Hallo allemaal. ik heb een vraagje. Weet iemand hoe je een motorkap open maakt? hahaha , serieus.. het probleem zit em in het volgende: de klep gaat alleen open aan de bestuurderskant en niet aan de bijrijderskant. Nu heb ik met dingetjes zitten prutsen , maar krijg et niet voor elkander.
Wie heeft een handig tippie voor me...
Groeten René
motorkap zit vast :-(
nee hoor, bij de oude laguna zit zowel links als rechts een blokkering. Ik vrees dat het gewoon eindelijk klooien wordt met een stukje stevig staaldraad of met een schroevendraaier. Kun je er niet van onderaf bij?
Bij wat oudere renaults kon je er wel bij als je een deel van de binnenschermen demonteerde er met een bepaald hulpstukje de vergrendeling openduwde. Is dat aan de kant die je open hebt niet af te kijken zodat je hem aan de andere kant ook los kan priegelen?
En dan krijg je naderhand een rekening met 1,5 uur arbeid vanwege een motorkap die niet opengaatpierre schreef:tip:
motorkap gewoon laten zitten en bij de eerst volgende servicebeurt lossen ze het maar op, bespaart ergernis en geld

-
- Contacteer:
je binnenscherm loshalen en dan met een hele lange schroevendraaier kan je hem open drukken
het kunstof haakje waar je kabeltje in zit is waarschijnlijk gebroken
je kan hem van het pennetje afschuiven en omdraaien dan haakt het kabeltje er gewoon weer in
succes
het kunstof haakje waar je kabeltje in zit is waarschijnlijk gebroken
je kan hem van het pennetje afschuiven en omdraaien dan haakt het kabeltje er gewoon weer in
succes
-
- Moderator
- Car: MB
ik sloeg ook stijl achterover. Stond nog effe te lullen met die gast van de onderdelen maar die vond het ook niet normaal meer, die prijzenrobclio16V schreef:72,50 ex?????
Die zijn hartstikke achterlijk!
Blij dat ik zo'n beetje alles zelf kan en doe aan die auto........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sjeus, dat is dus 190 oudhollandse guldens per uur!!!!Tom schreef:ik hoorde vandaag bij renault in Den Bosch 72,50 euro ex BTW per uur. Daar wil je ze echt niet voor laten tobben
volkomen achterlijk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Je bent beter af bij het onafhankelijke autobedrijf
Ik snap het ook niet, ze zouden toch moeten kunnen concureren met de rest
De kwaliteit is ook niet altijd om te spreken....
---------------------------------------
Ik zou het toch ook zelf gaan proberen bij die laguna..
Of een handige kennis?
Ik snap het ook niet, ze zouden toch moeten kunnen concureren met de rest

---------------------------------------
Ik zou het toch ook zelf gaan proberen bij die laguna..
Of een handige kennis?
Zeker niet.
De onafhankelijke telt hier een normale 27,50 per uur incl.
Daar breng ik hem soms nog wel voor wat prutswerk.
De onafhankelijke telt hier een normale 27,50 per uur incl.
Daar breng ik hem soms nog wel voor wat prutswerk.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
damned....als dat Jacco maar niet op ideeen brengtTom schreef:ik hoorde vandaag bij renault in Den Bosch 72,50 euro ex BTW per uur. Daar wil je ze echt niet voor laten tobben

-
- Contacteer:
hmm wij zitten op 45 ex en we zijn erg goedkoop hier in de regio
-
wij krijgen idd vaak te maken met dit probleem
hoe wij dit oplossen, en wat ook snel werkt is
auto op de brug dan met een lange platte schroevendraaier, naar de slot toe gaan die niet open gaat, en dan iemand met een trap er bij laten staan die de motorkap onder spanning houd, en als je dan het blokje heb gevonden om hem open te drukken is het zo gedaan
haha
het is idd klote, maar zo doen wij het altijd.
succes er mee
auto op de brug dan met een lange platte schroevendraaier, naar de slot toe gaan die niet open gaat, en dan iemand met een trap er bij laten staan die de motorkap onder spanning houd, en als je dan het blokje heb gevonden om hem open te drukken is het zo gedaan

haha
het is idd klote, maar zo doen wij het altijd.
succes er mee
-
Armando.B. schreef:wij krijgen idd vaak te maken met dit probleem
haha
het is idd k*%$e, maar zo doen wij het altijd.
succes er mee
Hallo , nou het is gelukt hoor.. auto op de brug geweest, en van de onderkant met de hand zelf losgepeuterd.. wat blijkt nu: dat er PLASTIC!!!!! soort van beugeltjes zitten die het draad op spanning houd... niet te filmen PLASTIC.. kan natuurlijk nooit goedgaan.. maar nu hebben ze het met ijzerdraad allemaal goed vastgezet en kan de klep nu mooi open krijgen. Het bedrijf die dat gedaan heeft is SLV te Almere.. vaklui hoor... echt top.. en voor maar 10.
Maar nu komt het leukste.. als het toch over uurtarieven gaat... Renault Mafait in Almere vraagt gewoon 90 per uur in de btw.. die sluitingen van de motorhooood.... 35 ex de btw.... schandalig gewoon.. Maar in elk geval bedankt allemaal.. en denk wel dat ik hier een leuke topic erbij heb gemaakt.. namelijk de uurtarieven van verschillende Garages....Vooral doorgaan.......

Groetjes René Laguna
-
ik ben blij dat goed gegaan is
suc6 er verder mee
suc6 er verder mee