goedemiddag,
afgelopen vrijdag reed ik naar brabant om daar een weekendje te verblijven in een bungalow park.
ik was al dik een uur onderweg toen ik merkte dat me auto niet meer op het gas reageerde en dus moest ik heel snel op de vluchtstrook zien te komen.
na weggesleept te zijn naar de dichts bijzijnde parkeerplaats startte ik hem weer en hij deed ut weer perfect. dus wij verder gereden (natuurlijk niet met een lekker gevoel) en een half uur later liet me clio me weer in de steek door weer uit te vallen.
zaterdag is de wegenwacht erbij geweest op het park, en die constateerde dat me clio het gewoon goed deed. Ik ben vandaag weer zonder problemen van brabant naar pijnacker gereden.
vrijdag nadat ie weer was uitgevallen heb ik hem nog geprobeerd te starten, dat lukte wel maar hij liep zo'n 100/200 toeren stationair waarna die weer uitviel.
iemand een idee wat dit gekke probleem kon zijn, het ene moment uitvallen en gek doen en later gewoon weer perfect doen.
moet er wil bij zeggen dat vrijdag een uitzonderlijk warme dag was en dat dat misschien een oorzaak geweest zou kunnen zijn??
alvast bedankt
Clio16V reageert niet op gasgeven en valt uit
Geen hoge temperatuur dus?
Geen vreemd openluchtfiltertje dat te weinig koude lucht kreeg met die enorme benauwde hitte vrijdag?
Met mijn Clio 1.4 en K&N luchtfilter kreeg ik te weinig koude lucht waardoor hij ook zo af en toe uit viel. (alleen als het warm was buiten)
Geen vreemd openluchtfiltertje dat te weinig koude lucht kreeg met die enorme benauwde hitte vrijdag?
Met mijn Clio 1.4 en K&N luchtfilter kreeg ik te weinig koude lucht waardoor hij ook zo af en toe uit viel. (alleen als het warm was buiten)
Met tanken zul je het ook niet merken. Je motor verbruikt benzine, die haalt ie uit de tank. Voor de verbruikte benzine komt lucht in de plaats (in de tank). Komt er geen lucht bij, gaat er op een gegeven moment ook geen benzine meer uit.willow schreef:k heb een k&n boxed filter, dus geen openluchtfilter, en me tank vacuum, nee geen last van, hoe zou je dat moeten merken? met tanken heb ik nooit ergens last van
dus het kan een eenmalig iets geweest zijn>?MarcoG schreef:Met tanken zul je het ook niet merken. Je motor verbruikt benzine, die haalt ie uit de tank. Voor de verbruikte benzine komt lucht in de plaats (in de tank). Komt er geen lucht bij, gaat er op een gegeven moment ook geen benzine meer uit.willow schreef:k heb een k&n boxed filter, dus geen openluchtfilter, en me tank vacuum, nee geen last van, hoe zou je dat moeten merken? met tanken heb ik nooit ergens last van
ja maar nu doet ie het weer perfect, dan kan de garage daar tog ook nix aan zien?pierre schreef:nee, het is niet eenmalig.
auto na laten zien in garage, kennelijk komt er soms geen benzine meer, dit kunnen diverse oorzaken zijn.
ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.
succes in iedergeval!
succes in iedergeval!
ok als het probleem weer voorkomt, dan zal ik het voorleggen aan de renault dealer hier. hun dachten eerder dat het iets met de kleppen te maken zou hebbenArnoud schreef:ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.
succes in iedergeval!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Gezellig he brabantwillow schreef:goedemiddag,
afgelopen vrijdag reed ik naar brabant om daar een weekendje te verblijven in een bungalow park.
ik was al dik een uur onderweg toen ik merkte dat me auto niet meer op het gas reageerde en dus moest ik heel snel op de vluchtstrook zien te komen.
na weggesleept te zijn naar de dichts bijzijnde parkeerplaats startte ik hem weer en hij deed ut weer perfect. dus wij verder gereden (natuurlijk niet met een lekker gevoel) en een half uur later liet me clio me weer in de steek door weer uit te vallen.
zaterdag is de wegenwacht erbij geweest op het park, en die constateerde dat me clio het gewoon goed deed. Ik ben vandaag weer zonder problemen van brabant naar pijnacker gereden.
vrijdag nadat ie weer was uitgevallen heb ik hem nog geprobeerd te starten, dat lukte wel maar hij liep zo'n 100/200 toeren stationair waarna die weer uitviel.
iemand een idee wat dit gekke probleem kon zijn, het ene moment uitvallen en gek doen en later gewoon weer perfect doen.
moet er wil bij zeggen dat vrijdag een uitzonderlijk warme dag was en dat dat misschien een oorzaak geweest zou kunnen zijn??
alvast bedankt

Welk bungalow park heb je gezeten?
idd, het bier smaakte goedantoine schreef:Gezellig he brabantwillow schreef:goedemiddag,
afgelopen vrijdag reed ik naar brabant om daar een weekendje te verblijven in een bungalow park.
ik was al dik een uur onderweg toen ik merkte dat me auto niet meer op het gas reageerde en dus moest ik heel snel op de vluchtstrook zien te komen.
na weggesleept te zijn naar de dichts bijzijnde parkeerplaats startte ik hem weer en hij deed ut weer perfect. dus wij verder gereden (natuurlijk niet met een lekker gevoel) en een half uur later liet me clio me weer in de steek door weer uit te vallen.
zaterdag is de wegenwacht erbij geweest op het park, en die constateerde dat me clio het gewoon goed deed. Ik ben vandaag weer zonder problemen van brabant naar pijnacker gereden.
vrijdag nadat ie weer was uitgevallen heb ik hem nog geprobeerd te starten, dat lukte wel maar hij liep zo'n 100/200 toeren stationair waarna die weer uitviel.
iemand een idee wat dit gekke probleem kon zijn, het ene moment uitvallen en gek doen en later gewoon weer perfect doen.
moet er wil bij zeggen dat vrijdag een uitzonderlijk warme dag was en dat dat misschien een oorzaak geweest zou kunnen zijn??
alvast bedankt![]()
Welk bungalow park heb je gezeten?

willow schreef:ok als het probleem weer voorkomt, dan zal ik het voorleggen aan de renault dealer hier. hun dachten eerder dat het iets met de kleppen te maken zou hebbenArnoud schreef:ik weet niet waar het ontluchtingsgaatje zit in je tank, maar bij veel auto's zit deze in de benzinedop. deze kan verstopt zitten waardoor er een onderdruk in je tank ontstaat en daardoor niet genoeg of helemaal geen benzine meer naar je brandstofpomp gaat, dit zullen ze bij een goede autodealer wel na kunnen kijken, ik weet niet of dit het echt is, maar het zou heel goed kunnen adv je verhaal.
succes in iedergeval!
kleppen lijkt mij niet echt logisch als er iets met de kleppen zou zijn dan lijkt het me dat het probleem zich contant voordoet en niet af en toe. problemen die zich af en toe voordoen hebben meestal te maken met de elektronica van je auto
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Misschien heb je hier iets aan, komt van een vraagbaak op cd-rom.
[img]http://www.cliobaccara16v.nl/tankclio.JPG[/img]
1 Tank
2 Vulhals
3 Vuldop (niet geventileerd)
4 Tankventilatie
5 Veiligheidsklep
6 Bufferreservoir
7 Ontluchtingscircuit
8 Tankventilatiecircuit
9 Tankvlotterelement
10 Toevoerslang naar motor
11 Retourslang naar tank
12 Vulbegrenzingsklep
Gr, Frits.
[img]http://www.cliobaccara16v.nl/tankclio.JPG[/img]
1 Tank
2 Vulhals
3 Vuldop (niet geventileerd)
4 Tankventilatie
5 Veiligheidsklep
6 Bufferreservoir
7 Ontluchtingscircuit
8 Tankventilatiecircuit
9 Tankvlotterelement
10 Toevoerslang naar motor
11 Retourslang naar tank
12 Vulbegrenzingsklep
Gr, Frits.
Wat goed mogelijk is, is dat de storing veroorzaakt word door het relais van de brandstofpomp. Heb het al eens eerder bij een clio16V gehad. Vervang hem eens...., of verwissel hem zodra de auto ermee ophoud. Dikke kans dat dat de oorzaak is.
Succes
Succes
Het enige probleem met dit plaatje is dat bij een 16V er een extra tank in plaats van de vulhals zit met een extra pomp en ontluchting, dit is de 43 liter uitvoering van een gewone clio. Het principe blijft wel het heltzelfde.Clio Baccara 16v schreef:Misschien heb je hier iets aan, komt van een vraagbaak op cd-rom.
[img]http://www.cliobaccara16v.nl/tankclio.JPG[/img]
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
mischien je tps sensor defect of slecht kontakt op de stekker daarvan, dat is dat rode geval aan de zijkant van het gasklephuis.
me clio doet het nu gewoon weer goed, dus waar het probleem zat???
gister ging ik een stukkie rijden en elke keer als ik hem in ze vrij zette terwijl ik een aardig vaartje had, daalde de toerenteller naar 600/700 toeren en klimt daarna stationair op naar +- 900 toeren.. is dit normaal??? voor het incident dat ik stil kwam te staan, liep die 1200 toeren stationair en liep dan na enkele seconden netjes terug naar de +- 1000
ik peilde net me olie, en zag dat er ietsje teveel inzat, garage heeft de olie eergister vervangen en het oliefilter
gister ging ik een stukkie rijden en elke keer als ik hem in ze vrij zette terwijl ik een aardig vaartje had, daalde de toerenteller naar 600/700 toeren en klimt daarna stationair op naar +- 900 toeren.. is dit normaal??? voor het incident dat ik stil kwam te staan, liep die 1200 toeren stationair en liep dan na enkele seconden netjes terug naar de +- 1000
ik peilde net me olie, en zag dat er ietsje teveel inzat, garage heeft de olie eergister vervangen en het oliefilter
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
900 toeren is normaal
Je kunt je stationair regelschuif eens schoonmaken, kan zijn dat hij dan niet meer terug valt onder de 900.
Schoonmaken met carburateur- of remreiniger.
Gr, Frits.
Je kunt je stationair regelschuif eens schoonmaken, kan zijn dat hij dan niet meer terug valt onder de 900.
Schoonmaken met carburateur- of remreiniger.
Gr, Frits.