lpg installatie

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Johan_16v
Contacteer:

heeft er iemand ervaring met lpg installaties in een clio 16v? was er eens over aan t denken, en ik vroeg me af wat de eventuele nadelen zouden zijn, en natuurlijk ook de kostprijs. alle info is welkom, bedankt !
Menno

Motortje kan er in ieder geval prima tegen, geen problemen met klepslijtage. Met een conventioneel systeem heb je bij zo'n 16v wel redelijk wat vermogensverlies, bij een injectie-systeem is dat verwaarloosbaar.
rev it like a rental
Marc

Ik heb 2 jaar met een 16V op gas gereden, motor kan er idd prima tegen. Ik heb alleen een koppakking moeten vervangen, maar dat hebben 16v's wel vaker. De jongen aan wie ik hem heb verkocht heeft de installatie eruit gehaald en vertelde dat hij daarna een stuk sneller was, dus je hebt idd veel vermogenverlies. Ik had een conventioneel systeem met verdamper en mengstuk voor het inlaatspruitstuk.
Arjen

Ik heb zo'n 170.000 km met een 19 16v (zelfde motor) op LPG gereden. Eerst met een mengstuk en later met LPG injectie. Met mengstuk verloor je toch aardig wat vermogen. Met LPG injectie was er geen vermogensverlies voelbaar. Geen nekel probleem mee gehad trouwens.
Plaats reactie