kapotte abs pomp clio 16v

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

even de vraag waar ik geen antwoord op kan vinden. ik heb gister een goede abs pomp stukgemaakt doordat de schroefdraad afbrak van de zwarte dunne draad.

ik heb nog een andere abs pomp liggen maar die is waarschijnlijk defect. kan ik deze doormeten ookal is hij gedemonteerd?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is hij niet te maken?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

helaas, de geheel uitstekende schroefdraad is afgebroken. heeft iemand dit al eens geprobeerd om uitelkaar te halen. het electrische deel is volgens mij niet geheel te demonteren.

en die kapotte pomp weet ik niet. deze zat in mijn projectauto die 4 jaar heeft stilgestaan. ik weet niet of dat ideaal is ervoor. en het oranje lampje brandde ervan toen ik hem kocht. niet te vertrouwen lijkt me.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

of heel de abs eruit......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PieterG
Berichten: 10
Lid geworden op: di 6 nov 2001 0:00

Porbeer met een 4 a 5 mm scherp boortje rustig aan in de bout te boren en met een links tap de afgebroke bout eruit te draaien
of groter uitboren en dan met helicoils en bijbehorend boortjes het schroefdraad vervangen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik heb inmiddels een andere abs pomp erop zitten. uitboren werkt niet. het is een geisoleerde bout die de pomp binnengaat. deze is ook te dun. je draait trouwens een moertje op het eind. de bout om het simpel te zeggen zit vast in de pomp.
Plaats reactie