ACT: Uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek! :D :wink:

Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden :lol:
MarcelRXE
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 mar 2010 7:15
Locatie: Westervoort

Robke schreef:
MarcelRXE schreef:Hallo Forummers,

Nu ik toch lid ben van dit forum en bezig ben om mijn Scenic van 2001 een beetje op te pimpen heb ik meteen al de eerste vraag.

Ik ben in het bezit gekomen van een gebruikte Sebring einddemper met als type codering ;
typ 955
E4 030839

Deze is mij verkocht als een einddemper die zowel onder de Megane HB, Coupe als de Scenic past. Het is een demper met twee ovaal/vierkante uitgangen.

Is er iemand die iets kan met bovengenoemde typenummers?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Marcel
http://www.google.nl

Had ik al gedaan, maar gaf geen oplossing. Heb zelfs de importeur van Sebring gemaild, ben nog i.a.v. het antwoord.
Hier zitten de Renault liefhebbers dus ik verwacht dat er hier meer kans is op het antwoord.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zeker weten dat het een Sebring is en geen Remus? Wanneer je op google zoekt kom je alleen Remus tegen met dat nummer gecombineerd met een vw..
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Christiaan schreef:Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek! :D :wink:

Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden :lol:
Hoho, met het betere bak en braad werk wil ik het nog even rekken.
Zolang de naden nog dichtblijven gaat het goed hè.
Liefst nog 2,5 tot 3 jaar want dan gaat de Clio toch weg, maar dat redden we niet denk ik ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben :smile:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben :smile:
Heb ik nu ook al zonder middendemper :p
Maar de milltek geeft een mooiere diepe brom, nu snerpt het vooral als je boven de 5000tpm gaat spelen :smoke:

wordt vervolgd tegen de tijd dat het nodig gaat zijn ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar als je dan die uitlaat past koopt heb je er tegen de tijd van verkoop veel minder lang plezier van.

Dan kun je hem net zo goed nu vast kopen want de huidige uitlaat gaat het niet redden tot de verkoop :wink:
MarcelRXE
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 mar 2010 7:15
Locatie: Westervoort

antoine schreef:Zeker weten dat het een Sebring is en geen Remus? Wanneer je op google zoekt kom je alleen Remus tegen met dat nummer gecombineerd met een vw..
Moet ik hier echt serieus op reageren? Misschien is het wel een Rebring of een Semus.

Natuurlijk is het een Sebring met die typeaanduiding, ik verzin het niet.

Maar goed, ik denk dat ik de zoektocht naar specifieke gegevens van deze Sebring maar opgeef.

Mijn Scenic staat nu bij de garage en als ik vanmiddag thuiskom zit er naar alle waarschijnlijkheid een mooie Sebring onder. :grin:

Groeten,

Marcel
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ik had ook een Sebring onder me clio, en volgens mij was het een Bosal dempertje met een Sebring sierstuk.... Pot was -he-le-maal- rot geroest.
MarcelRXE
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 mar 2010 7:15
Locatie: Westervoort

Beste Forummers,

Op de demper die ik heb, staat zowel op beide chromen uiteinden de merkaanduiding van Sebring en op de mooie glimmende demperpot staat ook nog eens Sebring en dan de type aanduidingen.

Sorry, ik kan er echt niks anders van maken, had misschien eerst even foto's moeten maken maar dat is (als alles goed gaat) nu te laat.

Groeten,

Marcel
Miguel16V
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 aug 2010 21:17
Locatie: Stabroek

vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Miguel16V schreef:vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
hangt 'ie vrij? schud 'm eens heen en weer en luister of er gruis in de demper ligt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Of hij rammelt tegen je achterbrug ofzo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Bedoel je dan de binnenkant, of de buitenkant? Wil het gewoon even duidelijk hebben
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Scheisse, edit werkt niet?

Anyway, ik moest dus op quote drukken en dan ging het hierom:
Tom schreef:Ik spuit altijd de uitlaat gewoon in met bodysafe. Werkt prima tegen roest!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Buitenkant. Binnenkant wordt nogal lastig. rijd je veel korte stukjes dan gaat je uitlaat roesten van binnenuit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Binnenkant leek me ook niet helemaal logisch, maar ik dacht misschien om dat van die korte stukjes wat te voorkomen.. Dus daarom even gevraagd.

Maar de eigenlijke reden dat ik het vraag: ik moest een poos terug zowel de middendemper en de einddemper vervangen, de middendemper is compleet nieuw uit de winkel gekomen, maar de einddemper had ik gekregen van een vriend die bij de gemeente werkt en toevallig een Laguna 1 bij de brandweer had zien staan. Als oefenauto voor knippen en blussen e.d.

Daar heb ik dus nu meerdere onderdelen van ge-erfd :smile:

De einddemper was heel netjes, maar wel gebruikt, half jaar of een jaartje oud voordat die auto naar de sloop is gebracht, dus heeft een beetje oppervlakkige roest, en dat zou dan wel leuk zijn om even extra te beschermen. Beetje de levensduur van het ding nog wat extra rekken.

Over rekken gesproken: :P
Heb deze auto gekocht in 2008, en toen zag ik al bepaalde stukken pijp van de midden- en achterdemper verrot aan het worden zijn, en ik gaf ze niet heel lang meer.
Maar omdat ik altijd lange stukken rijd, weinig korte stukjes, heeft het nog 2,5 jaar geduurd voordat beide dempers vervangen zijn 8)
De einddemper is er zelfs nog onderweg gekomen, maar met diezelfde vriend gewoon terug gehangen (weer vastgelast) waarna die nog zo'n 10 maanden dienst heeft gedaan, en nog steeds vast zat, maar er was een stukje verder naar voren een aansluitingspijp van de middendemper doorgerot.
Toen mochten er ook wel nieuwe dempers onder ;)
Miguel16V
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 aug 2010 21:17
Locatie: Stabroek

Tom schreef:Buitenkant. Binnenkant wordt nogal lastig. rijd je veel korte stukjes dan gaat je uitlaat roesten van binnenuit.
De laatste tijd rijdt ik vrij korte stukjes(+- 20km/ dag)
maar het is geen nieuwe uitlaat, komt van een donor wagen die ik opgekocht heb.
Miguel16V
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 aug 2010 21:17
Locatie: Stabroek

Kan het dan soms zijn dat er binnenin de einddemper iets "losgeroest" is?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb nog wel een mooie pijp voor je liggen :)
RMC-Budel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jul 2011 15:49
Contacteer:

hoi,

ik vroeg me af wat een goede prijs zou zijn voor een Devil uitlaat voor een megane? gaat om zo'n rond dempertje, met Devil in de zijkant van het eindstuk gegraveerd.
is gewoon heel, maar is gewoon wat liefde te kort gekomen, dus vies en verwaarloosd.

thanks!
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Mooi uitlaatje idd :) Je achterlichten mag je wat mij betreft wel bij het oude houden ;-)
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Ja moet zeggen dat ik ook nog steeds gecharmeerd ben door de standaard achterlichten, blijft gewoon een mooi en simpel design.

Maarre, ze blijven zitten haha :smoke:
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Ik heb nu een origineel manifold, originele kat, en een KTR stealth exhaust systeem.

Nu wil ik een 182 4-2-1- manifold (heb er al 1 op het oog), een sport kat + me eigen KTR stealth systeem.

Welke sport kat moet ik daarvoor bestellen bij k-tec zodat alles mooi past?

Gaat om een clio 2 RS phase 2.
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Nobody? :-(
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

KTR Sports Cat For 182 Manifold Upgrade

die moet je hebben. of de decat versie. je kan de clubsponsor met uitlaten ook contacten.
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Top! Bedankt (Y)
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

zoals ik het lees op de site van k tec moet dit hem zijn.
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Zou een 182 4-2-1 uitlaat spruitstuk passen op een standaart 172 kat?
Verzending duurt even vanuit Engeland.. 2 daagjes als tussen oplossing zo rijden als het past.
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Laatmaar, weet 't al (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

past niet dus :p

je weet dat het subframe eronder weg moet om dat eronder te zetten he? succes dus :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Hmmmhm nee dat wist ik niet.
Dus dat word nog wel een best klusje dus?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hij maakt je bang, het valt best mee...
Het blok hangt iig dus die gaat niet mee als je het subframe gaat verwijderen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe technisch je zelf bent (0)
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Qua technisch zit 't wel goed ;)
Maar dan weet ik iig dat t los moet, wel fijn om te weten wat je allemaal tegenkomt met zulke klusjes!

Thanks
Plaats reactie