knallen uit de uitlaat bij loslaten gas
goed ik wil mn eerste probleem gaan oplossen aan mn nieuwe GTX.
als ik flink wat toeren maak en dan het gas loslaat krijg ik knallen uit de uitlaat. het klinkt vet maar niet gezond.
ook start hij soms erg moeilijk met warme motor, koud start ie prima.
ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maargoed.
ik heb gezocht op het forum maar er zijn gewoon teveel mogelijkheden.
als iemand iets kan uitsluiten zal dat zeker al helpen...
en dan nu de opties:
- ontsteking/membraam
- rotor/verdelerkap
- carberateur
- terugslagklep
- vacuumslangetje
- bougies
- BDP sensor
- benzine in de olie
ik heb er dus alleen alleen last van als ik het gas loslaat, en vooral uit hoge toeren.
heeft iemand ideeen?
bedankt!
als ik flink wat toeren maak en dan het gas loslaat krijg ik knallen uit de uitlaat. het klinkt vet maar niet gezond.
ook start hij soms erg moeilijk met warme motor, koud start ie prima.
ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maargoed.
ik heb gezocht op het forum maar er zijn gewoon teveel mogelijkheden.
als iemand iets kan uitsluiten zal dat zeker al helpen...
en dan nu de opties:
- ontsteking/membraam
- rotor/verdelerkap
- carberateur
- terugslagklep
- vacuumslangetje
- bougies
- BDP sensor
- benzine in de olie
ik heb er dus alleen alleen last van als ik het gas loslaat, en vooral uit hoge toeren.
heeft iemand ideeen?
bedankt!
Bij mij het toen een crappy bobine kabel. Misschien de moeite waard om dat even te controleren.
greetz
greetz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
kun je de vraag niet beter in jouw project-topic kwijt?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Is het gewoon niet iets rijk afgesteld? Ik heb ook knalletjes uit de uitlaat (gehad), met de huidige oer5 (1.0) en een vroegere 1.1 supercinq, was met DTM uitlaat erg cool 
Maar dat doet geen schade aan voor zover ik weet, je andere probleem staat er wel compleet los van.

Maar dat doet geen schade aan voor zover ik weet, je andere probleem staat er wel compleet los van.
Vacuumslang onsteking los waarschijnlijk. Of valse lucht ergens.
warm slecht starten is 'part of the package' , wen er maar aan
warm slecht starten is 'part of the package' , wen er maar aan

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ik heb dat ook gehad met mn vorige reno,ook een 1.7
daar kwamen ook knallen uit als het gas los liet.
daar kwamen ook knallen uit als het gas los liet.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Ik ook met me 1ste gtx... wat is nou het probleem dan? 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
- Contacteer:
denk ook eerlijk gezegd datem iets te rijk staat en daardoor te veel benzine mengsel heeft die de knallen veroorzaakt het moeilijk starten wordt dan veroorzaakt door carbugassen = verdamping van benzine door te veel aan benzine
denk ik toch he
greets
denk ik toch he

greets
K'heb er met de clio ook wel es last van vooral als ie goed warm is, maar bij mij zit er ook alleen nog maar een achterdemper onder en het middenstuk is een dikkere pijp dan normaal, maar ik vindt het wel gaaf klinken. 

dat zou inderdaad heel goed kunnen!R5alpineturbo schreef:denk ook eerlijk gezegd datem iets te rijk staat en daardoor te veel benzine mengsel heeft die de knallen veroorzaakt het moeilijk starten wordt dan veroorzaakt door carbugassen = verdamping van benzine door te veel aan benzine
denk ik toch he![]()
greets
hij loopt namelijk ook heel erg slecht met de choke open, hij slaat dan ook gewoon af op een gegeven moment tenzij ik de choke weer dichtgooi.
is de bezine-toevoer makkelijk bij te stellen? zit dat gewoon ergens op de carberateur?
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
- Locatie: Rotterdam
Hebben het in het begin ook gehad... deed het heel erg (5 GT Turbo) bij ons was het inderdaad valse lucht. De dumpvalve en een vacuumslangetje lekten allebei...nu is het een stuk minder 

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm.
Maar of het gezond is, you tell me??

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Voor de revisie deed hij het nog harder met grotere vlammen (serieus een centimer of 30paz-maniac schreef:lijkt mij gewoon een teveel aan benzine wat verbrand in je uitlaat denk niet dat het echt kwaad kan



GreetZ
Dat is toch een van de meest oorstrelende geluiden die je maar kan bedenken
.
Mijn R5 TR 1.4 doet dat al 2 jaar lang, geen problemen mee. Wel een de middendemper ertussen weg en een Remus die een btje leeg begint te worden



Mijn R5 TR 1.4 doet dat al 2 jaar lang, geen problemen mee. Wel een de middendemper ertussen weg en een Remus die een btje leeg begint te worden

Dit kan ik ook ja, maar ik heb de vlammen nog niet opgemetenGeniustheGzA schreef:met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm.Maar of het gezond is, you tell me??

Bij 3000 toeren geeft ie ook al kleine knalletjes

En is inderdaad benzine die tot ontbranding komt in de uitlaat
Maar in welke versnelling doe je dat dan? De 3de?
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
idd alles behalve de 1e versnelling (wel geprobeert maar resultaat alleen maar schokken...). En om de vlammen te zien heb je mensen nodig die achter je rijden.... evt met filmcamera. Ik zal eens checken of men die film nog heeft! Hij vlamt overigens niet altijd zo groot. Vaak blijft de vlam in de uitlaat.Strijder schreef:Maakt niet uit in de 2e 3e 4e en in zn 5e kan je hem laten knallen, alleen zou ik niet weten wanneer die burnt...
Greetz
Ik heb ook een filmpje van mijn Clio die vlamt
Is door Joeri gefilmd vanuit zijn Clio in een tunnel, dus het klonkt nogeens vet ook

Is door Joeri gefilmd vanuit zijn Clio in een tunnel, dus het klonkt nogeens vet ook

Ne dat is je gesmolten achterbumperGeniustheGzA schreef:Voor de revisie deed hij het nog harder met grotere vlammen (serieus een centimer of 30paz-maniac schreef:lijkt mij gewoon een teveel aan benzine wat verbrand in je uitlaat denk niet dat het echt kwaad kan![]()
![]()
staat nog ergens op film, als ik het nog kan vinden!). De uitlaat rookt wel na met een aparte geur. Dat is geen olie dan??
GreetZ
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
sinds die ander chip in mn gte en die devil met combinatie van rechtepijp naar achter zonder kat doet mn gte da ookGeniustheGzA schreef:met een goed warme Williams met rechte pijp, zonder kat kan ik het zelf opwekken. 6000 toeren, ff terug laten vallen en op het gaspedaal tikken (met de voet uiteraard) => klappen en vlammen van +/- 10 tot 20 cm.Maar of het gezond is, you tell me??


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Is dat een digitaal filmpje? 

van ploffen en knetteren heb ik ook wel last, maar kwaad kan het niet want heb men rechte uitlaatlijn ondertussen 1.5 jr steken en nog geen kosten gehad. hier hoor je hem tekeer gaan
http://users.pandora.be/Tomoeke/MOV00945.MPG

http://users.pandora.be/Tomoeke/MOV00945.MPG
Goh, waar heb ik dat eerder gehoord. Oja, ene R5gtt op de Randweg en in de Velsertunnelt met een vervelend mannetje uit Beverwijk erinAlexW schreef:als je ongeveer 100 km/pu rijdt dan het gas loslaten en het contact aan en uitzetten dan wil er doorgaans ook wel wat ploffen
