Renault 25 V6 Turbomotor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
arandy

Ik ben nieuw met renaults en heb een renault 25 met een V6 2.5L Turboblok die standaard 205 pk heeft.
Nu is het best een rap ding maar volges mij kan het met een grotere turbo nog veel sneller.

Weet iemand hier toevallig wat er zo'n beetje mogelijk is met dit blok kwa boost zonder dat er intern van alles verander moet worden??
Hoeveel boost ie standaard heeft weet ik trouwens ook niet.

Het liefts wil ik een pktje of 300 / 350 eruit persen maar ik heb geen zin aan dure aanpassingen

tips adviezen en links zijn welkom :worship:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

grotere turbo en geen dure aanpassingen gaan niet echt samen denk ik :)

maar iig welkom hier en plaats ook wat fototjes van je 25T zijn we dol op namelijk

en misschien kun je volgende week zondag ook in zwolle langskomen

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19355
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-Ray-
Contacteer:

arandy schreef:
Het liefts wil ik een pktje of 300 / 350 eruit persen maar ik heb geen zin aan dure aanpassingen
hoe bedoel je jezelf tegenspreken?

ga eerst s ff zoeken wat de standaard druk is van zo'n ding, wat voor turbo erop zit en tot hoeveel bar je die kan opschroeven. verder kom je met een custom made intercooler ook al een heel eind, druk omhoog, vrij programmeerbare chip erin.

uitlaat zal ook custom made moeten worden, ik denk dat er weinig aftermarket spul te krijgen is voor een 25T.
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

zelfde blok als de alpine ligt daarin
bijna niks voor te krijgen en schreeuwend duur en 350 pk kan je echt vergeten of je moet 20.000 euro hebben :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Contacteer:

ik kan hem wel iets sneller voor je maken hoor!
arandy

haha ben pas net nieuw en maak meteen al een lekkere tiepblunder :lol:

ik zei dat ik er al 1 had maar bedoelde eigenlijk dat ik er 1 op het oog had ;)

Maar euh als ik het goed begrijp is er dus weinig te krijgen voor deze blokkies een custom uitlaatsysteempje kan ik er zelf wel onder gooien en een intercoolertje is ook wel te doen. Ben eigenlijk het meest benieuwd wat je uit het blok kan persen voordat de krukas naar buiten komt kijken of de drijfstangen krom slaan. 300pk uit een 2.5l V6 blok met turbo is toch eigenlijk iets wat zo gepiept moet zijn d8 ik zo
Ik rijd momenteel zelf suzuki swift GTI 1.3 en ken toch genoeg figuren die hier zo'n 250pk uit weten te halen met een turbosetup en dan hebben ze nog geen 10000 euro uitgegeven laat staan 20000 euro maar dit komt wellicht ook omdat er in onze community veel liefhebbers zijn die leuke custom dingen maken voor weinig geld :)

Ik ga in elk geval nog is effe verder informeren en als ik de auto koop zal ik er zekers wat piccies van op zetten ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

arandy schreef:haha ben pas net nieuw en maak meteen al een lekkere tiepblunder :lol:

ik zei dat ik er al 1 had maar bedoelde eigenlijk dat ik er 1 op het oog had ;)

Maar euh als ik het goed begrijp is er dus weinig te krijgen voor deze blokkies een custom uitlaatsysteempje kan ik er zelf wel onder gooien en een intercoolertje is ook wel te doen. Ben eigenlijk het meest benieuwd wat je uit het blok kan persen voordat de krukas naar buiten komt kijken of de drijfstangen krom slaan. 300pk uit een 2.5l V6 blok met turbo is toch eigenlijk iets wat zo gepiept moet zijn d8 ik zo
Ik rijd momenteel zelf suzuki swift GTI 1.3 en ken toch genoeg figuren die hier zo'n 250pk uit weten te halen met een turbosetup en dan hebben ze nog geen 10000 euro uitgegeven laat staan 20000 euro maar dit komt wellicht ook omdat er in onze community veel liefhebbers zijn die leuke custom dingen maken voor weinig geld :)

Ik ga in elk geval nog is effe verder informeren en als ik de auto koop zal ik er zekers wat piccies van op zetten ;)
die swift 1.3 met 250 pk en heel blijft wil ik wel eens zien dan :D :D
arandy

hier hebbie een filmpie van de snelste die ik ken hij heeft 318pk uit het blok getoverd
http://www.rdihost.com/zuboo/Movies/DMW3runs.mpg

[img]http://www.redlinegti.com/quarter/dynoslips/dmwdave.jpg[/img]
en nog steeds een streetlegal autotje :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

staat nergens 1.3 en hoe lang blijft het heel?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

is ook geen 1.3, kun je wel horen in het filmpje
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en een V6 van renault is ook al heel anders dan een viercilinder torretje

ja 380 uit een 1.3 leek me al sterk en dan vraag ik me ook nog af hoelang het blijft draaien dat is hetzelfde als die gtt tjes met 280 pk, het blijft niet lang heel (N)
arandy

tis niet exact een 1.3 aangezien het blok is uitgeboord to een 1.4l maar voor de rest is het gewoon een gtiblok waarin alles bijna custom is.
Hoe lang het blijft draaien weet ik niet ik weet wel dat de versnellingsbak de zwakke schakel is. Maar goed http://www.redlinegti.com/dyno/ staat wel een lijstje met het 1 en ander ik sta er zelf ook nog wel op als aRandy (N/A sectie) maar goed daar ging dit hele verhaal eigenlijk nie om ik was meer geinteresseerd in de mogelijkheden van een 25 v6 turbo :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

een V6 is lastiger te tunen dan een viercilinder lijnmotor, de zwakke schakel is de krachten op de krukas
ik ben bezig geweest met mijn gt turbo om er meer uit te halen
ten eerste zijn er echt weinig die er verstand van hebben en als je dan al iemand vind is het schreeuwend duur:-)

kijk maar naar venturi, in basis is dat een renault V6 waar ze ook 400 pk uithalen maar de kosten zijn dan ook niet meer te overzien.
de ecu van een turbo is ook niet uit te lezen en aqan te passen, je zult dus een compleet nieuw programma moeten schrijven en dat kost tijd en dus munte.

je kan wel vrij eenvoudig de druk 2 tienden omhoog schroeven maar ja dan win je een paar procent en meer niet.
Plaats reactie