EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat geel nog beter remt maus :worship: :worship: :worship:
Maar is dat ook nog te gebruiken voor op de openbare weg? :wink:

@ Willow: Het is zekers te weten wat ja. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat geel nog beter remt maus :worship: :worship: :worship:
Maar is dat ook nog te gebruiken voor op de openbare weg? :wink:

@ Willow: Het is zekers te weten wat ja. :D
openbare weg??
wat is dat :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Heb jij daar ook al last van? :lol:

Snij ik eens een keertje, midden in de nacht, een bocht wat lekkerder aan, werd ik gelijk aan de kant gezet. M'neer de agent vond dat ik dat beter op Zandvoort kon doen.... (Spreek wel over jaren geleden, maar toch..)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ja meneer agent ik heb al op zandvoort gereden, maar daar hebben ze niet zo'n mooie bocht.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Maus schreef:Heb jij daar ook al last van? :lol:

Snij ik eens een keertje, midden in de nacht, een bocht wat lekkerder aan, werd ik gelijk aan de kant gezet. M'neer de agent vond dat ik dat beter op Zandvoort kon doen.... (Spreek wel over jaren geleden, maar toch..)

heb dat wel eens gehad met mijn scooter, ben je lekker beetje ant racen over industrie terrein. aan de kant gezet. de openbare weg is geen straten circuit meneer :~ :~ .
R5GTT. Drive it like you stole it
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

:lol: :lol: :lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Maus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat geel nog beter remt maus :worship: :worship: :worship:
Maar is dat ook nog te gebruiken voor op de openbare weg? :wink:

@ Willow: Het is zekers te weten wat ja. :D
Geel heeft dezelfde wrijvingscoefficient als blauw in koude toestand. (zie grafiekje vorige pagina) Geel presteert alleen nog wat beter bij hogere temperaturen. Temperaturen die je met een evo overigens makkelijk zal halen bij "normaal" gebruik, dus mischien toch de verkeerde remblokkeuze?? :wink:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Bij mij was 't puur omdat ze niets anders te doen hadden...Het was een uurtje of 5 's nachts ofzo.
Ik reed gewoon netjes 50(!) en moest op een gegeven moment rechtsaf. Ik laat de auto iets naar links lopen, tot aan de as van de weg en sla vervolgens, zonder te remmen, af naar rechts.
Nog geen 2 tellen later Stop politie.... :gun:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Maus schreef:Bij mij was 't puur omdat ze niets anders te doen hadden...Het was een uurtje of 5 's nachts ofzo.
Ik reed gewoon netjes 50(!) en moest op een gegeven moment rechtsaf. Ik laat de auto iets naar links lopen, tot aan de as van de weg en sla vervolgens, zonder te remmen, af naar rechts.
Nog geen 2 tellen later Stop politie.... :gun:
ja joh, die knakkerts hebben gewoon nix te doen, k werd pasgeleden nog aangehouden in het dorp waar ik woonachtig ben, terwijl ik gewoon netjes ree :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

losers zijn het
kwamen vorige keer weer zeiken dat de aanhanger voor de deur stond, net een paar uur

hij mag daar maar drie dagen staan he, we houden je in de gaten.
ik zeg zeker niks beters te doen, ga een onderzoek doen naar diegene die hier autos bekrast, maar dat zal wel te moeilijk zijn voor jullie kleine hersentjes, stelletje sukkels (N) (N) (N) (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

't gaat steeds minder over remsystemen en EBC troep en die hele reutemeteut :smoke:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Luco/Alpine-racer schreef:losers zijn het
kwamen vorige keer weer zeiken dat de aanhanger voor de deur stond, net een paar uur

hij mag daar maar drie dagen staan he, we houden je in de gaten.
ik zeg zeker niks beters te doen, ga een onderzoek doen naar diegene die hier autos bekrast, maar dat zal wel te moeilijk zijn voor jullie kleine hersentjes, stelletje sukkels (N) (N) (N) (N)
ze zijn toch wel van je evo afgebleven??
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Edward(ForeverYoung) schreef:'t gaat steeds minder over remsystemen en EBC troep en die hele reutemeteut :smoke:
ja ik heb me keuze eindelijk kunnen maken, en over ebc praten zou verboden moet worden :lol:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

willow schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:losers zijn het
kwamen vorige keer weer zeiken dat de aanhanger voor de deur stond, net een paar uur

hij mag daar maar drie dagen staan he, we houden je in de gaten.
ik zeg zeker niks beters te doen, ga een onderzoek doen naar diegene die hier autos bekrast, maar dat zal wel te moeilijk zijn voor jullie kleine hersentjes, stelletje sukkels (N) (N) (N) (N)
ze zijn toch wel van je evo afgebleven??
Luco heb je een EVO???? :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

*luco sprint naar buiten*


*luco kijkt*


*luco rent teleurgesteld weer naar binnen*



nee staat nog steeds zon kutvijf ipv een evo :lol: :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik weet nog wel een EVO VI RS te koop staan. :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:*luco pakt zn rolator en rolt naar buiten*


*luco kijkt, ziet niets, zet zn bril op en kijkt nog eens*


*luco rolt weer naar binnen*



nee staat nog steeds zon kutvijf ipv een evo :lol: :D
:ja:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De jouwe? :~
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Nee, ik heb geen RS....
(maar een RS II) :wink:

Maar met een goed bod kan er altijd wel gebabbeld worden hoor. :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik zei het tegen maus over die evo heren :)

pijnacker is evo town man, dr rijden dr hier ook wel een paar (Y)

egt topkwaliteit die evo's, beetje een stukkie beter dan die subs met die boxermotoren (N)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik gok op minimaal een zilvere VI en een rode IX, maar deze komen niet uit Pijnacker hoor. :wink: Ze komen ergens tussen de kassen vandaan. :wink:
Toevallig ook al eens een Westfield voorbij zien komen?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

die westfield is wel uber :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Paul1916v schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:*luco pakt zn rolator en rolt naar buiten*


*luco kijkt, ziet niets, zet zn bril op en kijkt nog eens*


*luco rolt weer naar binnen*



nee staat nog steeds zon kutvijf ipv een evo :lol: :D
:ja:
ach zolang ik je eruitrij mag jij alles zeggen paul (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Maus schreef:Ik gok op minimaal een zilvere VI en een rode IX, maar deze komen niet uit Pijnacker hoor. :wink: Ze komen ergens tussen de kassen vandaan. :wink:
Toevallig ook al eens een Westfield voorbij zien komen?
dat is geen 9, dat is een evo 7 omgebouwd naar een 9 (Y), en hiervoor had ie een witte evo 6, dat blok is in amerika getuned naar 500 pk ofzo en ligt nu in die rode van hem (Y)

die is van de werkgever (een jonge gozer van 26 ofzo uit berkel) van een maat van mij, hij heeft ook een westfield, 200 pk met 300 kg, 0-100 in 2.5 seconde ofzo :lol:

en die grijze evo 6 stond er net ook bij zijn bedrijf, weet alleen niet waar hij woont.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik dacht dat ie 't blok gewoon in NL had laten doen, maar dat geeft niet. Meen dat er rond de 450 pk in zit, zou eigenlijk een andere turbo op moeten, omdat die op z'n max staat te blazen (2.2 bar). Dacht alleen ook dat ie een nieuwe 9 had aangeschaft. :~
Z'n oude VI rijdt nu rond in de buurt van IJmuiden.
Die grijze komt ook uit Berkel. :wink: Beide heren heten Tom en beiden zitten in de tomaten. (Schijnt goed te verdienen.)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien staat er wel wat anders tussen die tomatos :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

PatrickG schreef:Ja meneer agent ik heb al op zandvoort gereden, maar daar hebben ze niet zo'n mooie bocht.
Ja ik geloof dat jij tijd zat heb gehad om alle bochten goed te zien (toen je zelf reed) ...je moest wel voor je kijken want achter zag je niets meer :smoke:


GRAPJE
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

jochem de haas schreef:
PatrickG schreef:Ja meneer agent ik heb al op zandvoort gereden, maar daar hebben ze niet zo'n mooie bocht.
Ja ik geloof dat jij tijd zat heb gehad om alle bochten goed te zien (toen je zelf reed) ...je moest wel voor je kijken want achter zag je niets meer :smoke:


GRAPJE
Uhh ikke jou niet begrijpen :lol:
Joh alleen als ik het gas los liet en weer ff aantikte :wink:
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Maus schreef:Ik dacht dat ie 't blok gewoon in NL had laten doen, maar dat geeft niet. Meen dat er rond de 450 pk in zit, zou eigenlijk een andere turbo op moeten, omdat die op z'n max staat te blazen (2.2 bar). Dacht alleen ook dat ie een nieuwe 9 had aangeschaft. :~
Z'n oude VI rijdt nu rond in de buurt van IJmuiden.
Die grijze komt ook uit Berkel. :wink: Beide heren heten Tom en beiden zitten in de tomaten. (Schijnt goed te verdienen.)
hahahha nee joh, niet in de tomaten

hij zit hier 5 meter verderop vanaf mijn werk gezien met een loods, tom van de evo 7 is een slimme jongen

zijn bedrijf doet aan rvs machinebouw voor voedselmachines
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dan zit de andere Tom in de TOMaatjes... :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

willow schreef:
Maus schreef:Bij mij was 't puur omdat ze niets anders te doen hadden...Het was een uurtje of 5 's nachts ofzo.
Ik reed gewoon netjes 50(!) en moest op een gegeven moment rechtsaf. Ik laat de auto iets naar links lopen, tot aan de as van de weg en sla vervolgens, zonder te remmen, af naar rechts.
Nog geen 2 tellen later Stop politie.... :gun:
ja joh, die knakkerts hebben gewoon nix te doen, k werd pasgeleden nog aangehouden in het dorp waar ik woonachtig ben, terwijl ik gewoon netjes ree :lol:
Gaan we zo beginnen, Voor de deur een bord met stoppolitie, of ik nog even zou willen blazen :wink: Ze snapten alleen niet dat ze daarna ook aan de kant moesten omdat ik zou willen inparkeren. (I)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Wat dat betreft zijn ze 's nachts echt onze beste vriend..... :~
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Ik heb nu sinds een paar weken nieuwe remmen op mijn RS (schrijven Sandtler RS en Ferrodo 2500 blokken).
De eerste vijfhonderd kilometer rustig aangedaan zodat als mooi inloopt.
Nu was ik vanmiddag wat vlotter aan het rijden, dus ook wat later remmen en zo, om wat gevoel te krijgen van de remmen.
Remmen doet hij nu perfect, maar toen ik thuis kwam en de auto parkeerd kwam er rook van de remmen. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit eerder gehad en echt overdreven hard had ik ook weer niet geremd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja is normaal, en betekent dat je goed bezig geweest bent. Zeker als ze nog niet lekker ingeremd zijn wil er nog wel eens een rookpluimpje vanaf komen. In plaats van ze te ontzien moet je ze een paar keer flink gebruiken (of gewoon altijd) dan zullen ze niet snel meer roken, en slijt het gewoon goed in.
Plaats reactie