verschil veerpoten R5

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Luukert

Wie kan mij vertellen wat het verschil/de verschillen zijn tussen de veerpoten van een GTT/GTE en "gewone" R5jes??Als je verlagingsveren wilt bestellen staan deze altijd gescheiden. En is een GTT ook torsie geveerd achter?Groeten
Tom
Moderator
Car: MB

Ja, een GTT is torsie geveerd. En volgens mij heeft een GTE dezelfde veerpooten en schotels als een Ph1 GTT. Search anders eens naar dit onderwerp, is al veelvuldig aan bod gekomen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luukert

ik had de search al gebruikt,vermoedde al dat dit geen nieuw onderwerp was:)"maar ben blijkbaar niet echt handig met de zoektermen.

Maar mijn eigenlijke vraag was, wat het verschil is tussen gtt/gte en niet-gtt/gte omdat deze overal gescheiden staan als je veren wilt bestellen.

Ik heb namelijk een 1.4 TR met een 1.7mpi GTE motorblok
Dit motorblok weegt net ff wat meer waardoor mijn auto nu al een cm of 3 4 in de vering hangt, en dat stuurt voor geen meter:")
Ik zie regelmatig veerpoten icm verlagingsveren van een GTT te koop staan maar nou vraag ik me dus waf wat het probleem zou zijn om deze te monteren....
Zo speel ik ook met het idee om een GTT achteras te monteren,aangezien ik dan ook schijven achter heb
Abel
Über-Spammer

Zowiezo achteras en veerpoten van een gt monteren..

Gt veerpoten zijn al korter als normale r5 veerpoten
Achteras heeft dubble torsie staven ipv een enkele zo als bij normale 5jes

Je hebt een 95PK blok in een normale 1.4 60pk auto gehangen zonder enige andere aanpassingen??

wil je dood ofzo??? (F)

Dus wat moet je verder doen..

DE REMMEN!!

dus trommeles achter is opzich nix mis mee. maar de achterkant in voor sneller bochten werk niet stabiel genoeg. Dus achteras van een gt monteren. Remdruk verdeler van een GT of Clio 16V monteren en voor rem klauwen en schijven van een GT

Misschien dat je dan wel nieuwe leidingen van voor naar achter moet trekken maar dat weet ik niet zeker..

Dus beste Qua veerpoten zij de PH2 die sturen beter. Gewone standaard veerpoten kopen. verlagen kan later altijd nog en de veren kosten iets van 50 euro maar

Achter as met dempers remschijven en klauwen ph1 en ph2 is het zelfde

Remklauwen en schijnven (+blokken natuurlijk) van een GT

Suc6 met de ombouw
Gerard race GT

ik heb nog wel een complete goede achteras van een GTT liggen, dus met schijven, remklauwen en handremkabels, eventueel ook nog wel GTT fase 1 veerpoten met verlagingsveren.
Laatst gewijzigd door Gerard race GT op ma 8 mei 2006 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Abel schreef:Misschien dat je dan wel nieuwe leidingen van voor naar achter moet trekken maar dat weet ik niet zeker..
Je kan de leidingen aansluiten op de remdrukregelaar. Vanaf daar nieuwe stukjes naar de slangen, dat is alles. Nieuwe handremkabels zijn ook nodig.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luukert

bedankt voor alle tips, om even terug te komen op het "dood gaan"
ik rijdt nu kwa bochtenwerk minder hard simpelweg omdat de wegligging nu echt beroerd is. Wat betreft rechtuit (snelweg) reed ik met mijn TR meestal rond de 150, nu ook.
Het gewicht is wel wat toegenomen maar niet zodanig dat ik het nu niet meer af kan remmen,sterker nog. Mijn R5 remt nog steeds aanzienlijk beter dan die van mijn vriendin (ook tr,standaard).
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat ik de remmerij etcv wil aanpakken,vandaar ook mijn vragen:)
Stap voor stap,anders gaat de bank klagen
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dan zou mijn volgorde zo zijn: remmen, vermogen. Gewicht is in dit geval niet het belangrijkste, vermogen wel.

Met slooponderdelen hoeft het niet veel te kosten. Remmen van een GTT/GTE/GTX zijn er genoeg te vinden en een achteras wordt hierboven aangeboden. Evt. heb ik er ook nog 1, maar die is niet meer te verlagen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie