16v blok geluidjes

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PaulM

Mijn 1.816v blok in me clico die maakt af en toe wazige geluiden als ik hem start en stationair laat lopen. Soms hoor ik de kleppen (hard tikken) maar dat gaat wel weer weg. Ook loopt ie qua geluid wat onregelmatig en zit er een continue zachte hoge pieptoon in. Is dat onregelmatig lopen normaal? (klinkt als: ieeeeehieeeeehieehieehieee) Ook hoor ik soms als ik voor stoplicht sta, achter de bestuurder (denk bij benzinetank) soort zachtjes grrgrgrggrg geluid, als ik dan ff gas aan tik gaat het weg.

Iemand idee wat het allemaal is? Vind maar wazig klinken allemaal :)
Zou een grote beurt het oplossen?
Bouw

Hydrolische klepstoters (tikken)
snaar versleten (piepen)
brom achter je (benzinepomp bij bijna lege tank)
pierre

geluiden laten checken.

hard tikken kunnen klepstoters zijn, kan ook een miniem lekkend uitlaatspruitstuk zijn, check de bevestiging hiervan, draai moeren evt. aan.
Frits Clio 16v

Een beetje onregelmatig stationair draaien doen ze allemaal wel volgens mij.

Gr, Frits.
Riël
Über-Spammer

Dynamo/waterpomp kan ieieieie zeggen
Controleer ook even de spanrol van je distributieriem, daar komt ook, als het slecht zit, het meest wazige geluid vandaan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM

ok thnx :) zal de auto wel keer laten nachecken. Vind maar irri, wazige geluiden uit me clio, rijdt niet fijn.
pierre

rook een joint en alles wordt helder :smoke:
NielsT

Heel klein beetje siliconenspray op je riem spuiten (met draaiende motor), als het je riem is moet het dan wel over zijn
Arnoud

Niels Takken schreef:Heel klein beetje siliconenspray op je riem spuiten (met draaiende motor), als het je riem is moet het dan wel over zijn
dan piept die zeker niet meer, maar slipt nog wel?? vraag me af of dat de oplossing is.???
NielsT

Arnoud schreef:
Niels Takken schreef:Heel klein beetje siliconenspray op je riem spuiten (met draaiende motor), als het je riem is moet het dan wel over zijn
dan piept die zeker niet meer, maar slipt nog wel?? vraag me af of dat de oplossing is.???
een HEEL KLEIN BEETJE, dan slipt hij niet door hoor. En ja het is wel de oplossing, tenminste als het je multi-riem is die piept, anders moet je die dynamo verstellen. En dat is niet zo super vind ik, als je dat verkeerd doet, breken zo de gietijzeren-tandjes van de verstelling (clio 16v) af. En geloof me is echt geen pretje die steun demonteren oplassen en met de dremel weer tandjes in vrezen :lol:
alex1971

multiriemen slippen niet zo snel omdat de spanning waarop ze werken hoger is en het contactvlak vele malen groter is.

Snaarspanning is dus hoger, kracht per vierkante cm dus weer lager.
PaulM

weet je wat, als ik weer salaris en wat centen heb, laat ik een lid uit omgeving nijmegen (als iemand dat wil, en die VERSTAND van auto's heeft :D ) voor een kratje hertog jan bier wel ff kijken naar waar die piepjes en het metalen geratel links voor vandaan komt :)
Plaats reactie