wij thuis zijn de gelukkige eigenaars van een alpine A610 V6 turbo
maar hebben echter een motorisch probleem nl hetvolgende
bij warm weer 20°+ gaat de motor bij het aanslaan van de turbodruk in veiligheid (hij valt uit en verliest alle vermogen) wij hebben al het opname element van de ontsteking vervangen maar dit biedt geen oplossing bij minder warm weer rijd hij zaalig
hopelijk kan iemand mij doorverwijzen of gewoon helpen
(ps de wagen heeft nu 68000 km en heeft vorig jaar slechts 300km gereden)
greets thomas
A610 problems
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja laat hem eens uitlezen?
of zoek contact met de arcn
alpine renault club nederland
met name marcel griekspoor heeft er verstand van
of zoek contact met de arcn
alpine renault club nederland
met name marcel griekspoor heeft er verstand van
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 9 aug 2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zit er bij zo een ding ook niet een drukschakelaar op net als bij de gtt, die de ontsteking eraf gooit als de drukt ehoog zou worden. mischien is dat de oorzaak van je storing
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
- Contacteer:
hier is hij dan de alpine
allen bedankt voor de snelle reactie:worship:
zullen er eens werk van maken zodat we weer eens kunnen rondvliegen
greets thomas
[img]http://img63.imageshack.us/img63/7628/a6100dt.jpg[/img]
allen bedankt voor de snelle reactie:worship:
zullen er eens werk van maken zodat we weer eens kunnen rondvliegen
greets thomas
[img]http://img63.imageshack.us/img63/7628/a6100dt.jpg[/img]
Menno schreef:Die drukschakelaar, ergens op je inlaatspruitstuk, mag je gewoon ff overbruggen, just for test. (let er wel op dat 't niet een enorme turbodruk hebt, als oorzaak van dit probleem!! )
een te hoge turbodruk kan evt veroorzaakt worden door een mankement aan de bediening van de whastegate
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
- Contacteer:
oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen
greets
greets
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
al lid van de arcn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
- Contacteer:
nope
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
we hebben diverse belgen als lidR5alpineturbo schreef: nope
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
kijk hier eens http://www.arcn.info/
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dan zal het niet die overdrukbegrenzer zijn, bij koud weer heb je bijna altijd meer turbodruk namelijk.R5alpineturbo schreef:oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen
greets
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
misschien vaporlock, als dat al kan met injectie?
ik zou ff contact opnemen met marcel griekspoor van de arcn of met renault verhulst in belgie
ik zou ff contact opnemen met marcel griekspoor van de arcn of met renault verhulst in belgie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.