Clio16V reageert niet op gasgeven en valt uit

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
willow

goedemiddag,

afgelopen vrijdag reed ik naar brabant om daar een weekendje te verblijven in een bungalow park.

ik was al dik een uur onderweg toen ik merkte dat me auto niet meer op het gas reageerde en dus moest ik heel snel op de vluchtstrook zien te komen.

na weggesleept te zijn naar de dichts bijzijnde parkeerplaats startte ik hem weer en hij deed ut weer perfect. dus wij verder gereden (natuurlijk niet met een lekker gevoel) en een half uur later liet me clio me weer in de steek door weer uit te vallen.

zaterdag is de wegenwacht erbij geweest op het park, en die constateerde dat me clio het gewoon goed deed. Ik ben vandaag weer zonder problemen van brabant naar pijnacker gereden.

vrijdag nadat ie weer was uitgevallen heb ik hem nog geprobeerd te starten, dat lukte wel maar hij liep zo'n 100/200 toeren stationair waarna die weer uitviel.

iemand een idee wat dit gekke probleem kon zijn, het ene moment uitvallen en gek doen en later gewoon weer perfect doen.

moet er wil bij zeggen dat vrijdag een uitzonderlijk warme dag was en dat dat misschien een oorzaak geweest zou kunnen zijn??

alvast bedankt
mikko
Contacteer:

Geen hoge temperatuur dus?
Geen vreemd openluchtfiltertje dat te weinig koude lucht kreeg met die enorme benauwde hitte vrijdag?

Met mijn Clio 1.4 en K&N luchtfilter kreeg ik te weinig koude lucht waardoor hij ook zo af en toe uit viel. (alleen als het warm was buiten)
Arnoud

zuigt je tank niet vacuum? misschien een gaatje in je benzinedop verstopt? als een clio dat heeft.
willow

k heb een k&n boxed filter, dus geen openluchtfilter, en me tank vacuum, nee geen last van, hoe zou je dat moeten merken? met tanken heb ik nooit ergens last van
MarcoG
Contacteer:

willow schreef:k heb een k&n boxed filter, dus geen openluchtfilter, en me tank vacuum, nee geen last van, hoe zou je dat moeten merken? met tanken heb ik nooit ergens last van
Met tanken zul je het ook niet merken. Je motor verbruikt benzine, die haalt ie uit de tank. Voor de verbruikte benzine komt lucht in de plaats (in de tank). Komt er geen lucht bij, gaat er op een gegeven moment ook geen benzine meer uit.
willow

MarcoG schreef:
willow schreef:k heb een k&n boxed filter, dus geen openluchtfilter, en me tank vacuum, nee geen last van, hoe zou je dat moeten merken? met tanken heb ik nooit ergens last van
Met tanken zul je het ook niet merken. Je motor verbruikt benzine, die haalt ie uit de tank. Voor de verbruikte benzine komt lucht in de plaats (in de tank). Komt er geen lucht bij, gaat er op een gegeven moment ook geen benzine meer uit.
dus het kan een eenmalig iets geweest zijn>?
pierre

nee, het is niet eenmalig.

auto na laten zien in garage, kennelijk komt er soms geen benzine meer, dit kunnen diverse oorzaken zijn.
willow

pierre schreef:nee, het is niet eenmalig.

auto na laten zien in garage, kennelijk komt er soms geen benzine meer, dit kunnen diverse oorzaken zijn.
ja maar nu doet ie het weer perfect, dan kan de garage daar tog ook nix aan zien?
Arnoud

ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.

succes in iedergeval!
willow

Arnoud schreef:ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.

succes in iedergeval!
ok als het probleem weer voorkomt, dan zal ik het voorleggen aan de renault dealer hier. hun dachten eerder dat het iets met de kleppen te maken zou hebben
antoine
Car: Renault Clio III RS

willow schreef:goedemiddag,

afgelopen vrijdag reed ik naar brabant om daar een weekendje te verblijven in een bungalow park.

ik was al dik een uur onderweg toen ik merkte dat me auto niet meer op het gas reageerde en dus moest ik heel snel op de vluchtstrook zien te komen.

na weggesleept te zijn naar de dichts bijzijnde parkeerplaats startte ik hem weer en hij deed ut weer perfect. dus wij verder gereden (natuurlijk niet met een lekker gevoel) en een half uur later liet me clio me weer in de steek door weer uit te vallen.

zaterdag is de wegenwacht erbij geweest op het park, en die constateerde dat me clio het gewoon goed deed. Ik ben vandaag weer zonder problemen van brabant naar pijnacker gereden.

vrijdag nadat ie weer was uitgevallen heb ik hem nog geprobeerd te starten, dat lukte wel maar hij liep zo'n 100/200 toeren stationair waarna die weer uitviel.

iemand een idee wat dit gekke probleem kon zijn, het ene moment uitvallen en gek doen en later gewoon weer perfect doen.

moet er wil bij zeggen dat vrijdag een uitzonderlijk warme dag was en dat dat misschien een oorzaak geweest zou kunnen zijn??

alvast bedankt
Gezellig he brabant (S)
Welk bungalow park heb je gezeten?
willow

antoine schreef:
willow schreef:goedemiddag,

alvast bedankt
Gezellig he brabant (S)
Welk bungalow park heb je gezeten?
idd, het bier smaakte goed :D in kempervennen!!
-PAZ-
Über-Spammer

willow schreef:
Arnoud schreef:ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.

succes in iedergeval!
ok als het probleem weer voorkomt, dan zal ik het voorleggen aan de renault dealer hier. hun dachten eerder dat het iets met de kleppen te maken zou hebben

kleppen lijkt mij niet echt logisch als er iets met de kleppen zou zijn dan lijkt het me dat het probleem zich contant voordoet en niet af en toe. problemen die zich af en toe voordoen hebben meestal te maken met de elektronica van je auto
willow

tog klinkt dat vacuum zuigen van de benzinetank wel logisch...
willow

niemand toevallig die heel veel verstand heeft van clio 16v in de buurt van delft woont en die ff wil komen kijken???
Frits Clio 16v

Misschien heb je hier iets aan, komt van een vraagbaak op cd-rom.

[img]http://www.cliobaccara16v.nl/tankclio.JPG[/img]

1 Tank
2 Vulhals
3 Vuldop (niet geventileerd)
4 Tankventilatie
5 Veiligheidsklep
6 Bufferreservoir
7 Ontluchtingscircuit
8 Tankventilatiecircuit
9 Tankvlotterelement
10 Toevoerslang naar motor
11 Retourslang naar tank
12 Vulbegrenzingsklep

Gr, Frits.
Bart V

Wat goed mogelijk is, is dat de storing veroorzaakt word door het relais van de brandstofpomp. Heb het al eens eerder bij een clio16V gehad. Vervang hem eens...., of verwissel hem zodra de auto ermee ophoud. Dikke kans dat dat de oorzaak is.

Succes
Calle

Clio Baccara 16v schreef:Misschien heb je hier iets aan, komt van een vraagbaak op cd-rom.

[img]http://www.cliobaccara16v.nl/tankclio.JPG[/img]
Het enige probleem met dit plaatje is dat bij een 16V er een extra tank in plaats van de vulhals zit met een extra pomp en ontluchting, dit is de 43 liter uitvoering van een gewone clio. Het principe blijft wel het heltzelfde.
Patrick L.

mischien je tps sensor defect of slecht kontakt op de stekker daarvan, dat is dat rode geval aan de zijkant van het gasklephuis.
-PAZ-
Über-Spammer

kruk-as positie sensor kan ook heel goed de oorzaak zijn van je problemen, of zoals hier boven al staat brandstofpomp relais
willow

Patrick L. schreef:mischien je tps sensor defect of slecht kontakt op de stekker daarvan, dat is dat rode geval aan de zijkant van het gasklephuis.
dit zei de renault dealer ook idd
willow

me clio doet het nu gewoon weer goed, dus waar het probleem zat???

gister ging ik een stukkie rijden en elke keer als ik hem in ze vrij zette terwijl ik een aardig vaartje had, daalde de toerenteller naar 600/700 toeren en klimt daarna stationair op naar +- 900 toeren.. is dit normaal??? voor het incident dat ik stil kwam te staan, liep die 1200 toeren stationair en liep dan na enkele seconden netjes terug naar de +- 1000

ik peilde net me olie, en zag dat er ietsje teveel inzat, garage heeft de olie eergister vervangen en het oliefilter
Frits Clio 16v

900 toeren is normaal
Je kunt je stationair regelschuif eens schoonmaken, kan zijn dat hij dan niet meer terug valt onder de 900.
Schoonmaken met carburateur- of remreiniger.

Gr, Frits.
Plaats reactie