Wat mij ultiem lijkt is ABS op mijn gerestaureerde renault 5. Dat mag toch niet te moeilijk zijn, als je een ABS remsysteem hebt van een clio ofzo?
Troubles die ik voorzie:
- sensoren plaatsen
- remdrukbekrachtiging
- computer aan kabelboom hangen
Wat zien jullie als (on)mogelijkheden?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
De drukregelaar van het abs moet er nog tussen, en bovendien moet je de abs schijven nog op je assen krijgen.
Ik denk toch dat het vrij lastig wordt.
Ik denk toch dat het vrij lastig wordt.
Grootse knelpunt :
IK WIL GEEN ABS
Het leukste van de GTT, het is geen ingwikkelde auto met computers enzo, just plain. Jij en de auto. Maak jij een fout ( omdat je met 170 op een rontonde komt afgestoven om indruk te maken op die mooie vrouwtjes bij het winkelcentrum
) dan is de auto onvergeefelijk en ga je gigantisch op je bek. Iedereen kan rijden in een Mercedes C500 Brabus. Omdat ze ESP,ABS,20 airbags, MKZ en whatever hebben. Het is juist dat gevoel met de auto wat je met zo'n robotauto veel minder hebt. Zeker als je wilt weten waar de limieten van de 5GTT liggen. O, ze liggen heel ver. Maar als je ze overschrijd sta je zo bij Paulus en zijn hemelpoort. Leeft gelijk een 2e vraag bij mij op : Is er 5GTT ( en koffie ) na de dood?. Zo niet. begraaf mij er in 

OK, reactie?
IK WIL GEEN ABS
Het leukste van de GTT, het is geen ingwikkelde auto met computers enzo, just plain. Jij en de auto. Maak jij een fout ( omdat je met 170 op een rontonde komt afgestoven om indruk te maken op die mooie vrouwtjes bij het winkelcentrum

OK, reactie?
AMEN
ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
Hoi,
ik heb nog wel ergens een artikel liggen van iemand die ABS op een oude rover heeft gezet. Bleek niet al te moeilijk te zijn.... kan het wel opzoeken voor geintereseerde .
Mocht je interesse hebben stuur dan even een mailtje naar <a href="mailto:davidtenhoonte@hotmail.com" target="_new">davidtenhoonte@hotmail.com</a>.
groeten
David
ik heb nog wel ergens een artikel liggen van iemand die ABS op een oude rover heeft gezet. Bleek niet al te moeilijk te zijn.... kan het wel opzoeken voor geintereseerde .
Mocht je interesse hebben stuur dan even een mailtje naar <a href="mailto:davidtenhoonte@hotmail.com" target="_new">davidtenhoonte@hotmail.com</a>.
groeten
David
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Tja, daar kan ik jullie dus ook weer geen ongelijk in geven.
Het is echter wel zo dat ik een keer of 2,3 per jaar mijn ABS zo nodig heb (laatst nog met die rare sneeuwbui op zaterdag, maand of 2 terug), en dat scheelde mij een flinke klapper.
Kwam omdat ik iets alerter had moeten zijn, dat klopt.
Ik was ook gewoon met het idee aan het spelen... Verder wil ik op motorgebied niks overdrijven.
Het is echter wel zo dat ik een keer of 2,3 per jaar mijn ABS zo nodig heb (laatst nog met die rare sneeuwbui op zaterdag, maand of 2 terug), en dat scheelde mij een flinke klapper.
Kwam omdat ik iets alerter had moeten zijn, dat klopt.
Ik was ook gewoon met het idee aan het spelen... Verder wil ik op motorgebied niks overdrijven.

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
FF over die ABS:
Bij een clio zitten de voorste ABS sensoren vastgeklemd in de fusee. Ook zit er een tandkrans op de aandrijfas(sen), al is die er geloof ik wel af te persen. Maar hoe je die sensoren in de fusee moet maken ? Geen idee.
Bij een clio zitten de voorste ABS sensoren vastgeklemd in de fusee. Ook zit er een tandkrans op de aandrijfas(sen), al is die er geloof ik wel af te persen. Maar hoe je die sensoren in de fusee moet maken ? Geen idee.
Hé Bas,
Je moet letten op de weg, en niet op die mooie vrouwtjes die naast je rijden in zo'n D**Woo karretje ofzo.
Dat scheelt in je remweg, echt
O, en als je 50.000 of meer km in je 5 GTT zou maken, dan is ABS geen gek idee. Dat weet ik.
Je moet letten op de weg, en niet op die mooie vrouwtjes die naast je rijden in zo'n D**Woo karretje ofzo.

Dat scheelt in je remweg, echt

O, en als je 50.000 of meer km in je 5 GTT zou maken, dan is ABS geen gek idee. Dat weet ik.