Steven schreef:Die is allang over datumArco schreef:@ Steven : waar is dat kratje met Juupkes ?
Mooi resultaat! Is dit ook nog met originele nokkenas?
[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
m1n1 (Jasper) schreef:of anders de a/c naar 110 Martijn?
Maar ziet er goed uit Arco! mooi koppel van ruim 220
Ik ben benieuwd of het koppel rond de 5500 rpm daalt vanwege het formaat turbo, of komt dat door de hoge AFR?
Komt door de te hoge AFR o.a.
Zoals ik net in mijn reply aan Martijn vertelde, loopt motor goed en lekker door als ik gas iets lift bij zo'n 4300 tpm en dan weer volgas geef. Of koppel dan daalt ? Nee, niet echt in mijn beleving, maar zal best wel wat zakken. Dat gekke GT2056 föhntje trekt er goed aan
Laatst gewijzigd door Arco op ma 6 jun 2016 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steven schreef:Nou vooruit als je me nog eens ziet, trek me maar een supermarkt in, dan krijg je er nog 1 van mij
En dit is de laatste die ik weggeef dan
Blijft mooi he ? Zo'n quote die je jaren blijft achtervolgen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb nog een doosje met assortiment kleine friemel boortjes, die mag je wel lenen als je wil (heb ze zelf ooit bij conrad besteld)Na wat tipjes her en der, zal ik toch maar eens de 2e stage uitboren naar 130 en de a/c verkleinen naar 100 of 95
Hoofd laat ik nog even zo op 125 / 126 en wellicht dat deze kleiner kan. Proberen is weten in dit geval.
ik heb m'n stage 2 toen gewoon met de hand opgeboord; een boortje in een losse boorkop en dan met de hand de boorkop draaien, dat messing is toch zacht
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Moet ze ook nog ergens hebben liggen van de vorige keer
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zitten in dezelfde pakketje als je sproeiers
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
MartijnG schreef:Zitten in dezelfde pakketje als je sproeiers
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Weinig tot geen vergelijkingsmateriaal qua uitdraaien van andere 5 GT Turbo's helaas, maar heb het idee dat het wel goed zit ja.Abel schreef:Erg mooie curve Arco, dat ziet er erg mooi rijdbaar uit. Echt goed uitgevogeld deze turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geen vergelijkingsmateriaal? Nou hier dan!
[img]https://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Ste ... tdraai.jpg[/img]
[img]https://elffers.home.xs4all.nl/5GTT/Ste ... tdraai.jpg[/img]
[img]http://s33.postimg.org/l8s34lein/R_5_GTT_Tjabel.jpg[/img]
Tjabel heeft ook een gtti ziet er bijna het zelfde uit dus moet je na gaan jij met een carburateur met 25 tot 28MM doorlaat +20PK en 30Nm echt goed hoor.
Tjabel heeft ook een gtti ziet er bijna het zelfde uit dus moet je na gaan jij met een carburateur met 25 tot 28MM doorlaat +20PK en 30Nm echt goed hoor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goed vergelijk.....op hoeveel turbo druk draait die van Tjabel?
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Nog wat oud vergelijkingsmateriaal opgesnuffeld op het forum, maar niet degene kunnen vinden die aan de muur hangt met 177,8 pk
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 5GTT-i.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... er5GTT.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... g~original[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 5GTT-i.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... er5GTT.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... g~original[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
moet ik die van mijn zwarte 5 nog opzoeken?
202WPK en 304NM!!
202WPK en 304NM!!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Thanx !
Valt mij op dat jij, Jasper, wel meer pk-tjes maakt, maar wel minder koppel.
Mooi vergelijk van verloop van koppel en vermogen nu mogelijk.
Valt mij op dat jij, Jasper, wel meer pk-tjes maakt, maar wel minder koppel.
Mooi vergelijk van verloop van koppel en vermogen nu mogelijk.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 8 jun 2016 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Komt door de 300graden nokkenas....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dacht ik al, maar had dat niet verwacht.Joost van der Hammen schreef:Komt door de 300graden nokkenas....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Maarja daarom is ie ook alleen boven in het toeren bereik leuk en moet ik geregeld terugschakelen.... daar zal jij minder last van hebben!
Je hebt idd gelijk, het koppel blijft een beetje achter.
Ik moet trouwens in de toekomst nog eens en run doen, deze was met 1,3 bar, ondertussen rijd ik al een tijd met 1,4
(eerst eens neue aandrijfassen en de olie lekkage fixen)
Je hebt idd gelijk, het koppel blijft een beetje achter.
Ik moet trouwens in de toekomst nog eens en run doen, deze was met 1,3 bar, ondertussen rijd ik al een tijd met 1,4
(eerst eens neue aandrijfassen en de olie lekkage fixen)
Dat is naast het punt, ik maak een vergelijk van injectie en een carburateur. De carburateur loopt gewoon super. En ik denk dat tjabel max uit een T2 haaltJochem de Haas schreef:Goed vergelijk.....op hoeveel turbo druk draait die van Tjabel?
Edit: Jasper wow
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Abel hoe kom jij aan de wijsheid dat er bij Tjabel zijn 5 een T2 opstaat?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik denk overigens dat de mijne ook een beetje in de buurt komt van Jasper qua koppelverloop...turbo is ietsie te groot (T25). Komt pas goed op gang bij 3500-4000rpm. Al hoop ik dat mijn max vermogen wat vroeger ligt met de 285 graden nokkenas ipv de 300 van Jasper.
Die van Arco heeft inderdaad een erg mooi verloop, relatief vroeg koppel en aardig constant over het toerenbereik. Scheelt weer poken
Die van Arco heeft inderdaad een erg mooi verloop, relatief vroeg koppel en aardig constant over het toerenbereik. Scheelt weer poken
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
285 nokkenas, turbo iets te groot en veel druk...... oke wel EFI
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/BFD0FF9B-B95E-41CC-A3C3-21AF908D01F9_zps6kxqwcim.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/BFD0FF9B-B95E-41CC-A3C3-21AF908D01F9_zps6kxqwcim.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Stop maar met denken ...Abel schreef:Dat is naast het punt, ik maak een vergelijk van injectie en een carburateur. De carburateur loopt gewoon super. En ik denk dat tjabel max uit een T2 haaltJochem de Haas schreef:Goed vergelijk.....op hoeveel turbo druk draait die van Tjabel?
Edit: Jasper wow
Lezen joost, "Denk"Joost van der Hammen schreef:Abel hoe kom jij aan de wijsheid dat er bij Tjabel zijn 5 een T2 opstaat?
Vertel dan eens om verdere speculatie te voorkomen. Wat voor turbo zit er in de auto's van de grafieken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Poe ja, EFI doet erg veel hoor. Dat is toch wel de volgende stap die hierna interessant gaat worden. Maar de kosten daarvan... Hoeveel druk draaide je toen Joost?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik dacht 1.7....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Jeuzus....dat was met de lage compressie zuigers zeker? Ik vind 1.4 bij mij al spannend, en geen idee hoe hoog ik zou kunnen/willen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee die zijn eruit gegaan...de lage compressie zuigers.
Staat t niet in zijn topic?
Staat t niet in zijn topic?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik dacht dat die er ook uit waren, omdat hij ze mij eens had aangeboden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Idd 1.7 a8 op standaard compressie met een iets te dunne kop.
Maar durf ook niet voluit door sprint gaat goed tot 180..... 30k km
Pagina 36 van mijn topic staat een foto met zuigers met bolling.
Maar durf ook niet voluit door sprint gaat goed tot 180..... 30k km
Pagina 36 van mijn topic staat een foto met zuigers met bolling.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wist dat ik 'm nog ergens had liggen, de uitdraai uit 2007
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Heb je 'm toch dik 50 pk oftewel 50% omhoog gefietst!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Arco, zou je je specs misschien kunnen posten?
Vind ik wel interessant om te zien bij zo'n uitdraai. Weet namelijk niet precies wat je er in hebt liggen en anders moet ik je hele topic weer door gaan zitten spitten....
Als ik het goed begrijp ligt er gewoon nog een C1J in met standaard (op andere sproeierbezetting na....) carb?
Alvast bedankt.
Wel een mooie uitdraai trouwens...
Vind ik wel interessant om te zien bij zo'n uitdraai. Weet namelijk niet precies wat je er in hebt liggen en anders moet ik je hele topic weer door gaan zitten spitten....
Als ik het goed begrijp ligt er gewoon nog een C1J in met standaard (op andere sproeierbezetting na....) carb?
Alvast bedankt.
Wel een mooie uitdraai trouwens...