Wanneer de turbo aanslaat komt er een hard fluitend geluid uit alsof er ergens een lek is.
Het is niet voor mijn eigen auto maar van een gast die uit Engeland komt. Hij had dit gevraagd omdat volgens hem het niemand daar wist op te lossen...
-
- Contacteer:
Ehm, een turbo fluit toch altijd? 
Ziet er nie goed uit voor hem dan 

hij zei dat vermogen hetzelfde was
hij zit nu trouwens op #renault-tuning.com
controleer maar eens de rubberen bocht van de luchtfilter naar de turbo. Die van mij begon ook te fluiten als een idioot(klinkt wel kewl) en bleek dus gewoon een stuk uit deze slang te zijn. Dus controleer die slang maar eens.
Wat menno zegt kan ook. dat je intercooler een stukje staat te gapen. Dan zou die misschien wel nog die druk kunnen halen als voorheen, maar dat die dan 2 keer zo hard ervoor moet werken. Dus daar zou ik ook eens naar kijken.
groetjes
<font size=1>[ This message was edited by: Mclain on 2001-10-20 03:10 ]</font>
Wat menno zegt kan ook. dat je intercooler een stukje staat te gapen. Dan zou die misschien wel nog die druk kunnen halen als voorheen, maar dat die dan 2 keer zo hard ervoor moet werken. Dus daar zou ik ook eens naar kijken.
groetjes
<font size=1>[ This message was edited by: Mclain on 2001-10-20 03:10 ]</font>
Dump-valve kan ook iets lekker, zeker als je de turbo op de cup-versie aan stuurt. Je hebt dan een punt dat de turbo al ligt druk op bouwt en onder je gasklep nog iets vacuüm hebt.
hmmm denk niet echt dat het daaraan kan liggen aan de dumpvalve , er is een duidelijk verschil tussen het fluiten,,en lekkende luchtvan de dumpvalve, dat van de dumpvalve dat is dan gewoon een sissend geluid,maar het geluid wat ik heb is dus echt fluiten ,hoort zich wel geinig aan 
groetjes marco

groetjes marco