude start.
deze wordt aangestuurd door een tempsensor dus die zou ik idd ook ff nakijken.
CLIO 16V --> 19 16V
Riël
Über-Spammer

Die zit er niet op :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie