Distributieriem vervangen

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
adesh
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 nov 2005 13:29

Hoi,

Ik heb zonet bij de dealer gevraagd hoe duur het kost om een distributieriem te laten vervangen van safrane 2.0.
Dat verschilde van 569 tot 850 euro. Dat is hoop geld!

Weet iemand anders in de omgeving van Rotterdam waar het goedkoper kan? Alvast bedankt
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Universele garage zou iets onder de prijs kunnen gaan zitten (dealer is altijd duurder)

En heb het zelf eens meegemaakt dat de distributieriem bij de garage 140 euro moest kosten, terwijl ik 'm zelf bij een vakhandel voor 40 euro ophaalde :@
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

met wat handigheid, geduld en hulp kun je het zelf, is vaak wel een kloteklusje omdat je er niet bijkomt. De prijs van een distributieriem van de safrane zal niet echt bepaald hoog zijn. Ff brezan of whatever bellen :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Spanrollen en dergelijke ook meteen vervangen(Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ForeverYoung schreef:Universele garage zou iets onder de prijs kunnen gaan zitten (dealer is altijd duurder)

En heb het zelf eens meegemaakt dat de distributieriem bij de garage 140 euro moest kosten, terwijl ik 'm zelf bij een vakhandel voor 40 euro ophaalde :@
daar zaten dan zeker weten geen fatsoenlijk spanrollen bij....
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

adesh schreef:Hoi,

Ik heb zonet bij de dealer gevraagd hoe duur het kost om een distributieriem te laten vervangen van safrane 2.0.
Dat verschilde van 569 tot 850 euro. Dat is hoop geld!

Weet iemand anders in de omgeving van Rotterdam waar het goedkoper kan? Alvast bedankt
t

Vaartland in Stolwijk!!, heb er goede ervaringen!!! ook qua prijs!!, vragen naar Fred!!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Haas schreef:
ForeverYoung schreef:Universele garage zou iets onder de prijs kunnen gaan zitten (dealer is altijd duurder)

En heb het zelf eens meegemaakt dat de distributieriem bij de garage 140 euro moest kosten, terwijl ik 'm zelf bij een vakhandel voor 40 euro ophaalde :@
daar zaten dan zeker weten geen fatsoenlijk spanrollen bij....
euh nee..? gewoon een riem, niks meer en niks minder.

maar die garage had het ook niet over een set of wat dan ook; gewoon een riem, niks meer en niks minder, zou bij hun 140 euro moeten kosten...

moet er wel bij zeggen dat toen ik die riem ophaalde er net een spanrol uit elkaar was gelopen ofzo (met 150 km/u op de snelweg :evil: (N) ), waardoor ik dus ineens een kapotte motor had, en dus de spanrollen (plus andere zooi) sowieso vervangen moesten worden. maar dit zat absoluut niet bij de prijs van de riem inbegrepen toen ik de garage vroeg wat de riem moest gaan kosten..

de reden dat de motor kapot ging was juist het niet vervangen van de spanrollen door de eigenaar voor mij, of zijn garage.

met alleen de riem vervangen ben je er dus nog niet (N)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Laguna 2.0 RXE
Berichten: 65
Lid geworden op: di 1 mar 2005 22:55
Locatie: Almere

ForeverYoung schreef:
Haas schreef:
ForeverYoung schreef:Universele garage zou iets onder de prijs kunnen gaan zitten (dealer is altijd duurder)

En heb het zelf eens meegemaakt dat de distributieriem bij de garage 140 euro moest kosten, terwijl ik 'm zelf bij een vakhandel voor 40 euro ophaalde :@
daar zaten dan zeker weten geen fatsoenlijk spanrollen bij....
euh nee..? gewoon een riem, niks meer en niks minder.

maar die garage had het ook niet over een set of wat dan ook; gewoon een riem, niks meer en niks minder, zou bij hun 140 euro moeten kosten...

moet er wel bij zeggen dat toen ik die riem ophaalde er net een spanrol uit elkaar was gelopen ofzo (met 150 km/u op de snelweg :evil: (N) ), waardoor ik dus ineens een kapotte motor had, en dus de spanrollen (plus andere zooi) sowieso vervangen moesten worden. maar dit zat absoluut niet bij de prijs van de riem inbegrepen toen ik de garage vroeg wat de riem moest gaan kosten..

de reden dat de motor kapot ging was juist het niet vervangen van de spanrollen door de eigenaar voor mij, of zijn garage.

met alleen de riem vervangen ben je er dus nog niet (N)


Als ik jouw was dan zou ik ook maar de spanrollen en de multiriem ook gelijk maar vervangen. je zit er dan toch bij.

Ik ken wel iemand die het voor erg weinig doet.. maar daar zou je dan wel voor naar Groningen moeten.. maar dat heb je er zo weer uit..

Groeten Rene
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ForeverYoung schreef:met alleen de riem vervangen ben je er dus nog niet (N)
joh..je meent t!

ooit wel eens aan gedacht dat die 140eu voor de riem, de kosten waren voor dat ding incl een deel van de montageprijs??

:~
Laguna 2.0 RXE
Berichten: 65
Lid geworden op: di 1 mar 2005 22:55
Locatie: Almere

Haas schreef:
ForeverYoung schreef:met alleen de riem vervangen ben je er dus nog niet (N)
joh..je meent t!

ooit wel eens aan gedacht dat die 140eu voor de riem, de kosten waren voor dat ding incl een deel van de montageprijs??

:~

Nou ik weet wel zeker van niet.. 10 eurie per uur.. montagehonorarium...

niet slecht toch?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Haas schreef:
ForeverYoung schreef:met alleen de riem vervangen ben je er dus nog niet (N)
joh..je meent t!

ooit wel eens aan gedacht dat die 140eu voor de riem, de kosten waren voor dat ding incl een deel van de montageprijs??

:~
dit staat er als een advies, omdat ik er dankzij een ander problemen mee heb gekregen.
geloof mij maar, als ik zeg dat er genoeg mensen zijn die het vervangen van de spanrollen niet nodig vinden, puur om de kosten of het idee 'dat gaat toch nooit kapot'.

zoals gezegd, het niet vervangen van de spanrollen was niet mijn beslissing, maar van de vorige eigenaar van de auto in kwestie, of van de garage die destijds de riem vervangen heeft (ergens bij km. stand 165.000 is dat geweest, ik kreeg de problemen bij 213.525 een kilometerstand die ik nooit meer vergeet :) )

en ja, ik heb er wel eens over gedacht of dat de kosten waren voor dat ding incl een deel van de montageprijs, in dit geval werd mij echt verteld dat de riem (niks meer en niks minder) 140 euro moest kosten, ex. montage (zoals al eerder gezegd in dit topic..)
meneer de garagehouder keek ervan op dat ik een riem voor 40 euro kon regelen, terwijl dit gewoon bij een bedrijf gebeurde waar hun als garage zelf ook onderdelen halen.
waar de 140 euro riem vandaan moest komen weet ik niet, misschien bij de dealer (waar ze ook wel eens onderdelen van bestellen) maar zo'n groot prijsverschil zal er toch niet tussen kunnen zitten...

Overigens kom ik tegenwoordig niet meer bij deze garage, omdat ze enkele achteraf té simpele problemen niet konden vinden, zoals trekken aan het stuur een vastgelopen lager in een veerpoot bleek, gevonden maar niet dankzij die garage, maar het zou volgens hun in de fuseekogels zitten, in de stuurkogels, en dat zijn dan ook dingen die ik destijds dus vervangen heb zonder een echte oplossing voor m'n probleem :evil:

voorlopig hoef ik trouwens geen distributieriem te vervangen (althans dat hoop je toch) want die is bij m'n huidige auto bij aankoop vervangen bij km. stand 120.000, nu 137.000 dus ik heb nog even de tijd :) , maar Rene, misschien stuur ik je dan wel een PM want Groningen is niet zo ver voor mij, 90 km. ofzo, en als dat genoeg scheelt met wat ze hier in Emmen vragen, wie weet... moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn want ik heb m'n distibutieriem problemen wel gehad dacht ik zo :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ForeverYoung schreef:geloof mij maar, als ik zeg dat er genoeg mensen zijn die het vervangen van de spanrollen niet nodig vinden, puur om de kosten of het idee 'dat gaat toch nooit kapot'.
dat ontkenik ook niet...ik bevestig t alleen maar :)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Als je een distributie vervangt zou ik gelijk de spanrol en looprol vervangen, het kost wat maar een gebroken riem door een defecte looprol of spanrol is veel duurder.

Renault heeft bewezen dat de plastic spanrollen en looprollen echt kapot kunnen, bij mij op het werk zijn er al een aantal gebroken door het niet vervangen van de looprol of spanrol
VLK Groep
Plaats reactie