Ik mag morgen mijn GTT weer ophalen van de apk (jaja dan uiteindelijk eindelijk TOCH )
Nu wil ik m eigenlijk ASAP laten taxeren. Ik heb me alleen laten vertellen dat de meeste verzekeraars hier niet echt aan meewerken. Dat je zeg maar een taxatie van een bepaalde waarde hebt en de verzekeraar zegt...leuk voorje, wij verzekeren m echter niet voor meer dan de normale dagwaarde.
Vroeg me af wat hier de ervavringen zijn, heb namelijk nog geen verzekering afgesloten en dan kan ik met mijn keuze rekening houden met jullie ervaringen
De oldtimerverzekering is bedoeld voor autos en motoren die 20 jaar of ouder zijn en waarmee niet meer dan 7.500 km per jaar wordt gereden. Ook moet u beschikken over een ander op naam gesteld motorvoertuig voor dagelijks gebruik.
De voordelen van de ANWB Oldtimerverzekering
Gunstige premie
Extra korting bij gering gebruik
Vergoeding op basis van taxatiewaarde
Taxatie tegen gereduceerd tarief
(voor de eerste GT fase-1's inmiddels interessant)
Vaste waarde, of dagwaarde?
De vaststelling van de waarde van een te verzekeren object is in Nederland wettelijk geregeld. In het Wetboek van Koophandel zijn hiervoor drie artikelen opgenomen: artikel 273, 274 en 275. Het eerstgenoemde artikel 273 is traditioneel bij de meeste polissen van toepassing omdat de verzekerde waarde van het te verzekeren voorwerp niet in de polis wordt gespecificeerd. Op het moment van schade wordt gekeken wat het verzekerde bedrag is. In de wereld van autoverzekeringen wordt hiervoor in principe teruggegrepen op de bekende boekjes en databases van inkoop- en verkoopprijzen van gebruikte auto's. Bij verzekeringen waar in de polis expliciet melding wordt gemaakt van artikel 274 of 275 is de waarde van het te verzekeren voorwerp in overleg tussen verzekerde en verzekeraar vastgesteld en als zodanig in de polis opgenomen en behoudens bijzondere omstandigheden bepalend voor de schadebepaling. Het verschil tussen het voor autoverzekeringen overigens weinig toegepaste artikel 274 en het veel meer gebruikte artikel 275 is dat bij het laatstgenoemde artikel het verzekerde object vooraf is gewaardeerd door een door partijen benoemde en geaccepteerde deskundige (taxateur). Bij verzekering op basis van artikel 275 is de situatie heel duidelijk, staat de waarde vast en kan de verzekeraar alleen in geval van bedrog de taxatie ongeldig laten verklaren. Normaal gesproken ontvangt de verzekerde bij verzekering conform artikel 275 in geval van diefstal of total-loss het volledige in de polis vastgelegde verzekerde bedrag. Het aldus verzekerde bedrag is ook van belang bij deelschades.
In de praktijk weet chris er volgens mij het meeste van, die heeft zowel taxaties als schadeafhandelingen genoeg gehad
zo we zullen de taxatie bedragen van de volgende Renaults eens afwachten :
zwarte 5 gt turbo
blauwq 21q
zilveren safrane biturbo
en de saftane kan dan tegen een speciale prys ingevoerd worden scheelt nog een hoop geld ook nog .
komen donderdag langs ben benieuwd.
Marcel
Zo de taxatie is klaar.
Maar ben niet tevreden over wat er in staat .
Heeft wel de standaart extra's v/d auto opgeschreven :
el. ramen dubbel din en neerklapbare achterbank
bbs velgen ook ,maar dan houdt ook echt op.
Mis namelyk myn extra's die er wel op zitten maar niet omschreven staan zoals.
Het hele randgebeuren wat ik heb vernieuwd rond de motor.
De schroefset en grote remmen enz .
Is dit normaal of moet ik nog ff contact opnemen om dit er toch wel by te laten vermelden.
Wie weet hier meer over .
Marcel
Zover ik weet ...kijken ze alleen of het werkend is dat het beter is uitgevoerd dat standaard maakt niet zoveel uit.
Toen ik vertelde met mijn taxatie dat ik er ooit een nieuw getunned blok enz in ging leggen zei de beste man : nou dat maakt niet uit hoor hij doet het nu toch ook naar behoren ? ik zal je misschien 500 euro meer geven maar dat is het ......
Dus je kan het aangeven zodat het wel vermeld is i.v.b eventueele schade maar of je taxatie bedrag echt om hoog gaat ???????
Daarom vind ik het altijd wel leuk om te lezen als er iemand een beduidend hoger bedrag ( als dat je normaal zou verwachten )heeft gekregen omdat ie toeters en bellen op zijn auto heeft ............
ik denk dat je inderdaad meer geld krijgt als er veel playmobil op je auto zit geplakt, dan dat je bij wijze van een dumpvalve en front mount ic erop hebt zitten.