knallen uit de uitlaat bij loslaten gas

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Jobba
Contacteer:

goed ik wil mn eerste probleem gaan oplossen aan mn nieuwe GTX.
als ik flink wat toeren maak en dan het gas loslaat krijg ik knallen uit de uitlaat. het klinkt vet maar niet gezond.
ook start hij soms erg moeilijk met warme motor, koud start ie prima.
ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maargoed.

ik heb gezocht op het forum maar er zijn gewoon teveel mogelijkheden.
als iemand iets kan uitsluiten zal dat zeker al helpen...

en dan nu de opties:

- ontsteking/membraam
- rotor/verdelerkap
- carberateur
- terugslagklep
- vacuumslangetje
- bougies
- BDP sensor
- benzine in de olie

ik heb er dus alleen alleen last van als ik het gas loslaat, en vooral uit hoge toeren.
heeft iemand ideeen?

bedankt!
Michel S.
Contacteer:

Bij mij het toen een crappy bobine kabel. Misschien de moeite waard om dat even te controleren.

greetz
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kun je de vraag niet beter in jouw project-topic kwijt?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Is het gewoon niet iets rijk afgesteld? Ik heb ook knalletjes uit de uitlaat (gehad), met de huidige oer5 (1.0) en een vroegere 1.1 supercinq, was met DTM uitlaat erg cool :)

Maar dat doet geen schade aan voor zover ik weet, je andere probleem staat er wel compleet los van.
Martijn.

boeie.,.klinkt vet knallende pijpen :D
Riël
Über-Spammer

Vacuumslang onsteking los waarschijnlijk. Of valse lucht ergens.

warm slecht starten is 'part of the package' , wen er maar aan :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

ik heb dat ook gehad met mn vorige reno,ook een 1.7
daar kwamen ook knallen uit als het gas los liet.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik ook met me 1ste gtx... wat is nou het probleem dan? :D
R5alpineturbo
Contacteer:

denk ook eerlijk gezegd datem iets te rijk staat en daardoor te veel benzine mengsel heeft die de knallen veroorzaakt het moeilijk starten wordt dan veroorzaakt door carbugassen = verdamping van benzine door te veel aan benzine
denk ik toch he >-)
greets
ARNO16V
Contacteer:

K'heb er met de clio ook wel es last van vooral als ie goed warm is, maar bij mij zit er ook alleen nog maar een achterdemper onder en het middenstuk is een dikkere pijp dan normaal, maar ik vindt het wel gaaf klinken. :lol:
Jobba
Contacteer:

R5alpineturbo schreef:denk ook eerlijk gezegd datem iets te rijk staat en daardoor te veel benzine mengsel heeft die de knallen veroorzaakt het moeilijk starten wordt dan veroorzaakt door carbugassen = verdamping van benzine door te veel aan benzine
denk ik toch he >-)
greets
dat zou inderdaad heel goed kunnen!
hij loopt namelijk ook heel erg slecht met de choke open, hij slaat dan ook gewoon af op een gegeven moment tenzij ik de choke weer dichtgooi.
is de bezine-toevoer makkelijk bij te stellen? zit dat gewoon ergens op de carberateur?
Christian

nou ik heb kat kleinere midendemper en einddemper systeem van K-tec
en dat knalt zelfs bij het overschakelen :) nu de vlammen nog :lol:
maarja is nog 1dag en dan gaat het blokje weg 8)
jeroen_natas

Hebben het in het begin ook gehad... deed het heel erg (5 GT Turbo) bij ons was het inderdaad valse lucht. De dumpvalve en een vacuumslangetje lekten allebei...nu is het een stuk minder :D
GeniustheGzA

met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm. :smoke: Maar of het gezond is, you tell me??
Bram

Dat kan ik ook vanaf 4000 rpm. Erg verslavend. Ik heb trouwens een katvervanger, middendemper en freeflow Sebring einddemper.
-PAZ-
Über-Spammer

lijkt mij gewoon een teveel aan benzine wat verbrand in je uitlaat denk niet dat het echt kwaad kan
R5GTT. Drive it like you stole it
GeniustheGzA

paz-maniac schreef:lijkt mij gewoon een teveel aan benzine wat verbrand in je uitlaat denk niet dat het echt kwaad kan
Voor de revisie deed hij het nog harder met grotere vlammen (serieus een centimer of 30 :worship: :smoke: :worship: staat nog ergens op film, als ik het nog kan vinden!). De uitlaat rookt wel na met een aparte geur. Dat is geen olie dan??

GreetZ
Chris@R5

Dat is toch een van de meest oorstrelende geluiden die je maar kan bedenken :worship: :D .

Mijn R5 TR 1.4 doet dat al 2 jaar lang, geen problemen mee. Wel een de middendemper ertussen weg en een Remus die een btje leeg begint te worden :wink: 8)
Thierry

GeniustheGzA schreef:met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm. :smoke: Maar of het gezond is, you tell me??
Dit kan ik ook ja, maar ik heb de vlammen nog niet opgemeten :p
Bij 3000 toeren geeft ie ook al kleine knalletjes :)
En is inderdaad benzine die tot ontbranding komt in de uitlaat

Maar in welke versnelling doe je dat dan? De 3de?
Strijder

Maakt niet uit in de 2e 3e 4e en in zn 5e kan je hem laten knallen, alleen zou ik niet weten wanneer die burnt...
GeniustheGzA

Strijder schreef:Maakt niet uit in de 2e 3e 4e en in zn 5e kan je hem laten knallen, alleen zou ik niet weten wanneer die burnt...
idd alles behalve de 1e versnelling (wel geprobeert maar resultaat alleen maar schokken...). En om de vlammen te zien heb je mensen nodig die achter je rijden.... evt met filmcamera. Ik zal eens checken of men die film nog heeft! Hij vlamt overigens niet altijd zo groot. Vaak blijft de vlam in de uitlaat.

Greetz
Thierry

Ik heb ook een filmpje van mijn Clio die vlamt :D
Is door Joeri gefilmd vanuit zijn Clio in een tunnel, dus het klonkt nogeens vet ook :worship:
joeri_16V
Car: megane 2

zo heb k van mn eigen auto ook nog wel wat filmpjes liggen.
Chris@R5

GeniustheGzA schreef:
paz-maniac schreef:lijkt mij gewoon een teveel aan benzine wat verbrand in je uitlaat denk niet dat het echt kwaad kan
Voor de revisie deed hij het nog harder met grotere vlammen (serieus een centimer of 30 :worship: :smoke: :worship: staat nog ergens op film, als ik het nog kan vinden!). De uitlaat rookt wel na met een aparte geur. Dat is geen olie dan??

GreetZ
Ne dat is je gesmolten achterbumper :wink:
PaulM

"wacht vol spanning en sensatie op paar kick ass filmpies" :)
Steven
Car: M536

Vlammen trekken met je 16kleppert? Nâh.... vlammen trekken met een GT, dat is pas vet 8)

He Catrinus? :lol:
Danny van Duren
Car: GTT

GeniustheGzA schreef:met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm. :smoke: Maar of het gezond is, you tell me??
sinds die ander chip in mn gte en die devil met combinatie van rechtepijp naar achter zonder kat doet mn gte da ook :D vooral lache in tunnels :D
catrinus

Steven schreef:Vlammen trekken met je 16kleppert? Nâh.... vlammen trekken met een GT, dat is pas vet 8)

He Catrinus? :lol:
Helemaal mee eens (Y) :lol: (heb het nog steeds op film staan stevie :) )
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Is dat een digitaal filmpje? :D
catrinus

nope :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Thierry schreef:Ik heb ook een filmpje van mijn Clio die vlamt :D
Is door Joeri gefilmd vanuit zijn Clio in een tunnel, dus het klonkt nogeens vet ook :worship:
ff plaatsen ergens :D (Y)
AlexW

als je ongeveer 100 km/pu rijdt dan het gas loslaten en het contact aan en uitzetten dan wil er doorgaans ook wel wat ploffen :smoke:
Orthello

AlexW schreef:als je ongeveer 100 km/pu rijdt dan het gas loslaten en het contact aan en uitzetten dan wil er doorgaans ook wel wat ploffen :smoke:
uit en dan weer aan waarschijnlijk :wink:
Shaker

van ploffen en knetteren heb ik ook wel last, maar kwaad kan het niet want heb men rechte uitlaatlijn ondertussen 1.5 jr steken en nog geen kosten gehad. hier hoor je hem tekeer gaan :worship:
http://users.pandora.be/Tomoeke/MOV00945.MPG
Sanderrr

AlexW schreef:als je ongeveer 100 km/pu rijdt dan het gas loslaten en het contact aan en uitzetten dan wil er doorgaans ook wel wat ploffen :smoke:
Goh, waar heb ik dat eerder gehoord. Oja, ene R5gtt op de Randweg en in de Velsertunnelt met een vervelend mannetje uit Beverwijk erin :lol:
Plaats reactie