Einddemper

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
DennisT
Moderator

Ik heb dus sinds een paar weken een Williams. Alleen nou vind ik dat er wel iets meer geluid uit de uitlaat mag komen. Er zit nog alleen een kat onder, het probleem is alleen dat die moet blijven zitten ivm apk (gechipped) en blok moet genoeg tegendruk hebben volgens Achterberg (blok komt daarvandaan).

Er zit nu een einddemper onder van Devil, mijn vraag is of ik met een andere einddemper er wat meer geluid uit kan halen of dat dat te verwaarlozen is. Als het wel kan dus, wat voor demper raden jullie mij dan aan?
Haas
Car: Megane RS

:up:
Robke
Car: Lexus IS250

Ik ken meerdere Williams eigenaren die vinden dat de auto na montage van de katvervanger sneller is geworden, dus of het dan ook daadwerkelijk slecht is ivm tegendruk betwijfel ik.

Je krijgt er ook meer geluid uit, je moet dan alleen wel voor de APK de kat er weer even onder duwen.

Ik had onder m'n Clio ook een Devil hangen met Devil middenpijp, dat gaf echt meer dan genoeg herrie.
Strijder

Peco einddemper doet het ook erg goed >-)
Theoretisch zal er wel iets meer tegendruk zijn met een katalysator, maar ook minder muziek :gitar:
jiggy
Contacteer:

als ik jou was zou ik dan gewoon een andere demper kopen als je het niet vertrouwt met de katalysator. dat heb ik ook bij mijn 16v gedaan. had eerst ook een devil maar heb nu zo een als op de foto er onder hangen. heb nu zwaar geluid en heb alleen maar de middendemper vervangen.

[img]http://www.tuningmaniacs.nl/images2/cog/uitlaat.jpg[/img]
DennisT
Moderator

Robke schreef:Ik ken meerdere Williams eigenaren die vinden dat de auto na montage van de katvervanger sneller is geworden, dus of het dan ook daadwerkelijk slecht is ivm tegendruk betwijfel ik.

Je krijgt er ook meer geluid uit, je moet dan alleen wel voor de APK de kat er weer even onder duwen.

Ik had onder m'n Clio ook een Devil hangen met Devil middenpijp, dat gaf echt meer dan genoeg herrie.
Het gaat erom dat het blok is geblueprint met een kat eronder denk ik. Een katvervanger zou de goedkoopste en makkelijkste oplossing zijn imo, en voor een apk dat ding er weer onder is ook geen punt natuurlijk.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zoiets? En wat is jullie mening, katvervanger of toch een andere oplossing vinden?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

weet je waar het blok is gedaan? daar ff navragen of het kwaad kan? :)

En idd, die clio van rob klonk erg bruut!
Xabre
Car: 19 16V

geblueprint?

weghalen die kat :)
DennisT
Moderator

Blok komt bij Achterberg vandaan. Had ze gister al aan de telefoon omdat ik wat meer over het blok wilde weten. Maar ze hadden kennelijk geen zin in vragen want ik vond hem beetje bot over komen:S Maargoed ik zal een op zoek gaan naar een katvervanger en kijken of dat beter of slechter rijd.

Deze mag dan dicht!
Tom
Moderator
Car: MB

das ook lekker dan. Geld is zeker al binnen.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator

De vorige eigenaar heeft het laten doen (in 2001), ik heb de auto pas een paar weken.
Plaats reactie