diverse alpines GTA/GT turbo/LE MANS/A610 tevens fototopic
Kan, maar af fabriek 265kmh
De GT Turbo kan ook harder,ging om de fabrieksopgaaf.
De GT Turbo kan ook harder,ging om de fabrieksopgaaf.
Paar foto's uit de oude doos
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/102_0295.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/102_0297.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0306.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0303.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0308.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/102_0295.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/102_0297.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0306.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0303.jpg[/img]
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/103_0308.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
laat die turbo s maar eens zien dan, volgens mij is die er niet namelijkAlpine schreef:Kan, maar af fabriek 265kmh
De GT Turbo kan ook harder,ging om de fabrieksopgaaf.
ja er zijn er die een s achter hun sticker hebben geplakt omdat ze de druk op hebben geschroefd
@roy erg mooi en die onderste is ook niet echt standaard meer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik blijft de a110 toch echt de mooiste van de serie vinden.
[img]http://www.atspeedimages.com/paconcours ... _coupe.jpg[/img]
wat kost zoeentje nog en zijn ze nog wel te vinden?
Waaw
[img]http://www.atspeedimages.com/paconcours ... _coupe.jpg[/img]
wat kost zoeentje nog en zijn ze nog wel te vinden?
Waaw
De S-versie is ook niet door Renault of Alpine zelf geproduceerd,
is gedaan door Centre Alpine uit Billancourt.
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-1.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-2.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-3.jpg
is gedaan door Centre Alpine uit Billancourt.
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-1.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-2.jpg
http://www.renault-alpine.com/images/t-turbo-3-3.jpg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat wist ik niet daar zullen er maar een paar van zijn maar dus een omgebouwde gt turbo?
@riel een A 110 1600 s bv in goede staat rond de 40.000 euro als je mazzel hebt
@riel een A 110 1600 s bv in goede staat rond de 40.000 euro als je mazzel hebt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Koets lijkt op de Le Mans,kleine details andere velgen en het interieur heeft een met leer beklede middentunnel.
Productie aantallen weet ik ook niet,
weet wel dat Marcel Griekspoor ook een "S" versie heeft met diezelfde velgen / middeltunnel,of het een originele is durf ik niet te zeggen.
Productie aantallen weet ik ook niet,
weet wel dat Marcel Griekspoor ook een "S" versie heeft met diezelfde velgen / middeltunnel,of het een originele is durf ik niet te zeggen.
@luco, jezus, 40.000
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
vergisje niet in de 1600s rielRiël schreef:@luco, jezus, 40.000
is echt een wolf in schaapskleren
een redelijke 1100 of 1300 heb je denk ik rond de 15 a 20
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nou ja schaapskleren vind ik het niet. Vind het toch wel een van de beste designs van die tijd en van renault in het algemeen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een lemans is wel een hele andere koets dan een gtturbo hoorAlpine schreef:Koets lijkt op de Le Mans,kleine details andere velgen en het interieur heeft een met leer beklede middentunnel.
Productie aantallen weet ik ook niet,
weet wel dat Marcel Griekspoor ook een "S" versie heeft met diezelfde velgen / middeltunnel,of het een originele is durf ik niet te zeggen.
ik weet dat marcel gewoon een 2,5 liter heeft en geen 2,9
tunnel met leer kon je ook bestellen bij renault
ik heb bv het sportpakket erop, borbet velgen dus met nog wat shit
maar is dus zoiets als amg met een mercedes doet
is dus niet origineel van renault?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik bedoel dat de meeste mensen denken, leuk autotje maar die 1600s rijdt een 5 gt turbo ver zoekRiël schreef:Nou ja schaapskleren vind ik het niet. Vind het toch wel een van de beste designs van die tijd en van renault in het algemeen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Model a110
Uitvoering 1600 S(1973)
Afmetingen
Wielbasis 2100 mm
Spoor voorzijde 1315 mm
Spoor achterzijde 1346 mm
Totale lengte 3850 mm
Totale breedte 1520 mm
Totale hoogte 1130 mm
Bodemvrijheid 150 mm
gewicht 710 kg
Motor
Type 4 cilinders in lijn (basis Renault R12 Gordini, 844-32)
Boring 78 mm
Slag 84 mm
Slagvolume 1605 cm3
Compressie 10,25:1
Maximum vermogen 127 [DIN pk bij 6000 rpm]
Maximum koppel --- [Nm at ----rpm]
Brandstofsysteem carburatie: 2 dubbele Weber 45 DCOE
dit is de stanbdaard 1600s
je hebt nog een sx met ongeveer ik dacht ruim 140 pk
en een 1800 vb groep 4 en die ligt volgens mij rond de 170 pk
Uitvoering 1600 S(1973)
Afmetingen
Wielbasis 2100 mm
Spoor voorzijde 1315 mm
Spoor achterzijde 1346 mm
Totale lengte 3850 mm
Totale breedte 1520 mm
Totale hoogte 1130 mm
Bodemvrijheid 150 mm
gewicht 710 kg
Motor
Type 4 cilinders in lijn (basis Renault R12 Gordini, 844-32)
Boring 78 mm
Slag 84 mm
Slagvolume 1605 cm3
Compressie 10,25:1
Maximum vermogen 127 [DIN pk bij 6000 rpm]
Maximum koppel --- [Nm at ----rpm]
Brandstofsysteem carburatie: 2 dubbele Weber 45 DCOE
dit is de stanbdaard 1600s
je hebt nog een sx met ongeveer ik dacht ruim 140 pk
en een 1800 vb groep 4 en die ligt volgens mij rond de 170 pk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
710 kg bij 127 pk
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
@xabre
mooi he gele lampen
helaas krijg ik xenon in de alpine
mooi he gele lampen
helaas krijg ik xenon in de alpine
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Xenon heb je geld te veel ofzo.
moet je wel van die hoogte regel sensoren monteren anders mag je het er bij iedere apk afhalen
moet je wel van die hoogte regel sensoren monteren anders mag je het er bij iedere apk afhalen
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zijn de meest luxe die er zijn met automatische hoogteregeling ofzo en dan kan ik mijn eigen groot licht er nog bij houden ookRobert-Jan schreef:Xenon heb je geld te veel ofzo.
moet je wel van die hoogte regel sensoren monteren anders mag je het er bij iedere apk afhalen
ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 1 jan 2006 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
nee die regel geldt niet meer.
dit heb ik laatst in een topic op renault19.nl gepost:
dit heb ik laatst in een topic op renault19.nl gepost:
goed nieuws wat ik toevallig tegenkwam:
Nieuwe eisen achteraf inbouw xenon
Oudere autos die achteraf zijn voorzien van xenonlampen hoeven per 1 januari 2006 tóch niet aan dezelfde eisen te voldoen als autos die hier van fabriekswege mee zijn uitgerust. In juli van dit jaar kondigde het ministerie van Verkeer en Waterstaat een dergelijke regeling aan, maar na overleg met BOVAG en RAI wordt de regelgeving toch nog wat anders.
Het ging met name om een automatische niveauregeling van de koplampen en koplampsproeiers. Die zouden aanvankelijk voor de jaarwisseling moeten zijn aangebracht op alle autos waar achteraf xenonverlichting op was aangebracht en waarbij de lichtsterkte meer dan 2000 lumen is. Toen dit werd aangekondigd heeft BOVAG alle zeilen bijgezet om de onuitvoerbare eisen voor het bestaande wagenpark te voorkomen. Dit zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen , zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. Ook was voor ons onduidelijk hoe je zou moeten vaststellen of dimlichten nu wel of niet een lichtsterkte hebben van meer of minder dan 2000 lumen. Om niet alleen ons zelf maar ook de ambtenaren van Verkeer en Waterstaat nader kennis te laten maken met xenon verlichting en de vervelende effecten die kunnen ontstaan met retrofit hebben we recent het laboratorium van Philips in Aken bezocht. Daar hebben deskundigen ons een en ander gedemonstreerd en toegelicht.
Wel van toepassing op alle nieuw te leveren autos
Naast alle voertuigen die van fabriekswege met xenonverlichting zijn uitgerust, moeten alle nieuwe voertuigen die voor het eerst in 2006 op de weg komen en die via retrofit van gasontladingslampen (xenon) zijn voorzien, voldoen aan eisen die het ministerie eerder dit jaar publiceerde. Dus koplampsproeiers en een automatische niveauregeling van de koplampen. De exacte ingangsdatum is nog niet bekend maar het is duidelijk dat deze accessoires maar beter niet langer als retrofit op nieuwe autos aangebracht kunnen worden, besluit Hamel.
Laatst gewijzigd door Edward op zo 1 jan 2006 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een leuke foto dan
[img]http://www.arcn.info/u/foto_dc498e5b3d0 ... 1_full.jpg[/img]
[img]http://www.arcn.info/u/foto_dc498e5b3d0 ... 1_full.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waren al niet geel meerXabre schreef:waarom xenon man, gele lampen dat hoort echt bij die tijdLuco/Alpine-racer schreef:@xabre
mooi he gele lampen
helaas krijg ik xenon in de alpine
en veel meer lichtopbrengst voor een zacht prijsje
kon ik niet laten liggen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Je weet wel dat je per vandaag (?) met xenon ook niveauregeling en een hogedruk sproei-installatie nodig hebt? nieuwe regel ofzo
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
even een paar posts naar boven lezen, die regel gaat niet door.
en bovendien, Luco heeft niveauregeling erop zitten.
en bovendien, Luco heeft niveauregeling erop zitten.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Dit is het blok van de "S" van Griekspoor.Luco/Alpine-racer schreef:ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Compleet setje Xenon voor de Alpine ca 2000 euro bij Ress-Motorsport,
ben benieuwd wat dan jouw zachte prijsje was
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz29.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz31.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz33.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz34.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz35.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz36.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz31.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz33.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz34.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz35.jpg[/img]
[img]http://www.renault19world.de/gallery/tr ... weiz36.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nogmaals, marcel heeft gewoon een 2,5 turbo net nagezocht bij de rdw maar is idd zijn motorruimteAlpine schreef:Dit is het blok van de "S" van Griekspoor.Luco/Alpine-racer schreef:ff ontopic, zo gaat die er ongeveer uit zien
[img]http://www.arcn.info/u/foto_ad02608356e ... 1_full.jpg[/img]
Compleet setje Xenon voor de Alpine ca 2000 euro bij Ress-Motorsport,
ben benieuwd wat dan jouw zachte prijsje was
ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Zeker het laatste setje geweest,Luco/Alpine-racer schreef:ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen
voor dat geld: doemijdiemaar
Of is dat een los setje wat je voor "elke" auto kunt kopen,
Ress heeft nl een Xenon koplamp voor de Alpine geproduceerd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja en wat is dan het verschil???????Alpine schreef:Zeker het laatste setje geweest,Luco/Alpine-racer schreef:ik heb voor de complete set 400 betaald inclusief extra mooie behuizing voor de apparatuur om alles aan te sturen
voor dat geld: doemijdiemaar
Of is dat een los setje wat je voor "elke" auto kunt kopen,
Ress heeft nl een Xenon koplamp voor de Alpine geproduceerd
bij ress zal het een complete koplamp zijn
1600 voor een setje koplampen is toch vrij duur betaald
kan geen plaatje vinden op de site van ress
verder heeft die wel goed spul
[img]http://www.ress-motorsport.de/obilder/YJBh82.jpeg[/img]
deze komen er bij mij onder
[img]http://www.ress-motorsport.de/obilder/JOSkRB.jpeg[/img]\
hier de xenon van ress
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
1971 Alpine A110 1600S
bron:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... n=371&f=4c
En dat in de jaren 70, geen verkeerde waardes, zeker nu nog top!
Code: Selecteer alles
Motor Nummer
Fabrikant Renault
Type S-4
OHV
8 Totale kleppen
2 kleppen per cilinder
Aantal nokkenas lagers
Constructie
Boring × Slag 78.00mm × 84.00mm
Boring/slag verhouding 0.93
Cilinderinhoud 1606 cm3
Eenheidscilinderinhoud 401.5 cm3
Compressieverhouding
Brandstofsysteem
Aanzuiging Normaal
Type van compressor N/A
Luchtkoeler Geen
Katalysator
Max. vermogen 128.8 PS (94.7 kW)
@6250 t/min
Max. koppel 146.0 Nm (14.9 kgm)
bij 5000 t/min
Max. toerental
Koelmiddel Water
Specifieke vermogen 80.2 PS/L
59 kW/L
Specifieke koppel 90.91 Nm/L
[b]0-60 mpu (96.6 km/u) 6.30s[/b]
[b]0-400m 15.00s [/b]
Vmax/Max. snelheid 204 km/u
http://www.carfolio.com/specifications/ ... n=371&f=4c
En dat in de jaren 70, geen verkeerde waardes, zeker nu nog top!
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
weegt een r4 ook..(nog minder zelfs) en heb 110 pk (als het goed is tenminste)Robert-Jan schreef:710 kg bij 127 pk
maar dan mis je wel dat uber design van de a110 natuurlijk
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5221AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5231AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5240AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5300AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5830AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0838AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0852AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0958AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1257AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1338AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1351AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1626AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 3434AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 4948AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gron ... CF0060.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gras ... CF0019.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gras ... CF0021.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5231AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5240AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5300AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 5830AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0838AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0852AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 0958AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1257AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1338AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1351AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 1626AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 3434AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/reco ... 4948AA.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gron ... CF0060.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gras ... CF0019.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/gras ... CF0021.jpg[/img]