Zwakke punten Kangoo?

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Ysegrim
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 11:31
Locatie: Belgium (Ekeren)

Sinds bijna één jaar rijd ik met een Kangoo 1.5 Dci. het ding loopt als een trein. Voor mij is het een plezier om ermee te rijden. Ik heb het nu eenmaal voor dit type wagens. (L)

Momenteel staan er bijna 20.000 km op de teller. Nu had ik een aantal vragen.

Om de 10.000 km verwissel ik zelf de olie. Een interval van 30.000 km vind ik, zelfs bij de moderne oliën te groot. Alle kleine onderhoudswerkzaamheden doe ik zelf. Oliefilter, remblokken en meer van dat.

Wat gebeurt er eigenlijk allemaal op het onderhoud van 30.000 km? Is dit zelf te doen, of heb je hier gespecialiseerde apperatuur voor nodig?

Toen ik de wagen kocht in augustus 2005, kon hij op 6000 km al terug binnen daar de servopomp (stuurinrichting) olie verloor. :( Deze is in garantie vervangen. Toch bleef ik sporen van olieverlies vinden. (U)

Dus ik terug naar de garage, en bleek dat de intercooler lekte. Ook dit werd vervangen onder garantie. Sindsdien geen problemen meer ondervonden. :beer: Ik wist zelfs niet dat de wagen een intercooler had.

Zijn dit zwakke punten aan dit model of heb ik gewoon pech gehad? Wat zijn de gekende zwakke punten?

Met dank voor de (hopelijk vele) antwoorden.

Groeten uit het zonnige zuiden!

Daniel
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Je moet het net treffen met een Renault, ene kangoo heb je gewoon geen problemen behalve het onderhoud en sommige staan om de haverklap bij de garage :)
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Mijn vader die bij Renault werkt, hij betaald de garanties uit (heeft dus hoogstwaarschijnlijk jouw rekening 2x betaald :D ) heeft vooral te klagen met verlies van olie aan de boite.
Daar betaald hij (Renault) zich blauw aan..

Verders zijn ze daar uiterst tevreden over de 1.5 Dci motoren.

Ach, volgens mij hangt het vooral af hoe je ermee rijdt en mooi het onderhoud doet. Maar ik zie dat dit bij jou geen probleem is :beer:

Droes
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Mijn vader heeft ook een Kangoo.
1 keer was er een probleem met de ECU, deze was geoxideerd en is toen onder garantie vervangen.
Voor de rest helemaal geen problemen.
Als je er altijd maar oplet dat je pas gaat planken als de motor goed opgewarmd is.
Ysegrim
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 11:31
Locatie: Belgium (Ekeren)

Marcus schreef:Mijn vader heeft ook een Kangoo.
1 keer was er een probleem met de ECU, deze was geoxideerd en is toen onder garantie vervangen.
Voor de rest helemaal geen problemen.
Als je er altijd maar oplet dat je pas gaat planken als de motor goed opgewarmd is.
Echt planken doe ik sowieso niet. Ik kom zelden boven de 3500 tpm. Ik rij deze wagen steeds op koppel, tussen de 2000 en 300 tpm. Dan is het echt een plezier om mee te rijden. (Ik heb de 80 Pk versie).

Ik heb nog maar weinig nadelen ondervonden. Het enige echte nadeel is dat hij nogal onderstuurd is, wat je wel eens in hachelijke situaties kan brengen. Dat heb ik ondervonden in de bergen. Verder vind ik het een prima karretje.
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

AnthonyR schreef:Je moet het net treffen met een Renault, ene kangoo heb je gewoon geen problemen behalve het onderhoud en sommige staan om de haverklap bij de garage :)
die laatste heeft mijn vader... (1.5 Dci) veel last van de airco pomt en slangen die springen, en een hoop kleine dingen. mijn vader is van nature een rustige rijder, rijdt al zijn leven lang renault en dit was tot nu toe de slechtste...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ysegrim schreef:
Marcus schreef:Mijn vader heeft ook een Kangoo.
1 keer was er een probleem met de ECU, deze was geoxideerd en is toen onder garantie vervangen.
Voor de rest helemaal geen problemen.
Als je er altijd maar oplet dat je pas gaat planken als de motor goed opgewarmd is.
Echt planken doe ik sowieso niet. Ik kom zelden boven de 3500 tpm. Ik rij deze wagen steeds op koppel, tussen de 2000 en 300 tpm. Dan is het echt een plezier om mee te rijden. (Ik heb de 80 Pk versie).

Ik heb nog maar weinig nadelen ondervonden. Het enige echte nadeel is dat hij nogal onderstuurd is, wat je wel eens in hachelijke situaties kan brengen. Dat heb ik ondervonden in de bergen. Verder vind ik het een prima karretje.
Kun je wel wat aan doen, beetje lager voor, veerpootbruggetje erop. Maargoed, veiligheid voorop, met zo'n bak is overstuur ook niet wenselijk in de bergen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mprins
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 16:37

Ysegrim schreef:Om de 10.000 km verwissel ik zelf de olie. Een interval van 30.000 km vind ik, zelfs bij de moderne oliën te groot. Alle kleine onderhoudswerkzaamheden doe ik zelf. Oliefilter, remblokken en meer van dat.

Wat gebeurt er eigenlijk allemaal op het onderhoud van 30.000 km? Is dit zelf te doen, of heb je hier gespecialiseerde apperatuur voor nodig?
10000 km lijkt me wat overdreven; voor mij zou ik om de 2 a 3 maanden naar de garage moeten, maar het hangt natuurlijk wel af van hoe veel je rijdt. Het zit niet alleen in de betere olie maar ook in de betere/schonere verbranding (en wat daar dan weer van invloed op is; met name brandstof en afregeling)
Ysegrim schreef:Zijn dit zwakke punten aan dit model of heb ik gewoon pech gehad? Wat zijn de gekende zwakke punten?
Ik heb die van mij bijna 2 jaar/90000km en op een compu/bedradings probleem en een cabinelampje geen ellende.
voor zover ik me kan herinneren staat er voor de 30000 km niks bijzonders op de lijst... die auto is net lekker ingereden 8)
Ysegrim
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 11:31
Locatie: Belgium (Ekeren)


10000 km lijkt me wat overdreven; voor mij zou ik om de 2 a 3 maanden naar de garage moeten, maar het hangt natuurlijk wel af van hoe veel je rijdt. Het zit niet alleen in de betere olie maar ook in de betere/schonere verbranding (en wat daar dan weer van invloed op is; met name brandstof en afregeling)
10.000 is misschien wat snel, 15000 km zou ook kunnen. Ik gebruik geen full synthetische olie, maar een semi-synthetische. Iemand ervaring met een goede full-synt of is dit niet echt nodig bij dit type van wagen?
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

Droes schreef:Mijn vader die bij Renault werkt, hij betaald de garanties uit heeft vooral te klagen met verlies van olie aan de boite.
Daar betaald hij (Renault) zich blauw aan..
Hoezo? Is er dan een Renault die niet van nieuws af aan aan de boîte lekt? Dacht dat er iets mis was als ze dat niet doen. (hetzelfde geld voor een porsche, zo lang deze olie lekt is er niets mis mee).
Echt planken doe ik sowieso niet. Ik kom zelden boven de 3500 tpm. Ik rij deze wagen steeds op koppel, tussen de 2000 en 300 tpm. Dan is het echt een plezier om mee te rijden. (Ik heb de 80 Pk versie).

Ik heb nog maar weinig nadelen ondervonden. Het enige echte nadeel is dat hij nogal onderstuurd is, wat je wel eens in hachelijke situaties kan brengen. Dat heb ik ondervonden in de bergen. Verder vind ik het een prima karretje.
Bwa die dingen eens in de toeren jagen kan geen kwaad, dan word de roet er eens uitgeblazen. Die 1.5l DCI kan best wat aan. Ik heb vooral al met de gewone 1.9lD gereden, maar daar blijf je wel best onder de 5000tr/min Dat onderstuurd rijgedrag, tja het is en blijft een bestelwagen, heb je met een transit ook (zeker met zo een verlengde en verhoogde als hier staat), maar als je het een beetje gewoon bent kan je met zo een kangootje toch al mooi door de bochten vlammen.
die laatste heeft mijn vader... (1.5 Dci) veel last van de airco pomt en slangen die springen, en een hoop kleine dingen. mijn vader is van nature een rustige rijder, rijdt al zijn leven lang renault en dit was tot nu toe de slechtste...
da's nu eens een typisch voorbeeld van echt pech hebben. Heeft de kwaliteit van de auto zelf weinig mee te maken, want hoe je het ook draait of keert, een renault kan met momenten aan alle kanten kraken en piepen en rammelen, maar het is nog een van de betrouwbaarste auto's. Weet ergens een wagenpark van ongeveer 300 auto's, die om de 3 jaar of 250.000KM worden vervangen, daar hebben ze nu al alle merken gehad, maar renault is het enige dat steeds terugkwam wegens de vele hogere betrouwbaarheid dan de rest (nissan was ook zeer goed, maar is nu Renault) Daar zijn ze begonnen met de R4, en zo kwam er toch om de zoveel jaar altijd Renault terug. Is nu op pakweg 40 jaar dat er 30 jaar renault werd aangekocht. Voor de moment zijn het Kangoo's voor de gewone werknemers en Dacia's voor de bazen en de mensen die achter een bureau zitten. Voor wie het interesseerd, Peugeot 307 was de minst betrouwbare ooit, samen met mercedes vito.
Lukske
Berichten: 3
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:14

Ik heb ook een Kangoo 1.5dCI van 07/2005.
Ook deze heeft al olie gelekt vanuit de turbo.
Het was een dichting die vergeten was vanuit de fabriek. Waarschijnlijk van U ook.
Voorlopig doet hij het weer goed
daan724
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 20:23

Kleine beurt 30.000 km 2 jaar
interieurfilter 30.000 km Indien aanwezig
Batterij v/d sleutels 2 jaar
Bougie 60.000 km
luchtfilter 60.000 km
Brandstoffilter 60.000 km Ieder beurt water aftappen
Controle remvoering 90.000 km
Airco systeem 4 jaar
Remvloeistof 120.000 km 4 jaar Dot4 vloeistof
Koelvoeistof 120.000 km 4 jaar
V snaar 120.000 km 5 jaar
Distributie riem 120.000 km 5 jaar
Pyrotechnisch systeem v/d airbag, gordelspanner 10 jaar


zoals omschreven in het boekje van mijn kangoo 1.6 16v
Plaats reactie