hoe kun je aan het rolgordijn?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
clioke
Contacteer:

Onze kleine spruit heeft er een ruk aan gegeven en nu rolt het niet altijd goed op.
Ik wil binnenin eens een kijkje nemen. mischien veertje ff vervangen ofzo?

Hoe kom ik eraan?

Bedankt, :D
Kim [meganerat]

waarschijnlijk op deze manier
Zilver schreef:Keej, tis prima gelukt.

Achteraf gezien is het echt een makkie. Het deurpaneel hoefde er helemaal niet vanaf. Ik zal hieronder ff kort omschrijven hoe ik het gedaan heb.

1. Haal de schroeven uit de deurhendel en de handgreep waar de bediening van je electrische raam zit.
2. Trek nu het raambedieningsmechaniek omhoog. (Een kant zal makkelijker gaan dan de andere.)
3. Trek de deurhendel uit het stoffen paneel.
4. Trek het met stof beklede paneel eerst aan de bovenkant los, en werk zo voorzichtig helemaal rond totdat het paneel loskomt.
5. Als het paneel helemaal los is, kun je de deurhendel er doorheen halen en het paneel laten hangen. Hiervoor zitter er zelfs twee speciale plastic "draadjes".
6. In het midden van deur zie je nu een schroef zitten. Deze houdt hetplastic bakje op zijn plek waar het bediningsmechanisme van het raam in viel.
7. Wanneer deze schroef eruit is, kun je dit plastic bakje omhoog klappen en is er voldoende ruimte vrij om een box te kunnen monteren.
8. De aansluiting voor de box zit onder het witte kapje waar de box invalt. (groen en bruin draadje, met aan het einde een stekketje, dat standaard in het witte plastic zit geklikt).

Ik ben geen plastic folie tegenkomen, heb geen last van kit gehad. En had de andere deur binnen 10 minuten klaar. :D

P.s. Het gaat hierboven dus om de achterportieren van een Megane II Grand Tour met rolgordijntjes in de deur.
(Y) of (N) ??
Plaats reactie