ACT: Uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Denk dat je gewoon de verkeerde demper hebt gekregen van een andere type Clio oid. Je zou eens op H-Base kunnen kijken of daar wel de juiste demper wordt afgebeeld.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

goeie tip :)
er wordt idd dezelfde demper afgebeeld. gek genoeg ook zonder die ophang-haak aan de demper :S
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

op mijn 19 16v cabrio zit ter hoogte van de achteras een kleine demper haaks op de uitlaatpijp er zit een sticker op met "silencer". Ik vind dat ding zo raar gemonteerd, hoort dit zo?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja :)
Trust me. I know what I'm doing.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

thanx!, heb je er ervaring mee als je t ding verwijdert?? >-)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

lekker laten hangen :) doet voor geluid haast niks als je die weghaald en performance al helemaal niks
Trust me. I know what I'm doing.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

(Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Vorige maand wilde ik een uitlaat systeem bestellen vanaf de kat verv.
bij supersprint hadden ze alles uit de productie gehaalt,dus moest ik een alternatief hebben,men kwam toen met een onbekend merk,namelijk
Ragazzon,aangezien ik 2x gepakt ben met een uitlaat,heb ik mn orginele midd demper genomen,en die nieuwe uitlaat,toen die er onder werd gemonteerd kwamen er snel achter dat ook de midd. demper weg kon.

De demper is met de hand gemaakt,de lasnaden zijn echt netje,en het geluid klinkt wel leuk,ik heb liever meer open,maar dat is niet meer leuk op de snelweg,en een 3e keer gepakt worden zie ik ook niet zitten.

hier een foto van de demper,is er iemand bekend met ragazzon????

[img]http://www.ragazzon.it/data/ImgMarmitte ... 149.04.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

wie kent dit type devil einddemper ?

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... tlaat1.jpg[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... tlaat2.jpg[/img]

alvast bedankt :beer:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

chris-mc schreef:Vorige maand wilde ik een uitlaat systeem bestellen vanaf de kat verv.
bij supersprint hadden ze alles uit de productie gehaalt,dus moest ik een alternatief hebben,men kwam toen met een onbekend merk,namelijk
Ragazzon,aangezien ik 2x gepakt ben met een uitlaat,heb ik mn orginele midd demper genomen,en die nieuwe uitlaat,toen die er onder werd gemonteerd kwamen er snel achter dat ook de midd. demper weg kon.

De demper is met de hand gemaakt,de lasnaden zijn echt netje,en het geluid klinkt wel leuk,ik heb liever meer open,maar dat is niet meer leuk op de snelweg,en een 3e keer gepakt worden zie ik ook niet zitten.

hier een foto van de demper,is er iemand bekend met ragazzon????

[img]http://www.ragazzon.it/data/ImgMarmitte ... 149.04.jpg[/img]

ff berg stof eraf, ik wil eigenlijk de supersprint 80mm uitlaat voor de clio (als iemand die nog weet liggen op voorraard pm mij!) maar zoals al gezegd is die productie stop gezet. Die ragazzon heeft ook een 80mm variant, heeft iemand na die maanden inmiddels wel ervaring ermee? :)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:
chris-mc schreef:Vorige maand wilde ik een uitlaat systeem bestellen vanaf de kat verv.
bij supersprint hadden ze alles uit de productie gehaalt,dus moest ik een alternatief hebben,men kwam toen met een onbekend merk,namelijk
Ragazzon,aangezien ik 2x gepakt ben met een uitlaat,heb ik mn orginele midd demper genomen,en die nieuwe uitlaat,toen die er onder werd gemonteerd kwamen er snel achter dat ook de midd. demper weg kon.

De demper is met de hand gemaakt,de lasnaden zijn echt netje,en het geluid klinkt wel leuk,ik heb liever meer open,maar dat is niet meer leuk op de snelweg,en een 3e keer gepakt worden zie ik ook niet zitten.

hier een foto van de demper,is er iemand bekend met ragazzon????

[img]http://www.ragazzon.it/data/ImgMarmitte ... 149.04.jpg[/img]

ff berg stof eraf, ik wil eigenlijk de supersprint 80mm uitlaat voor de clio (als iemand die nog weet liggen op voorraard pm mij!) maar zoals al gezegd is die productie stop gezet. Die ragazzon heeft ook een 80mm variant, heeft iemand na die maanden inmiddels wel ervaring ermee? :)
ja ik :D

moet zeggen dat naarmate die inbrand,die beter en beter gaat klinken,niet zo zeer hard,maar wel mooie brom.

verder weet ik eigenlijk niemand die ragazzon heeft,of alicht kent.
het is nog een vrij nieuw,en onbekend merk.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Ik heb even een vraagje k heb via mn werk een sporteinddemper kunnen regelen maar....................omdat k op dat gebied niet echt een handige harry ben is mijn vraag hoe moet ik deze onder mn auto krijgen?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

ronald-cabrio schreef:Ik heb even een vraagje k heb via mn werk een sporteinddemper kunnen regelen maar....................omdat k op dat gebied niet echt een handige harry ben is mijn vraag hoe moet ik deze onder mn auto krijgen?
Is het een universele demper? Het beste is om er gewoon aan te beginnen want vanaf hier is het moeilijk te zien of dat ie gaat passen :)
5 GT Turbo '88 GT5
Gast

ronald-cabrio schreef: hoe moet ik deze onder mn auto krijgen?
best via de onderkant.
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

@ roy :ja t is een universele demper

@ Jo : :worship:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ff je auto op de brug slingeren, kijken waar hij moet komen en wat past en dan doen :D

Bij mijn oude clio heb ik gewoon de demper vn de pijp afgezaagd en daar de universele demper opgelast. Heb je ook geen gezeur met het stuk pijp over je achterbrug heen :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als 't een universele is,dan zal ie waarschijnlijk pasgemaakt en gelast moeten worden :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik ben al tijdje op zoek naar een leuke einddemper voor me williams. er zit nu een standaart dumper onder die een beetje lek is. Iemand tips voor een leuke demper. Het moet er wel een beetje orgineel uit zien. en ik ben helemaal weg van die leuke plofjes >-) ik rij al zonder cat en desnoods gaat de middendemper er ook onder weg.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Heeft iemand een filmpje met een clio zonder dempers en een side pipe?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee, maar ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van gaat worden. En de plaatselijke juten ook niet :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

een 16v blok met alleen een einddemper is al niet een pretje :~
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

valt reuze mee hoor :)
Trust me. I know what I'm doing.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Cleaned_Clio_16v schreef:Heeft iemand een filmpje met een clio zonder dempers en een side pipe?
rechts klik - opslaan als

idem

kwaliteit is niet top, maar goed, u vraagt... :)
Ed_RTi_16v
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 2 jul 2007 20:12

Ik heb een Laguna 1 2.0 16v waar enige tijd terug vanaf de kat de uitlaat losging en op straat belandde. Dat was echt een grote mega t%r&ng herrie... dat wil je niet weten. Ik was ook van plan om de uitlaat volledig demperloos te doen. Maar na die ervaring ben ik toch maar wijzelijk van dat idee afgestapt... Inmiddels een nieuwe middendemper (het zijn er 2!) eronder gedaan, einddemper verwijderd en doorgelast naar dubbele uitlaatpijpen :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Geert schreef:ik ben al tijdje op zoek naar een leuke einddemper voor me williams. er zit nu een standaart dumper onder die een beetje lek is. Iemand tips voor een leuke demper. Het moet er wel een beetje orgineel uit zien. en ik ben helemaal weg van die leuke plofjes >-) ik rij al zonder cat en desnoods gaat de middendemper er ook onder weg.

Ik had destijds een supersprint einddemper onder m'n 16v, geen middendemper en een kat-vervanger van Powerfull, en daar kwam echt een mooi geluid uit, zeker als je de uitlaat een beetje warmgestookt hebt met het rijden. :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

GeniustheGzA schreef:
Cleaned_Clio_16v schreef:Heeft iemand een filmpje met een clio zonder dempers en een side pipe?
rechts klik - opslaan als

idem

kwaliteit is niet top, maar goed, u vraagt... :)
Haha thnx maar die heeft geen side pipe toch of wel? Het klinkt wel super :) Ik wil die side pipe door eps laten maken. Maar ik heb nu alleen een kat en als ik die eronder uit haal dan heb ik ook demperloos als ik die side pipe heb dan. En voor een williams vind ik een remus toch wel lekker. Gewoon beschaafd en als je het gas erop zet klinkt het ook lekker.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

iemand nog tips voor een leuke uitlaat voor me willie. ik hoor toch niet zo goeie verhale over remus. Mag best beetje lawaai maken en ploffen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Devil
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

waar is devil in nederland te leveren?
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Cleaned_Clio_16v schreef:maar die heeft geen side pipe toch of wel?
tijdens deze filmpjes wel. :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik zie ook leuke dempers van omp, wat zijn daar de ervaringen mee? losse einddemper kost 214 euro en helemaal rvs vanaf spruitstuk 530 euro. lijken mij geen gekke prijzen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

chris-mc schreef:
+Clio16v+ schreef:
chris-mc schreef:Vorige maand wilde ik een uitlaat systeem bestellen vanaf de kat verv.
bij supersprint hadden ze alles uit de productie gehaalt,dus moest ik een alternatief hebben,men kwam toen met een onbekend merk,namelijk
Ragazzon,aangezien ik 2x gepakt ben met een uitlaat,heb ik mn orginele midd demper genomen,en die nieuwe uitlaat,toen die er onder werd gemonteerd kwamen er snel achter dat ook de midd. demper weg kon.

De demper is met de hand gemaakt,de lasnaden zijn echt netje,en het geluid klinkt wel leuk,ik heb liever meer open,maar dat is niet meer leuk op de snelweg,en een 3e keer gepakt worden zie ik ook niet zitten.

hier een foto van de demper,is er iemand bekend met ragazzon????

[img]http://www.ragazzon.it/data/ImgMarmitte ... 149.04.jpg[/img]

ff berg stof eraf, ik wil eigenlijk de supersprint 80mm uitlaat voor de clio (als iemand die nog weet liggen op voorraard pm mij!) maar zoals al gezegd is die productie stop gezet. Die ragazzon heeft ook een 80mm variant, heeft iemand na die maanden inmiddels wel ervaring ermee? :)
ja ik :D

moet zeggen dat naarmate die inbrand,die beter en beter gaat klinken,niet zo zeer hard,maar wel mooie brom.

verder weet ik eigenlijk niemand die ragazzon heeft,of alicht kent.
het is nog een vrij nieuw,en onbekend merk.
nog meer mensen met ervaring met ragazzon? ik ben van plan een demperloze midden demper en eind demper van ze aan te schaffen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

inmiddels zit de ragazzon einddemper en middem demper vervanger er onder. kwaliteit is echt goed. pasvorm was ook perfect. niks hoeven buigen of breken, alles paste direct. ik ben de uitlaat nog een beetje aan het inrijden dus over geluid kan ik niet direct oordelen.
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Sorry dat ik deze weer omhoog haal maar ik moet het toch kwijt :P

Ik heb een clio 1.4 16v uit '03 en ik ben opzoek naar een leuke uitlaat.
Ik heb al wel wat leuke uitlaatjes op internet gezien alleen ik ben niet zo van het pijpen doormidden snijden en aanlassen.
Het liefst zou ik dan een nieuwe pijp pakken en vanaf de kat opnieuw ophangen.

Heeft iemand hier ervaring mee?? Kan je die koppelstukken ook los kopen ergens of is dit een enorm karwei??????

Of geven de standaard achterdempers van Bv. Devil, remus, sebring al een dusdanig lekker geluid dat jullie zeggen laat die tussendemper lekker zitten.
Plaats reactie