Tussen de 1000 en 4000 toeren reageerd mijn toerenteller redelijk heftig op bewegingen van gaspedaal ( haha ja dit is normaal met een 2.0 haha, nee toerenteller beweegt sneller dan de toeren oplopen en heel kort, soort stuiptrekkingen), nou heb ik zelf al kunnen bedenken dat dit waarschijnlijk via de potmeter op de gasklep komt, alleen mis ik even de link tussen deze twee?
Iemand een idee?
(Alles is uit elkaar geweest)
Nog een vraag over de potmeter op de gasklep:
Wat voor effect kan het hebben als de stand van de potmeter op hert gasklephuis mogelijk iets veranderd is? (normaal zit hier een lakzegel op).
Bedankt alvast
mdmx
Toerenteller reageert iets te heftig op gas geven [vraagje]
wat voor auto is het?
Heerlijk weer een franse auto
-
- Contacteer:
Is dat een nieuw type?
clio ptrgte? ken ik niet.. ?
clio ptrgte? ken ik niet.. ?

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
niet? die ken ik wel..en gaan als de brandweer 

-
- Contacteer:
oooowh die

goed leek voorbij te zijn.....Nog niet echt iets kunnen vinden, draadboom vanaf potmeter en opnemer vliegwiel uitgepakt en bekeken, geen rare dingen gevonden.
Vraagje voor Menno (of Ptrgte), kan dit in de computer te vinden zijn?
Is het mogelijk dit uit te sluiten door even een originele voor een "korte slag" f7p computer eraan te hangen?
Zoja loop ik hier enig risico mee?
bedankt alvast
Is het mogelijk dit uit te sluiten door even een originele voor een "korte slag" f7p computer eraan te hangen?
bedankt alvast
De ECU heeft er niks mee te maken, het toerentalsignaal voor de toerenteller komt vanaf de ontsteking.
Het zou dus kunnen zijn dat de ontsteking niet goed is of de bekabeling daarvan....
Als ik me niet vergis is het de stekker met enkele draad.
Het zou dus kunnen zijn dat de ontsteking niet goed is of de bekabeling daarvan....
Als ik me niet vergis is het de stekker met enkele draad.
dank voor je reactie, alleen is dit het gedeelte van de auto waar niets van is losgeweest met de "verbouwing", ik dacht dat het signaal van de vliegwiel opnemer eerst naar de regeleenheid zou gaan.
Mmm, toch de moeite het laatste stukje vanaf ontsteking naar dash dan maar te inspecteren..
tnx
Mmm, toch de moeite het laatste stukje vanaf ontsteking naar dash dan maar te inspecteren..
tnx
Check ook de massa van je dashboard effe, wil ie ook wel eens gek van doen.
Nope, het kan niet aan de ecu liggen. Als die iets fouts binnenkrijgt of uitstuurt, gaat je motor ook slagen missen, en dat is niet het geval. Je moet het dus echt in de bedrading zoeken. Ook idd in de buurt van het dash ff nameten. Misschien is de teller wel gewoon gaar?mdmx schreef:goed leek voorbij te zijn.....Nog niet echt iets kunnen vinden, draadboom vanaf potmeter en opnemer vliegwiel uitgepakt en bekeken, geen rare dingen gevonden.
bedankt alvast
rev it like a rental