Mijn Safrane V6-3.0-24V uit 2000 heeft nukken. Wanneer de wagen op temperatuur is vertoont de aandrijving nukken bij een snelheid tussen 20 en 50 km/u: de wagen stottert. Ik heb de bak in P gezet en het toerental langzaam opgevoerd om te kijken of het euvel aan de motor te wijten is, maar da's niet het geval. De motor draait zonder horten of stoten.
Bij een koude start is alle O.K. totdat de bedrijfstemperatuur is bereikt, dan stottert de wagen bij de eerder genoemde snelheid. Voor het overige is niets te merken van enig defect. De bak schakelt goed. Zelf vrees ik dat de automaat defect is.....Kilometerstand is thans 177.500
Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Automaat
laat anders effe de auto uitlezen, zowel de motor elektronica als de elektronica van de automaatbak, dan ben je waarschijnlijk gelijk een stuk dichter bij de oplossing van je probleem
R5GTT. Drive it like you stole it
Dat ie in N niks raars doet zegt verder niks, hij draait dan in een heel ander belastingspunt dan wanneer je rijdt. Ik weet niet precies wat je alllemaal kan 'schakelen' met die automaat, maar je kan 't eens in een andere versnelling te rijden. Het lijkt mij toch eerder een motorisch probleem.
rev it like a rental
-
- Contacteer:
lijkt mij inderdaad ook een motorisch probleem
eerder iets van een temperatuur sensor
maar hup een clip eraan of een kts en uitlezen die hap
iedere renault of bosch garage kan de auto uitlezen
eerder iets van een temperatuur sensor
maar hup een clip eraan of een kts en uitlezen die hap
iedere renault of bosch garage kan de auto uitlezen

De software is "gereset", diverse elektronische componenten gecontroleerd en eventueel schoongemaakt. De monteur heeft geen duidelijke "mankementen" kunnen constateren en ik zal de wagen een aantal dagen uitproberen om te zien of het euvel verdwenen is. Echter, gezien het feit dat ik de wagen pas 1 jaar heb, weet ik niet wanneer de bougies vervangen zijn. De monteur denkt namelijk dat de bougies de boosdoeners zijn.... (ik heb me door de dealer laten vertellen dat dergelijke bougies rond 290 euro kosten, maar da's nog altijd beter dan een nieuwe automaat). Trouwens "mijn" monteur had contact opgenomen met een versnellingsbakkenrevisiebedrijf om een en ander na te vragen, waarbij men liet weten dat 9 van de 10 automaten die voor revisie werden aangeboden, helemaal niet defect waren. De storing die aan de bak werd toegeschreven werd veroorzaakt door een motorisch mankement. Duidelijk is dat een juiste diagnose uiterst kostenbesparend kan zijn....

Hmm hoe zit het met de algemene onderhoud van deze auto.. dwz. stuur jij hem naar de garage zo dat hij keurig zijn beurten ontvangt? wanneer heb jij een grotebeurt laten uitvoeren? want dan zijn de bougies heus vervangen.
En een een 300 euro voor bougies geloof ik nooit.. 50 euro per bougie??
En een een 300 euro voor bougies geloof ik nooit.. 50 euro per bougie??