EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

willow schreef:k heb een beetje een ratelend geluid als ik rem, met die nieuwe ebc en greenstuff... komt dat door die gaten en strepen?
Yep. En in het begin moet je maar es (een beetje) uit je raam hangen terwijl je remt, dat zink laagje komt los en dat hoor je de eerste week of paar weken dat weet ik niet meer. Maar ontzettend stoer hoe je het zinklaagje hoort slijten 8) :worship:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ForeverYoung schreef:
willow schreef:k heb een beetje een ratelend geluid als ik rem, met die nieuwe ebc en greenstuff... komt dat door die gaten en strepen?
Yep. En in het begin moet je maar es (een beetje) uit je raam hangen terwijl je remt, dat zink laagje komt los en dat hoor je de eerste week of paar weken dat weet ik niet meer. Maar ontzettend stoer hoe je het zinklaagje hoort slijten 8) :worship:
ja idd, ik hoorde het gister goed als ik remde, wel een apart geluid, bedankt voor de bevestiging (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Hamerite houd redelijk goed...alleen je moet er wel 4 lagen op kwasten voor het een beetje dekt.
gewoon alles demonteren goed ontvetten en met hammorite spuiten, dekt prima en net resultaat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:Hamerite houd redelijk goed...alleen je moet er wel 4 lagen op kwasten voor het een beetje dekt.
gewoon alles demonteren goed ontvetten en met hammorite spuiten, dekt prima en net resultaat
k heb speciale hittebestendige verf gehaald, bij de autoshop met een klein kwastje erbij en cleaner om vooraf schoon te maken, je kan dan zo nauwkeurig verfen dat je alles gewoon gemonteerd erop kan laten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja kan ook bij mij lag alles er toch af
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die setjes met een kwastje erbij werken veel beter dan een spuitbus, met die spuitbus kon ik net de voorste klauwen doen. en dat dekt voor geen meter, als je zo een blikje verf hebt kan je makelijk 4 klauwen doen en het dekt ook nog es veel beter
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

als je een goeie grondverf gebruikt kan je wel 35 remklauwen doen met 1 spuitbus.
Immer wieder die verdammte Holländer
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb nu me remklauwen geverfd, met zo'n potje van 21 euro van de autostyle, het bleef goed zitten, nu alleen nog afw8en of het ook goed en mooi blijft :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-Ray- schreef:als je een goeie grondverf gebruikt kan je wel 35 remklauwen doen met 1 spuitbus.

zou kunne heb ik niet geprobeerd, khad zo snel geen 35 remklauwen
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:
Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijven
Ik ben nu druk bezig om van het EBC spul af te komen :( en bij de zoektocht-naar-oplossingen-en-andere-sportremschijven hadden we een bedrijf aan de lijn die juist zei dat Green Stuff te hard is en daardoor juist de schijven 'verbrand', dus ook originele gewone schijven zouden volgens hem met Green Stuff naar de klote gaan.

Terwijl ik tot nu toe alleen maar veel hoor over het gebrek aan kwaliteit van de EBC geboorde+gegroefde schijven. En een enkeling over de Green Stuff blokken.

Dat bedrijf was overigens ATD International, die o.a. Formel levert. En Formel lijkt mij van betere kwaliteit dan EBC.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ForeverYoung schreef:
Jordi - Clio 16V schreef:
Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijven
Ik ben nu druk bezig om van het EBC spul af te komen :( en bij de zoektocht-naar-oplossingen-en-andere-sportremschijven hadden we een bedrijf aan de lijn die juist zei dat Green Stuff te hard is en daardoor juist de schijven 'verbrand', dus ook originele gewone schijven zouden volgens hem met Green Stuff naar de klote gaan.

Terwijl ik tot nu toe alleen maar veel hoor over het gebrek aan kwaliteit van de EBC geboorde+gegroefde schijven. En een enkeling over de Green Stuff blokken.

Dat bedrijf was overigens ATD International, die o.a. Formel levert. En Formel lijkt mij van betere kwaliteit dan EBC.
en dus?

k heb ze nu 1.5 week eronder, en ben best tevreden..

als je nog beter wilt remmen, moet je 16 inch wielen onder je auto gooien en een mooie set van brembo (+- 700 euro...mits je goed zoekt) eronder monteren....nou geloof me dan heb je nix meer te klagen hoor :)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb onder mn 19 16v nu de 2e set Brembo Max schijven met Ferrodo DS2500 blokken versleten. De eerste set schijven na een half jaar (krom en garantie) en de volgende set is nu ook glad,de groeven aan de binnenzijde zijn compleet weg (buitenzijde bijna). Ben over de set super tevreden behalve dat ze maar 20dkm meegaan en dan versleten zijn.

Ga nu een set proberen via Sandtler, gegroefde en geboorde schijven met een extra warmte behandeling icm met Ferrodo DS2500 blokken. Hoop dat het gelijk of beter remt en langer leeft als 20dkm.

Gr Marcel
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

willow schreef:
ForeverYoung schreef:
Jordi - Clio 16V schreef:
Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijven
Ik ben nu druk bezig om van het EBC spul af te komen :( en bij de zoektocht-naar-oplossingen-en-andere-sportremschijven hadden we een bedrijf aan de lijn die juist zei dat Green Stuff te hard is en daardoor juist de schijven 'verbrand', dus ook originele gewone schijven zouden volgens hem met Green Stuff naar de klote gaan.

Terwijl ik tot nu toe alleen maar veel hoor over het gebrek aan kwaliteit van de EBC geboorde+gegroefde schijven. En een enkeling over de Green Stuff blokken.

Dat bedrijf was overigens ATD International, die o.a. Formel levert. En Formel lijkt mij van betere kwaliteit dan EBC.
en dus?

k heb ze nu 1.5 week eronder, en ben best tevreden..

als je nog beter wilt remmen, moet je 16 inch wielen onder je auto gooien en een mooie set van brembo (+- 700 euro...mits je goed zoekt) eronder monteren....nou geloof me dan heb je nix meer te klagen hoor :)
Neem aan dat de 16" vereist zijn voor het prijzige Brembo setje wat je bedoelt?

Ik heb waarschijnlijk de EBC schijven krom, dus ik erachteraan om te zorgen dat ik weer normaal kan remmen. Zit nog in de garantieperiode (1 jaar).

Waar ik ze weg heb hebben ze m'n schijven bekeken, links dan, en er zitten een soort van groeven in (van die groeven die er niet bij zaten toen ik de schijven kocht :( ). Die jongen zei iets van 'waarschijnlijk te hard geremd'. Maar het kan met EBC fout gaan door verschillende redenen: niet schoonmaken voor montage, door plassen rijden met gloeiendhete schijven, HARD REMMEN :evil:

Ben nog druk in onderhandeling over wat ik nu wil;

Ze hadden nl. zaterdag aangeboden om met 40% korting originele remschijven en blokken te bestellen. Maar dan ga ik weer dik achteruit qua remvermogen, en ik ben nu dus wel erg gewend aan dik strak remmen. :smile:

Dus ik wil gewoon weer sportremmen monteren, en het wordt een beetje duur om eerst originele schijven te kopen, bovendien boel schoonmaken, monteren, inrijden dus voorzichtig aan doen omdat het optimale remvermogen nog niet beschikbaar is, en dan demonteren en sportremspul kopen, weer schoonmaken, monteren, voorzichtig weer inrijden....
Dubbel werk, dubbele kosten.

Het mooiste zou zijn nu nieuwe sportremschijven te kopen, dan EBC opsturen en als ik in aanmerking kom voor garantie dan krijg ik nieuwe EBC schijven en nieuwe Green Stuff rembloksets. En die verpats ik dan. Waardoor het me hopelijk niet zo heel veel kost, dit geintje.

Kom ik niet in aanmerking voor garantie, dan is dat best balen want dan zou het volgens de EBC redenering aan mij liggen. En wordt dit nogal een duur grapje voor mij.

Maar eerst originele schijven kopen en monteren en daarna nog eens opnieuw beginnen met betere sportschijven is natuurlijk nog duurder.

Even meer algemeen: EBC is op zich niet zo slecht denk ik als je gewoon normaal rijdt (N), monteer je een setje EBC op een Fuckfuckie Starlet dan zullen ze vast niet krom trekken, want die gaan doorgaans niet van topsnelheid naar normale snelheden afremmen. Dus in bovengenoemd geval probeer ik ze gewoon te verkopen, nieuw in doos en als het dan verkeerd gaat is het niet mijn schuld want ik heb er dan geen meter mee gereden.

Ik gooi af en toe wel even een update in dit topic van hoe het steeds staat met de EBC problemen.

Edward
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hoe hard remmen jullie dan wel niet??? :S
Mrtn = Maarten
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Mrtn schreef:Hoe hard remmen jullie dan wel niet??? :S
ehm..... hard?

Ik hoor wel eens dat ik veel te laat in de remmen ga (zo heb ik het niet geleerd :wink: ) maar met goede kwaliteit schijven hoort dit geen problemen te geven, zie een reactie van Michel S. een paar pagina's terug.

En een sportief remsysteem hoort wat mij betreft toch wel net zo lang mee te gaan als een standaard remsysteem.


JE BETAALT ER IMMERS GENOEG VOOR, toch?

In de meeste gevallen als ik hard rem dan krijgen de schijven ook ruim de tijd om af te koelen, onder het rijden bedoel ik dan dus met rijwind.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

sja ik zit er tog aan te denken om in de toekomst mooie 16 inch wielen van brock eronder te gooien en dan ooit is die brembo set eronder te gooien...

je moet nog wat te wensen hebben he :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb de ebc remmen en greenstuff blokken er nu zo'n 1000 km onder zitten en moet zeggen dat ik zeer tevreden bent in vergelijking met de originele remmen!! ook geven de blokken weinig remstof af

snap niet dat sommige mensen zeer teleurgesteld waren in deze remmen.

moet er wel bijzeggen dat ik af en toe het gas intrap en zeker geen achterlijke wegrace josty ben :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Bij sportief remgebruik laten die ebc blokken het gewoon afweten.
Als ze een beetje warm worden, remmen ze bij mij voor geen meter meer.
Ik stap dus heel snel over.

Maar als jij er tevreden mee bent is dat alleen maar mooi voor je.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

haha idd, dan doe je wat fout volgens mij..ze doen ut perfect, helemaal als ze warm zijn. ze staan ook gewoon bekend als goed, dus zou niet weten wat er mis mee moet zijn.

mocht ik dat nog uitvinden in de toekomst dan hoor je het wel
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

willow schreef:haha idd, dan doe je wat fout volgens mij..ze doen ut perfect, helemaal als ze warm zijn. ze staan ook gewoon bekend als goed, dus zou niet weten wat er mis mee moet zijn.

mocht ik dat nog uitvinden in de toekomst dan hoor je het wel
Ik doe niks fout hoor.
Ik verwacht alleen van remblokken dat ze doen wat ze moeten doen.
Maar om hier geen eindeloze en onzinnige discussie van te maken.

Veel plezier met die greenstuff blokken.
Hier zijn de ferrodos besteld.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, ferrodo met Sandler schijven (Y) Lekkere combi
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

willow schreef: moet zeggen dat ik zeer tevreden bent in vergelijking met de originele remmen!! ook geven de blokken weinig remstof af

snap niet dat sommige mensen zeer teleurgesteld waren in deze remmen.

moet er wel bijzeggen dat ik af en toe het gas intrap en zeker geen achterlijke wegrace josty ben :)
peter5GTTurbo schreef:Bij sportief remgebruik laten die ebc blokken het gewoon afweten.
Als ze een beetje warm worden, remmen ze bij mij voor geen meter meer.
willow schreef:dan doe je wat fout volgens mij..ze doen ut perfect, helemaal als ze warm zijn. ze staan ook gewoon bekend als goed, dus zou niet weten wat er mis mee moet zijn.

mocht ik dat nog uitvinden in de toekomst dan hoor je het wel
peter5GTTurbo schreef:Ik doe niks fout hoor.
Ik verwacht alleen van remblokken dat ze doen wat ze moeten doen.
Ook ik voel me aangesproken hier. Wat ik 'fout' heb gedaan met m'n EBC remspul was met een goed product niet per sé fout geweest, lees de reacties van Michel S. nog maar eens. Als EBC claimt sportief spul te leveren dan moet het toch op z'n minst meer kunnen hebben dan standaard (dus minder/niet sportief) spul.

Ik zou zeggen lees het topic nog eens goed door en dan snap je misschien wel waarom men er niet tevreden mee is.

En EBC staat echt niet overal goed bekend hoor. Mijn pa heeft een bedrijf aan de lijn gehad die bepaald niet te spreken was over EBC gegroefd & geboord en Green Stuff, die al veel meer klachten had gehoord van mensen die het wilden vervangen doorander sportspul.

Qua stopkracht maakte het bij mij niet uit of ze warm of koud waren, de blokken deden altijd goed hun werk. Maar die kromme schijven maakten het wel een stuk minder prettig om te remmen, in mijn geval. En in een noodsituatie, of met iemand achter het stuur die er niet aan gewend was (m'n pa) remde het stukken minder veilig (scheef).

Iedereen die niet als een opa rijdt heeft volgens mij al aardig kans op kromme schijven met EBC. Het kan zijn dat ze ondertussen beter zijn geworden, aangezien ik het in augustus 2004 erop heb gekregen, en volgens de site hadden ze dingen verbeterd, wie weet is het echt beter geworden.

Maar over de remkracht was ik absoluut niet ontevreden ofzo, alleen het kapot gaan van het product in kwestie vond ik niet zo leuk. Toch € 280 euro min of meer door de plee gespoeld. (N)

Ik hoop van niet voor je, maar over pakweg een jaar denk je misschien terug aan dit discussie topic, en weet je waar al die ontevreden mensen het over hadden.

Ik persoonlijk wou dat ik eerst research had gepleegd voordat ik klakkeloos op een leuke advertentie afging. Als ik nu sportremschijven en blokken koop dan wil ik eerst zeker weten dat een ander er lange, lange tijd probleemloos mee heeft rondgereden.

Al moet ik wel zeggen dat mijn nieuwe Mégane standaard veel beter remt dan de Renault 19. Dus voor extra remkracht zal een normaal (redelijk goedkoop) sportremmen set niet veel bijdragen, alleen dat beter afvoeren van hitte, water, stof, remstof spreekt me gewoon meer aan.

Ik hoop dus dat je tevreden bent, en ik ben m'n ei weer ff kwijt.
Laatst gewijzigd door Edward op za 17 sep 2005 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ik zie door de bomen het bos niet meer wat dit betreft, zie op biesheuvel.nl deze producten staan :
Zit teveel in het informatica wereldje volgens mij :wink: , je kan dan een productgroep kiezen en dan zie je netjes een aantal grafieken waar je gelijk iets mee kan, dat maakt de vergelijking een stuk makkelijker, :worship:
Bij auto's is het meer ervaringen en meningen, :p

Omni Competition remschrijven en Sparco schrijven + blokken..is dit wat? :lol:

[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... lokken.jpg[/img]

Nog een beetje Williams blue ook ;)

[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... hijven.jpg[/img]
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

dit setje heb ik, ik weet alleen nog niet hoe het remt omdat mijn 16v blok nog in de auto moet....
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb onder mijn auto de Ate Power disc met Ferrodo blokken en ik ben zeer tevreden :worship: Ze waren volgens mij wel aardig prijzig maar dan heb je ook wat. EBC hoeft voor mij ook niet :s

[img]http://shop.vwcaddyforum.nl/images/POWERD.jpg[/img]
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb sinds een week van Sandtler warmtebehandelde schijven gegroefd en geboord met remblokken Ds-2500.
Had hiervoor Brembo Max met Ds-2500, maar dit remt vele malen beter.
Nu afwachten hoelang de schijven het geweld uithouden,hoop langer als de Brembo's.

Gr Marcel
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Alpine schreef:Had hiervoor Brembo Max met Ds-2500, maar dit remt vele malen beter.

Gr Marcel
Wat waren jou ervaringen hiermee?
Ik heb dit namelijk gister op m'n clio gezet (nog niet mee gereden).

Gr, Frits.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

dat remt echt perfect!! (Y)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Bart V schreef:dat remt echt perfect!! (Y)
Als reactie op mijn post?

Gr, Frits.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

DS2500 is sowieso gewoon goed, zeker i.c.m betere schijven, maar ook op origineel remt het gewoon prima! Je moet echt je best doen om ze over de zeik te helpen.
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Mooi :)

Gr, Frits.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Clio Baccara 16v schreef:
Alpine schreef:Had hiervoor Brembo Max met Ds-2500, maar dit remt vele malen beter.

Gr Marcel
Wat waren jou ervaringen hiermee?
Ik heb dit namelijk gister op m'n clio gezet (nog niet mee gereden).

Gr, Frits.
Het remt super,slijtage was (vindt ik) alleen extreem.
Set schijven met goed 20.000km glad,geen groeven meer aan de binnenzijde en buitenzijde zo goed als glad.

Gr Marcel
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

20.000 km is niet zo veel inderdaad, rem je altijd vrij stevig?
Hoelang gingen de blokken mee?

Gr, Frits.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb met 1 set blokken gereden,binnenblokken waren ook compleet op.
De klauwen zijn gereinigd en nagekeken,het probleem is gebleven dat
de binnenblokken altijd gaar zijn en de buitenste nog goed.

Iemand een verklaring/oplossing hiervoor?

Gr Marcel
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Volgens mij is het altijd dat de binnenste iets sneller slijten?
Maar of daar veel vershil in zit weet ik ook niet.

Gr, Frits.
Plaats reactie